پ
پ

راه اندازی هتل در مازندران | امروزه با گسترش صنعت گردشگری و توریست، صنایعی همچون هتلداری و رستوران داری هم جان تازه ای گرفته اند و در این بین بسیارند هتل‌هایی که هر روز بر سطح سرمایه و سوددهی خود می افزایند و همینطور چه بسیار هتل هایی هم وجود دارند، که با عدم مدیریت و علم و درایت در حوزه هتلداری و اقتصاد هتلداری، با شکست مواجه می شوند.

هتل توریستی ایران

مراحل راه اندازی هتل آپارتمان

برای راه اندازی هتل آپارتمان نیاز به طی‌کردن مراحل متعددی است. در ادامه با این مراحل آشنا می‌شویم.

مرحله یک: برنامه‌ریزی و تدوین طرح کسب و کار

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی هتل آپارتمان تدوین طرح تجاری و برنامه‌ریزی برای شروع کار است. طرح تجاری یک سند رسمی است که به طور دقیق مشخص می‌کند اهداف یک کسب و کار چیست و چگونه می‌توان به آنها دست پیدا کرد. در واقع این طرح، نقشه راه کسب و کار و مسیری که طی خواهد کرد را مشخص می‌کند. به همین دلیل همواره پیشنهادی می‌شود نسبت به این مرحله توجه بیشتری داشته باشید.

راه اندازی هتل در مازندران

راه اندازی هتل در مازندران

مرحله دو: تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی هتل آپارتمان

دومین مرحله در راه اندازی هتل آپارتمان تأمین سرمایه لازم برای شروع کار است. در این مرحله می‌بایست با تحقیق و بررسی، هزینه راه اندازی هتل آپارتمان را برآورد کنید و با توجه با آن اقدام به تأمین سرمایه کنید. کمک از خانواده و دوستان و همچنین اخذ وام از بانک‌های مختلف از جمله راه‌های تأمین سرمایه برای راه اندازی هتل آپارتمان هستند. در راه اندازی این کسب و کار سه هزینه اصلی وجود دارد.

۱) هزینه خرید یا ساخت آپارتمان

هزینه خرید یا ساخت آپارتمان اصلی‌ترین هزینه راه اندازی این کسب و کار است. برآورد هزینه‌های راه اندازی هتل آپارتمان به متراژ و زیر بنای ملک، موقعیت مکانی آن، تعداد اتاق‌ها و همچنین امکانات آن بستگی دارد. هر چه قدر ملکی که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید بزرگ‌تر باشد یا در موقعیت بهتری از شهر باشد طبیعتاً میزان سرمایه اولیه نیز بیشتر خواهد بود. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه خرید یا ساخت آپارتمان با توجه شهر یا استان محل فعالیت نیز متفاوت خواهد بود.

۲) هزینه مجهز کردن هتل آپارتمان

بعد از خرید آپارتمان می‌بایست بخشی از سرمایه خود به خرید تجهیزات و افزودن امکانات به آن اختصاص دهید. برخی از مهم‌ترین این امکانات شامل موارد زیر است:

  • تلویزیون
  • یخچال و فریزر
  • میز و ناهارخوری
  • تجهیزات و لوازم آشپزی مانند گاز، فر و امکانات پخت‌وپز
  • مبل و کاناپه
  • و …
۳) هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان

هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان، هزینه‌هایی هستند که در طول زمان ایجاد می‌شوند. برخی از این هزینه‌ها شامل هزینه آب، برق، گاز و تعمیرات می‌باشد.

 

راه اندازی هتل در مازندران

مرحله سه: دریافت مجوز راه اندازی هتل آپارتمان

برای اینکه بتوانید اقدام به راه اندازی هتل آپارتمان کنید، در ابتدا می‌بایست مجوزهای لازم برای شروع کار را از مراجع مربوطه کسب کنید. برای دریافت مجوز راه اندازی هتل آپارتمان می‌بایست به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد کرده و مدارک اعلامی را بارگذاری کنید. مدارک لازم برای دریافت مجوز به شرح زیر است.

  • تصویر کارت نظام وظیفه یا معافیت (ویژه آقایان)
  • نقشه تأیید utm محل اجرای طرح
  • اسناد مالکیت زمین/ اجاره نامه/ قرارداد واگذاری/ موافقت
  • اساسنامه شرکت با موضوع ایجاد تأسیسات گردشگری (اشخاص حقوقی)
  • آگهی ثبت و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی)
  • طرح اولیه
  • تأییدیه کمیته فنی سرمایه‌گذاری در مورد طرح اولیه

مرحله چهار: ثبت نام برای مالیات

همان‌طور که می‌دانیم بر اساس قوانین مالیاتی جدید تمامی صاحبین کسب و کار می‌بایست هر ساله نسبت به تهیه و ارسال اظهارنامه الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی اقدام کنند. ثبت نام برای مالیات کاملاً اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. مراحل ثبت نام به شرح زیر است.

  • پیش ثبت نام در سامانه امور مالیاتی
  • ارسال اطلاعات کاربری
  • بررسی و صحت سنجی اطلاعات
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی اطلاعات ارسالی
  • تایید اطلاعات

مرحله پنج: مدیریت هزینه‌ها با نرم افزار حسابداری هتل آپارتمان

امروزه برای هر کسب و کار ثبت درآمدها و مدیریت هزینه‌ها، محاسبه امور مالی و مالیاتی، کنترل و ارزیابی سود فروش به منظور درک عملکرد مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از نرم افزار حسابداری در هتل آپارتمان نیز کمک زیادی به مدیریت بهتر امور مالی می‌کند. نرم افزار حسابداری هتل آپارتمان با پردازش سریع اطلاعات و همچنین ارائه راهکارهای مناسب منجر به کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش بهره‌وری در سیستم هتل می‌شود.

راه اندازی هتل در مازندران

راه اندازی هتل در مازندران

هتل توریستی ایران

رسیپی کارد (RECIPE CARD) چیست ؟

رسیپی کارد برگه ها و شناسنامه های تعریف شده غذاها و نوشیدنیها میباشد، در این برگه ها نوع مواد مصرفی با گرماژ دقیق و دستور تهیه بصورت دقیق ذکر شده است، بدلیل اینکه در بسیاری از رستورانها و واحدهای ارائه دهنده غذا و نوشیدنی، شاهد این هستیم که سرآشپز و یا مسئول واحد، مواد را بصورت چشمی یا تجربی ریخته و غذا یا نوشیدنی را تهیه مینماید و گاهاً ممکن است غذا شور و یا بی نمک شود اما با وجود رسیپی کارد و رعایت دقیق آن هیچ کدام از این مشکلات بوجود نمی آید و کیفیت غذاها و نوشیدنیها همواره یکسان و پایدار خواهد بود و این باعث رضایت روز افزون میهمانان میگردد.

ظروف رستورانها و تالارها و بخشهای مختلف غذا و نوشیدنی بهمراه لوگو هتل باید از پیش سفارش داده شوند، همینطور لباس پرسنل قسمتهای مختلف باید از قبل طراحی و سفارش داده شود.

کلیه تمهیدات لازم باید در نظر گرفته شود تا در زمان افتتاح هتل هیچ کاستی از لحاظ کمی و کیفی محسوس نباشد و تمامی بخشها در آرامش کامل شروع بکار نمایند و با سیاستی از پیش تعیین شده و تحت نظارت مدیریتی کارآمد از سطح کیفی بالایی برخوردار شوند.

هتلها دارای بخشهای زیادی هستند که از برخی از آنها نام برده شد، از مهم ترین بخش های دیگر در هتلها، می توان به بخش غذا و نوشیدنی (FOOD & BEVERAGE) اشاره کرد که خود قلب یک هتل محسوب میشود و دارای بخشهای زیر گروه بسیار زیادی همچون آشپزخانه ها، رستورانهای هتل، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ، قنادی و کلیه بخشهای سرویس دهی دیگر در قسمت غذا و نوشیدنی (FOOD & BEVERAGE) می باشد.

بخش های لاندری (LANDRY)، تشریفات (FORMALITY)، فرانت آفیس (FRONT OFFICE) و رسپشن (RECEPTION)، سالن های آمفی تئاتر و همایشها (AMPHITHEATER)، خانه داری و روم سرویس (ROOM SERVICE) و فضاهای تفریحی و ورزشی از دیگر قسمتهای مهم در هتل ها هستند که هر یک در جلب رضایتمندی میهمانان در هتل نقش بسزایی را ایفا می نمایند.

 

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.