پ
پ

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران | بدون ترديد نقش مهم صنعت گردشگري در توسعه پايدار و عبور از بحرانهاي مالي، سياسي، اقتصادي و … در هر كشوري مورد توجه مي‌باشد در اين راستا كشور ما از موضوع گردشگري و توسعه اين صنعت مي‌تواند براي برنامه هاي اقتصادي اجتماعي، سياسي به ويژه در جهت توليد اشتغال گامهاي اساسي بردارد.

 

 

تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی هتل آپارتمان:

 

دومین مرحله در راه اندازی هتل آپارتمان تأمین سرمایه لازم برای شروع کار است. در این مرحله می‌بایست با تحقیق و بررسی، هزینه راه اندازی هتل آپارتمان را برآورد کنید و با توجه با آن اقدام به تأمین سرمایه کنید. کمک از خانواده و دوستان و همچنین اخذ وام از بانک‌های مختلف از جمله راه‌های تأمین سرمایه برای راه اندازی هتل آپارتمان هستند. در راه اندازی این کسب و کار سه هزینه اصلی وجود دارد.

 

هتل توریستی ایران

 

۱) هزینه خرید یا ساخت آپارتمان:

هزینه خرید یا ساخت آپارتمان اصلی‌ترین هزینه راه اندازی این کسب و کار است. برآورد هزینه‌های راه اندازی هتل آپارتمان به متراژ و زیر بنای ملک، موقعیت مکانی آن، تعداد اتاق‌ها و همچنین امکانات آن بستگی دارد. هر چه قدر ملکی که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید بزرگ‌تر باشد یا در موقعیت بهتری از شهر باشد طبیعتاً میزان سرمایه اولیه نیز بیشتر خواهد بود. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه خرید یا ساخت آپارتمان با توجه شهر یا استان محل فعالیت نیز متفاوت خواهد بود.

 

۲) هزینه مجهز کردن هتل آپارتمان:

بعد از خرید آپارتمان می‌بایست بخشی از سرمایه خود به خرید تجهیزات و افزودن امکانات به آن اختصاص دهید. برخی از مهم‌ترین این امکانات شامل موارد زیر است:

 

  • تلویزیون
  • یخچال و فریزر
  • میز و ناهارخوری
  • تجهیزات و لوازم آشپزی مانند گاز،
  • فر و امکانات پخت‌وپز
  • مبل و کاناپه
  • و …

 

۳) هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان

هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان، هزینه‌هایی هستند که در طول زمان ایجاد می‌شوند. برخی از این هزینه‌ها شامل هزینه آب، برق، گاز و تعمیرات می‌باشد.

 

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران
اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران:

 

فرایند اخذ وام برای ساخت هتل آپارتمان عموماً بر اساس سیاست‌ها و مقررات بانکی و مؤسسات مالی کشور مورد نظر قابل انجام است. در زیر توضیحاتی در مورد فرایند اخذ وام برای ساخت هتل آپارتمان آورده شده است:

 

۱٫ طراحی طرح کسب و کار: قبل از هر چیز، باید یک طرح کسب و کار جامع برای هتل آپارتمان خود ایجاد کنید. این طرح شامل اطلاعاتی مانند موقعیت، منطقه، اندازه و توضیحات پروژه شامل تعداد واحدها، امکانات و خدمات هتل است.

 

۲٫ برآورد هزینه‌های ساخت: در این مرحله، باید هزینه‌های کلی ساخت هتل آپارتمان را برآورد کنید. این شامل هزینه خرید زمین، ساخت ساختمان، تجهیزات و ماشین آلات، دکوراسیون داخلی، لوازم مصرفی و هزینه‌های مدیریتی می‌شود.

 

۳٫ تهیه مدارک مورد نیاز: برای اخذ وام، بانک یا مؤسسه مالی معینی ممکن است مدارک مشخصی از شما بخواهد. معمولاً این شامل برنامه کسب و کار، برآورد هزینه‌ها، کپی مدارک شناسایی و مدارک مالی مرتبط با شما است.

 

۴٫ ارتباط با بانک یا مؤسسه مالی: پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز، باید با بانک یا مؤسسه مالی که مایل به دریافت وام هستید، تماس بگیرید و قوانین و شرایط آنها را درباره وام ساخت هتل آپارتمان مشاوره کنید. این میتواند شامل نرخ بهره و شرایط سپرده وام باشد.

 

۵٫ ارزیابی و اولویت بندی: بعد از ارائه مدارک، بانک یا مؤسسه مالی به بررسی طرح و هزینه‌ها می‌پردازد. پس از بررسی، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که آیا وام را به شما اختصاص دهند یا خیر. در صورت تایید، ممکن است بانک مدت زمان و شرایط بازپرداخت وام را به شما ارائه کند.

 

۶٫ پرداخت وام و شروع ساخت: در صورت تأیید وام، بانک یا مؤسسه مالی ممکن است تمام یا بخشی از مبلغ وام را به شما پرداخت کند. با دریافت وام، شما می‌توانید با شروع ساخت هتل آپارتمان خود آغاز کنید.

 

مهم است به طور دقیق شرایط و قوانین مربوط به اخذ وام برای ساخت هتل آپارتمان را با بانک یا مؤسسه مالی مربوطه بررسی و مشورت کنید. هر بانک یا مؤسسه مالی ممکن است الزامات و روش‌های خاص خود را برای اخذ وام داشته باشد.

 

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان

اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران
اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران

مراحل اخذ وام ساخت هتل آپارتمان در ایران:

 

در ایران، برای اخذ وام برای ساخت هتل آپارتمان معمولاً باید مراحل زیر را طی کنید:

 

۱٫ شناخت نیازها: در ابتدا، باید نیازها و مشخصات هتل آپارتمان خود را شناسایی کنید. این شامل تعداد واحدها، امکانات، موقعیت جغرافیایی و سایر جزئیات است.

 

۲٫ تعیین بودجه: از طریق محاسبه هزینه‌های ساخت، تجهیزات و دیگر هزینه‌های مربوطه، بودجه مورد نیاز برای ساخت هتل آپارتمان را تعیین کنید.

 

۳٫ مراجعه به بانک: برای اخذ وام ساخت هتل آپارتمان می‌توانید به بانک‌ها مراجعه کنید و از طریق ارائه سند مالکیت زمین، طرح تفصیلی ساختمان و سایر مدارک مورد نیاز، وام درخواست کنید.

 

۴٫ ارزشیابی و بررسی: بانک ممکن است پیش از تصمیم‌گیری در مورد اخذ وام، پروژه شما را مورد ارزیابی قرار دهد. این شامل بررسی توانایی پرداخت وام، تحلیل هزینه‌های پروژه و سایر جزئیات است.

 

۵٫ ضمانت‌نامه: بانک ممکن است از شما درخواست ضمانت‌نامه مالکیت زمین، پروژه ساختمانی و سایر ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز داشته باشد.

 

۶٫ تایید و اخذ وام: در صورت تایید وام توسط بانک، می‌توانید مراحل اخذ وام را طی کرده و با شروع ساخت هتل آپارتمان درآمدزایی آن را آغاز کنید.

 

توجه داشته باشید که این چند مرحله درخواست وام برای ساخت هتل آپارتمان در ایران بوده و لازم است در هر مورد به مقررات و شرایط خاص وزارتخانه مسئول، بانک معامله‌گر و مؤسسات مالی توجه کنید.

 

تسهيلات مالي كه حسب ضوابط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به پروژه ها اعطاي مي‌گردد شامل موارد ذيل مي‌باشد:

 

۱- اعطاي تسهيلات مالي جهت احداث و ايجاد پروژه
۲- اعطاي تسهيلات مالي جهت اصلاح و بازسازي
۳- اعطاي تسهيلات مالي تجهيزات مورد نياز پروژه‌ها

 

اعطاي تسهيلات مالي بصورت پرداخت درصدي از سود بانكي پروژه‌ها مي‌باشد كه جهت احداث پروژه‌ها از بانك وام دريافت مي‌دارند.

 

 

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.