پ
پ

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری | بیشترین استفاده این مقاله برای کسانی است که:

قصد احداث یک واحد گردشگری را دارند.
در مورد سامانه گردشگری سوال دارند.
احتیاج دارند قبل از شروع یک دید کلی نسبت به مراحل انجام کار داشته باشند.
در انتخاب نوع کاربری مرکز گردشگری مردد هستند.
نیاز دارند تخمین کلی از میزان بودجه مورد نیاز داشته باشند.
می‌خواهند به صحیح‌ترین و سریع ترین شکل ممکنه یک واحد گردشگری احداث کنند.

 

طرح توجیهی گردشگری

گردشگری یکی از بخش‌های مهم و رو به رشد اقتصادی است و توانسته نقش تاثیر گذاری را در اشتغال‌زایی، درآمد صادراتی و یا ارز آوری ایفا نماید. آمار‌ها نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری بوده است به همین دلیل امروزه بسیاری از کشور‌ها بر روی توسعه و بهبود آن تمرکز نموده‌اند. تاثیر صنعت توریسم در شکوفایی اقتصادی جامعه را نمی توان نادیده گرفت به گونه‌ای که درآمد و فواید اقتصادی حاصل از آن توانسته برخی از کشور‌ها را همچون ترکیه سرپا نگه دارد.

وجود انواع طرح توجیهی گردشگری به دلیل این که بر روی ظرفیت یک مکان خاص مطالعه می‌کند و ایده‌های اولیه را برای احداث مکان تفریحی و گردشگری مورد بررسی قرار می‌دهد، می‌تواند در توسعه هر چه بهتر صنعت توریسم تاثیر گذار باشد.

 

طرح توجیهی چیست؟

در واقع طرح توجیهی، یک گزارش مهندسی شده به منظور توجیه پذیری یک طرح و ایده می‌باشد. در این گزارش، تمامی جوانب امر در ابعاد مختلف از نظر بازار رقابتی، فنی و مالی و اقتصادی به طور کامل مورد سنجش واقع می‌گردد. اجرای این فرآیند، می‌بایست به دست مهندسین کارکشته انجام شود. چون معمولا به جهت راه اندازی شرکت‌های مختلف، بهتر است در همان ابتدا با بیشن و برنامه ریزی شروع به فعالیت کرد تا به موفقیت دست یافت. برای نیل به چنین اهداف بلندمدتی، نیاز به مهندسین زبده و کارکشته دارید تا روند طرح‌های شما را به پیش ببرند. گروه مهندسین هتل توریستی ایران بهترین گزینه در زمینه نوشتن طرح توجیهی و اجرای آن هستند. شما می‌توانید سفارش طرح توجیهی خود را به این گروه زبده و با مهارت بسپارید.

 

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

 

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

 

مراحل و نحوه نگارش طرح توجیهی

به‌منظور نگارش طرح توجیهی لازم است تا مواردی را با دقت و صحت هرچه بیشتر انجام داد. به‌ طور معمول نگارش طرح توجیهی توسط فردی آگاه از پروژه و مشاور متخصص به تحریر در می‌آید. در ادامه مراحل تنظیم و نگارش طرح توجیهی به‌اختصار عنوان‌شده:

۱-مشخصات مجری طرح: مشخصات مجری طرح و کسی که مسئولیت اجرای طرح را بر عهده دارد با ذکر شماره تلفن و آدرس قید شود.

۲-مشخصات طرح: به‌ منظور جلب رضایت سرمایه‌ گذاران طرح و پروژه بصورت مشخص, و واضح شرح داده شود. پروژه موردنظر چیست و چگونه به سودآوری خواهد رسید؟ این موردی است که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

۳-مشخصات مجوز‌های قانونی: همه اقدامات قانونی و حقوقی و کسب مجوزها در این بخش ارائه شود.

۴-مشخصات محصول: هر طرحی منجر به تولید خواهد شد. در نگارش طرح توجیهی ضروری است که محصول نهایی پروژه را برای جذب سرمایه‌گذار مشخص کرده و فرآيند و روش توليد محصول به‌ درستی شرح داده شود. برتری محصول نهایی نسبت به رقبا چیست؟ ضرورت تولید این محصول در چیست؟

 

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

 

۵-پیش‌بینی و برآورد مالي طرح با استفاده از شاخص‌های قابل ارزیابی و برآورد سرمایه اولیه طرح در نگارش طرح توجیهی باید لحاظ شود. هزینه نگهداری و تعمیرات، برآورد سرمایه‌ در گردش طرح، هزینه حمل‌ونقل، هزینه استهلاک منابع طرح، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده در این قسمت مشخص می‌شود.

۶-برآورده کردن هزینه‌های سرمایه‌گذاری کل طرح و چگونگی سرمایه‌گذاری و تسهیلات مالی مشخص خواهد شد قیمت تمام شده محصول، پیش‌بینی سود و زیان نهایی طرح، بهای محصول نهایی برای فروش و مواردی از این قبیل به دقت نشان داده خواهد شد.

۷-برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرای طرح با توجه به نیازها و برآوردهای اولیه ارائه شود. نگارش طرح توجیهی امری تخصصی است و می‌بایست توسط فرد خبره انجام شود. هرگونه اهمال می‌تواند منجر به عدم سرمایه‌گذاری توسط نهادهای ذی‌ربط شود.

مطالعات امكان‌سنجي (طرح توجیهی فنی- اقتصادی) معمولاً جهت تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود تا بر اساس برنامه زمان‌بندی و منابع مورد نیاز و همچنین با بررسی درآمدها و شرایط بازگشت سرمایه، سرمایه‌گذار یا بانک را متقاعد سازد که در پروژه سودآوری مشارکت می‌‌کند. بررسي توجيه‌پذيري هر طرح سرمايه‌گذاري در سه بخش مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات مالی صورت مي‌پذيرد.

طرح های توجیهی گردشگری شامل طرح توجیهی هتل ، طرح توجیهی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و سایر طرح ها می باشد.

 

 

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

انواع طرح‌های توجیهی گردشگری

 

 

 

 

چرا بهتر است نگارش طرح توجیهی خود را به وبسایت توجیهی بسپارید؟

تسلط کامل کارشناسان ما با هرگونه فرمت طرح توجیهی بانکی
نگارش طرح توجیهی خدماتی مطابق با جدیدترین ضوابط و فرمت بانکی کشور
نگارش طرح با نرم افزار کامفار ۳
گارنتی ۶ ماهه طرح جهت انجام رایگان اصلاحات احتمالی از سوی ارگان مربوطه
محفوظ ماندن اطلاعات طرح توجیهی در راستای اصل امانت داری
مشاوره رایگان و تخصصی قبل از انجام کار
ارسال درخواست مشاوره تلفنی

 

 

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.