پ
پ

راه اندازی هتل در نور | نگهداری و حفاظت ساختمان هتل و یا رستوران، اهمیّت فراوانی دارد و نه تنها از نظر راحتی و آسایش خاطر، بلکه بیشتر از نظر اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

هتل توریستی ایران

راه اندازی هتل

از آیتم هایی که می توان از آنها برای اختصاصی کردن هتل و بالا بردن سطح کیفی و همینطور ارتقاء ستاره های هتل یاد کرد ، ایجاد مجموعه های رفاهی و تفریحی در هتل میباشد .

بسیاری از هتلها دارای سالن های مختلف ورزشی ، استخرهای سرپوشیده یا روباز و محوطه سازی بسیار زیبا و فضای سبز منحصر بفرد و همینطور فضای اختصاصی برای بازی کودکان با امکانات لازم می باشند ، کما اینکه بسیاری از هتلهای لاکچری دارای واحدهای تجاری فروش پوشاک و… هم در مجموعه هتل می باشند ، که این در رفاه حال میهمان ها و سطح رضایت مندی آنها بسیار تاثیر گذار است .

تعبیه فضای ورودی در هتل نیز بسیار مهم است و طراحی این فضاها باید بصورت اختصاصی برای میهمانان در نظر گرفته شوند ، عمدتاً در هتل  های لوکس و استاندارد ورودی پرسنل هتل بصورت مجزا تعبیه می گردد تا تداخلی در بخش ورود و خروج پرسنل و میهمان ها بوجود نیاید .

انواع هتل ها

هتل‌های زنجیره‌ای

هتل‌های زنجیره‌ای که متداول‌ترین نوع هتل‌ها در جهان بشمار می‌روند، ده‌ها هزار گزینه اقامتی در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این هتل‌ها در گروه اقامتگاه‌هایی دسته‌بندی می‌شوند که تحت عنوان یک برند، شرکت یا شخص در جهان فعالیت می‌کنند.شرکت ماریوت (Marriott) نمونه دیگری از هتل‌های زنجیره‌ای بزرگی است که بیش از ۳۰ برند مختلفی چون ریتس-کارلتون، شراتون، وستین، گیلورد، کرت یارد و اسپرینگ هیل را در برگرفته است.

مُتل

واژه متل در دهه ۱۹۲۰، مدت‌ها پس‌ازآنکه واژه هتل ابداع گردد، خلق شد. این کلمه از ترکیب دو واژه موتور و هتل به وجود آمده و توقفگاهی است میان راهی برای گذراندن شب در سفرهایی طولانی. متل‌ها معمولاً در امتداد بزرگراه‌ها و جاده‌هایی اصلی احداث می‌گردند و امکانات رفاهی حداقلی را به مسافران ارائه می‌دهند. متل‌ها از نظر طراحی نیز با هتل‌ها تفاوت زیادی دارند و واحدهای اقامتی آن‌ها از بخش بیرونی نیز قابل دسترس است. افزون بر این، متل‌ها در مقایسه با هتل‌ها وسعت کمتری دارند و از یک یا دو طبقه با چندین واحد اقامتی تشکیل شده‌اند. برخی از معروف‌ترین متل‌های زنجیره‌ای جهان عبارت‌اند از: متل ۶، سوپر ۸ و اکونولاج. ناگفته نماند که متل‌ها می‌توانند به طوری کاملاً مستقل، بدون وابستگی به هیچ نهاد، موسسه و شرکتی اداره شوند.

راه اندازی هتل در نور

راه اندازی هتل در نور

راه اندازی هتل در نور

ریزورت

ریزورت مکانی است که سعی دارد تمامی نیازهای اقامتی و تفریحی مسافران، اعم از خوردوخوراک، خرید و سرگرمی را در محوطه خود تأمین سازد. این اقامتگاه‌ها که در مقاصدی محبوب و پرطرفدار در جهان قرار دارند، وسعت بسیار بالایی دارند و خدماتی آل اینکلوسیو به مهمانان ارائه می‌دهند، یعنی امکان پرداخت تمامی هزینه‌های امکانات رفاهی هتل را در هنگام رزرو برای مسافران فراهم می‌نماید.

مهمانسرا

مهمانسراها از ابعادی کوچک‌تر و امکاناتی کمتر از هتل‌های زنجیره‌ای یا استاندارد تشکیل شده‌اند و معمولاً به صورت شخصی یا خانوادگی اداره می‌گردند. این گزینه‌های اقامتی گرچه از امکانات رفاهی محدودی برای میزبانی از مهمانان خود بهره می‌برند، از فضای دل‌نشین و باصفایی که حس حضور در خانه را برای مهمانان تداعی می‌کند، تشکیل گردیده‌اند.

آل سوئیت

وقتی تمامی اتاق‌های مهمان هتلی به شکل سوئیت طراحی گردد، آن اقامتگاه آل سوئیت نامیده می‌شود. دلیل استفاده از نام سوئیت در این هتل‌ها این است که برای برخی مسافرانی که دوست دارند در این‌گونه هتل‌ها اقامت کنند، قابل‌شناسایی باشند. آل سوئیت‌ها معمولاً از یک اتاق‌خواب، اتاق نشیمنی مجزا و یک آشپزخانه با امکانات پخت‌وپز تشکیل شده‌اند. محبوبیت این نوع هتل‌ها در جهان موجب شده است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ هتلداری نظیر هیلتون، چویس هتلز و آی اچ جی از چنین هتل‌هایی در گزینه‌های اقامتی خود بهره برند.

هتل‌های اکستندد استی

درحالی‌که اکثر هتل‌ها برای اقامتی کوتاه‌مدت و چندروزه طراحی شده‌اند، برخی هتل‌ها به لطف داشتن فضایی روح‌افزا و محیطی باصفا و امکاناتی قابل‌قبول برای اقامتی طولانی‌مدت نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.این نوع اقامتگاه‌ها که به هتل‌های اکستندد استی شهرت دارند، انتخاب ایده‌آل کسانی هستند که بنا به دلایل کاری مجبورند چندین هفته را در مکانی دور از خانه سپری کنند.

اغلب هتل‌های اکستندد استی برای ایجاد مکانی مشابه با منزل افراد، فضاهای مازادی نظیر آشپزخانه‌ با تمام وسایل پخت‌وپز و رخت‌شوی‌خانه‌ عمومی را در خود جای داده‌اند. ناگفته نماند که نرخ اقامتی منصفانه این هتل‌ها از دلایل موجه دیگری برای انتخاب این نوع اقامتگاه‌ها برای اقامتی طولانی‌مدت بشمار می‌رود.

هتل کنفرانس

این نوع هتل‌ها، همان‌طور که از نامشان پیداست، برای برگزاری رویدادهای مختلف طراحی شده‌اند. در هتل‌های کنفرانس یا همایشی، فضای اتاق مهمان با اتاق نشیمن ترکیب شده و به فضای وسیعی برای میزبانی از افراد زیادی مبدل گشته است. این‌گونه هتل‌ها یا در نزدیکی سالن‌های همایش واقع شده‌اند، و یا خود از امکانات و تجهیزات مراکز همایش و سمینارها برخوردار گشته‌اند. تجهیزات سمعی و بصری برای برگزاری اجلاس‌ها، امکاناتی رفاهی و تفریحی برای سرگرم کردن مهمانان و کارکنانی مجرب و مسلط به آداب پذیرایی و میزبانی از جمله خدمات و امکاناتی است که در هتل‌های همایشی به مهمانان عرضه خواهد شد.

بوتیک هتل‌

بوتیک هتل‌ها با مساحت اندکی که دارند، کیفیت را فدای وسعت نکرده‌اند و چیزی کم‌تر از ۱۰۰ اتاق مهمان را در خود جای داده‌اند. این نوع اقامتگاه‌ها معمولاً در اماکن جذاب و پر گردشگر و در نزدیکی مقاصد پرطرفداری نظیر مراکز خرید بزرگ و اماکن تفریحی و گردشگری قرار گرفته‌اند. بوتیک هتل‌ها توسط افرادی حقیقی یا به‌عنوان بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای با هدف ارائه خدماتی اختصاصی و استثنائی اداره می‌شوند.

هتل توریستی ایران

راه اندازی هتل در نور

راه اندازی هتل در نور

بانک هاوس

بانک هاوس به مکانی اطلاق می‌گردد که به سبک و سیاق معماری خوابگاه‌ پادگان‌ها طراحی و با حداقل ملزومات رفاهی نظیر تختخواب دوطبقه و میز و صندلی چیدمان شده باشد. در گذشته این اقامتگاه‌ها منزلگاهی برای استراحت گاوچران‌های کارگر، دامداران، کشاورزان و کارگران مهاجر بودند. اما در طی سال‌های اخیر بانک هاوس‌های به‌کلی متحول شده و به اقامتگاه‌هایی شیک و پاکیزه برای اقامت دسته‌جمعی دوستان و اقوام مبدل گشته‌اند. بانک هاوس‌ها معمولاً در دل طبیعت و اماکن کوهستانی قرار دارند و برای طبیعت گردانی ماجراجو و کسانی که دوست دارند مدت کوتاهی را در توقفگاهی میان راهی سپری کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

صبحانه و تختخواب (بی اند بیز)

هتل‌های بی اند بیز (صبحانه و تختخواب) اقامتگاه‌هایی هستند با ابعادی کوچک‌تر از هتل‌های استاندارد که توسط مالکانی خصوصی و کسانی که معمولاً خود نیز در این اقامتگاه‌ها سکونت دارند، اداره می‌گردند.

همان‌طور که نام آن‌ها نیز بدان اشاره دارد، هتل‌های بی اند بیز صرفاً امکانات و خدمات رفاهی اصلی اقامتی یعنی تختخواب و صبحانه را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. بنابراین باید گفت که این گزینه‌های اقامتی برای گردشگران صرفه‌جویی مناسب‌اند که قصد ندارند هزینه گزافی را برای امکانات و خدمات رفاهی مازاد اقامتی بپردازند.

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

 

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.