پ
پ

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری | کشور ما ايران اسلامي با برخورداري از آثار بجاي مانده از ميراث چند هزار ساله تمدن كهن بشري و جاذبه‌هاي منجر به فرد تاريخي، فرهنگي و طبيعي سالانه باعث تردد بي‌شماره گردشگران داخلي و خارجي مي‌باشد. اين قابليت از جهات مختلف مورد توجه قرار مي‌گيرد.
بدون ترديد نقش مهم صنعت گردشگري در توسعه پايدار و عبور از بحران‌هاي مالي، سياسي، اقتصادي و … در هر كشوري مورد توجه مي‌باشد در اين راستا كشور ما از موضوع گردشگري و توسعه اين صنعت مي‌تواند براي برنامه‌هاي اقتصادي اجتماعي، سياسي به ويژه در جهت توليد اشتغال گام‌هاي اساسي بردارد. در آمار‌هاي رسمي جهاني از هر ۸ نفر شغل ايجاد شده يك مورد آن متعلق به گردشگري مي‌باشد و اين مهم در كشور ما حائز اهميت بوده و مي‌توان ادعا نمود اين آمار قابل افزايش نيز مي‌باشد.

 

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

 

با مشخص شدن اهميت و لزوم توسعه اين صنعت در كشور و قابليت‌هاي موجود، بايد اذعان نمود كه سرمايه گذاري در جهت ايجاد، تكميل، توسعه و تجهيز هرچه مناسب تأسيسات گردشگري بيش از پيش مورد توجه دولت و مسئولين محترم قرار مي‌گيرد.
با مطالعه نيازهاي جدي جامعه جهت توسعه زيرساختهاي گردشگري منجمله توسعه تأسيسات و مراكز اقامتي اين امكان را بوجود مي‌آورد كه جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي بدين منظور از اهميت بسزايي برخوردار مي‌باشد.

 

تأسيسات گردشگري و مصاديق آن

آنچه امروز يك گردشگر مي‌تواند از آن براي رفاه و امنيت خود استفاده نمايد تأسيسات گردشگري مي‌باشند كه به قصد ارائه خدمات و انتفاع براي پذيرايي و اقامت مسافران و گردشگران طبق ضوابط و مقررات احداث گرديده و به شرح ذيل تقسيم بندي شده‌اند.

هتل، متل و واحد‌هاي خدماتي رفاهي بين راهي

مهمانپذير

مركز اقامتي جوانان

مراكز خود پذيرائي شامل هتل آپارتمان، پانسيون، زائر سرا و ازاين قبيل

تفرجگاه، اردوگاه گردشگري، محوطه كمپينگ و كاروان‌ها

مجتمع‌هاي سياحتي و تفريحي (به استثناي موارد مربوط به شهرداريها) و ساير واحدهائي كه به قصد ارائه خدمات و انتفاع براي پذيرايي و اقامت مسافران و جهانگردان طبق مقررات و ضوابط ميراث فرهنگي و گردشگري تاسيس مي‌گردند.

مراكز سرگرمي و تفريحي (مراكز تعطيلات )

دفتر خدمات مسافرتي وجهانگردي

مناطق نمونه گردشگري

اقامتگاه با مالكيت زماني

 

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

 

برای احداث و یا بازسازی هر بنایی با کاربری گردشگری اخذ موافقت اصولی، مجوز ساخت و صدور پروانه از مراجع ذی ربط الزامی می‌باشد.
وزارت خانه متولی این امر میراث فرهنگی می‌باشد.

جهت اخذ موافقت اصولی رعایت نکات زیر می‌بایست مد نظر قرار گیرد:

جاذبه های طبیعی

صنایع دستی منطقه

ارزش های فرهنگی منطقه

قدمت بافت و معماری آن

جاذبه های فرهنگی منطقه ( همچون بناهای قدیمی و خاص)

تسهیلات روستایی از قبیل آب، برق و…

دسترسی ها و جاده‌های منتهی به روستا

 

مراحل ثبت

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان مجری اصلی این طرح می‌باشد. برای شروع روند کار باید به این وزارت خانه مراجعه کرد.

پس از تشکیل پرونده، درخواست طرح توجیهی جهت اخذ موافقت اصولی به این وزارت خانه ارائه می‌گردد.

همچنین علاوه بر طرح‌های توجیهی، انجام طرح‌های امکان سنجی جهت ارائه در کمیسیون‌های ماده ۵ و یا هر کمیسیونی دیگری نیز ممکن است با توجه به شرایط ملک و زمین مورد نیاز باشد.

یکی از تسهیلات وزارت میراث فرهنگی ارائه وام جهت احداث و یا طرح توسعه می‌باشد.

جهت بهره برداری از این نوع تسهیلات نیازمند ارائه طرح توجیهی اقتصادی(کامفار) می‌باشند.

گروه هتل توریستی ایرانیان با اتکا بر دانش و توانمندی تیم مجرب خود قادر به ارائه خدمات ذکر شده می‌باشد.

 

هتل توریستی ایران

 

اخذ موافقت اولیه

درخواست تبدیل و یا ساخت هر گونه فضای گردشگری مانند اقامتگاه بوم گردی، ابتدا باید در کمیته برنامه ریـزی گردشـگری اسـتان مطـرح شود. تشخیص نیاز استان به اقامـتگاه‌های بـوم گردی بر عهده این کمیـته می‌باشد.

اعضای آن عبارتند از:
۱- معاون گردشگری استان
۲- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری استان
۳- کارشناس طبیعت گردی استان
۴- یکی از فعالان بخش خصوص با نظر مدیرکل استان

در صورتیکه کمیته برنامه ریزی، طرح ارائه شده را توجیه پذیر نداند، سازمان تعهدی برای ارائه هرگونه تسهیلات به متقاضی نخواهد داشت. با این وجود، امکان اقدام بعدی متقاضی برای اخذ موافقت اصولی از وی سلب نمی‌شود.

 

مدارک و مراحل اخذ موافقت اصولی

۱- ارائه درخواست کتبی توسط متقاضی مبنی بر احداث مکان‌های گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم گردی

۲- ارائه فتوکپی اسناد مالکیت زمین (فتوکپی برابر اصل شده از کلیه صفحات)

۳- ارائه کروکی موقعیت زمین

۴- ارائه طرح توجیهی اقتصادی

۵- ارائه طرح معماری اولیه

۶- ارائه گزارش کمیته برنامه ریزی گردشگری استان به کمیته فنی

۷- بررسی و تایید موقعیت زمین و صدور موافقت اصولی توسط معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری.

نکته قابل توجه جهت اخذ موافقت اصولی در خصوص بناهای تاریخی، فرهنگی و میراثی تامین فضا‌های فیزیکی و ضروری، مشروط به حفظ ارزش‌های تاریخی و معنوی بنا می‌باشد.

ایجاد اقامتگاه بوم گردی با درجات مختلف در یک مکان وجود دارد مشروط به رعایت نکات زیر می‌باشد:

الف) می‌بایست مدیریت واحدد وجود داشته باشد.

ب) تاثیر منفی بر عملکرد واحد‌ها ایجاد نکند.

ج) ارتباط فیزیکی و دسترسی آسان میان مجموعه ایجاد گردد.

 

طرح توجیهی بانکی به چه معناست؟

در رابطه با راهنمای دریافت وام بانکی توسط طرح توجیهی باید گفت که یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ وام برای کسب و کارهای مختلف نیاز است “طرح بیزینس پلن” می‌باشد. این طرح به منظور اینکه یک کسب و کار در چه مسیری حرکت می‌کند و آیا موفق می‌شود یا خیر نوشته می‌شود. همچنین این طرح می‌تواند به راحتی نشانگر نوع پروژه‌ای باشد که می‌خواهید برای آن وام اخذ کنید. در حقیقت با ارائه طرح می‌خواهید به بانک اطمینان دهید که بانک با سرمایه گذاری و شراکت با شما سود می‌کند و از ضرر دور می‌ماند! برای اینکه روند کاری شما به خوبی طی شود و بتوانید بانک را متقاعد کنید که روی پروژه شما سرمایه گذاری کند و به شما وام دهد باید نگارش طرح توجیهی را به یک شخص متخصص و کاربلد بسپارید.

 

هتل توریستی ایران

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

راهنمای اخذ وام برای ساخت مجتمع گردشگری

 

راهنمای دریافت وام بانکی + تسهیلات

در رابطه با راهنمای دریافت وام بانکی باید بدانید که طرح توجیهی باید دارای نگارش دقیقی باشد دلیل این امر هم این است که نگارش طرح دارای کاربردهای متفاوتی است. یکی از کاربردهای آن دریافت تسهیلات و یا اخذ وام است. حقیقت برای دریافت وام از طریق این طرح یکی از مدارکی که بانک‌ها از متقاضیان وام می‌خواهد طرح توجیهی پروژه‌ای است که قرار است برای آن وام گرفته شود. دلیل این موضوع هم این است که بانک در حقیقت می‌خواهد که با متقاضی شریک شود و باید اطمینان لازم را داشته باشد که این طرح کسب و کار شما چه زمانی به درآمد و سود می‌رسد.

همچنین بانکی که قصد دارید از آن وام دریافت کنید باید بررسی کند و مطمئن شود که آیا می‌توانید تعهدات بانک را برآورده کنید؟ یا اینکه می‌توانید بازپرداخت وام که قصد اخذ آن را دارید پرداخت نمایید؟ و سوالات بسیار دیگر. همان طور که می دانید بانک‌های مختلف دارای فرمت‌های مختلفی برای تدوین طرح توجیهی دارند. به عنوان مثال می‌توان به این مورد اشاره کرد که فرمت بانک صنعت و معدن با بانک ملی متفاوت است. بنابراین فرمت‌ها و شرایط اخذ وام و تسهیلات از طریق طرح توجیهی از هر بانک متفاوت است به همین دلیل وقتی متقاضیان با شرکت های مختلف به منظور سرمایه گذاری تماس می‌گیرد، یکی از سوال هایشان این است که طرح خود را باید با چه فرمتی نگارش کنند تا مورد تایید بانک مورد نظر قرار گیرد.

 

چه نوع طرحی مورد تایید بانک است؟

نکته مهم و قابل توجه در مورد راهنمای دریافت وام بانکی که باید بدانید این است که نحوه نگارش طرح برای هر بانک با یکدیگر فرق دارد! به عنوان مثال طرح توجیهی بانک سپه به شیوه خاص خود بانک باید نوشته شود که مورد تایید واقع شود. پس بهترین راهکار این است که برای نوشتن یک طرح با نگارشی دقیق به مشاوران و متخصصان با تجربه و کاربلد مراجعه کنید و حتما برای آن شخصT بانک مورد نظر خود را ذکر کنید. دلیل این امر هم این است بانکی که می‌خواهید از آن وام بگیرید شیوه نگارشی خاص خودش را برای طرح دارد و تنها همان شیوه را قبول می‌کند!

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

 

 

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.