پ
پ

اقامتگاه بوم گردی چیست ؟

اقامتگاه بوم گردی در ایران آن دسته از اقامتگاه هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه ای نمود. همچنین شرایط حضور گردشگران با کیفیت مطلوب در آن محیا است.

مجوز اقامتگاه بومگردی مازندران

 

درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی برای گردشگران و سرمایه گذاران

اقامتگاه های بوم گردی به سه درجه، درجه یک، درجه دو، درجه سه دسته بندی می‌شوند. مبنای درجه بندی آنها، بر اساس امتیاز های کسب شده در ارزیابی توسط کارشناسان می باشد. فرآیند امتیاز دهی به این صورت است که ، ۳۰ درصد از کل امتیازات مربوط به ساختمان، تجهیزات و خدمات ، ۳۰ درصد مربوط به نیروی انسانی و ایمنی و بهداشت و ۴۰ در صد از کل امتیازات مربوط به پایداری و رعایت اصول زیست محیطی و ابعاد فرهنگی می‌باشد.
سیستم امتیاز دهی برای تمام آیتم ها از صفر تا ده است. اقامتگاه های درجه سه باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۱ و از میانگین تمام آیتم ها امتیاز ۲ را کسب نماید. اقامتگاه های درجه دو باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۴ و در میانگین کل امتیازات حداقل امتیاز ۵ را کسب نماید و در نهایت اقامتگاه های درجه یک باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۷ و در میانگین کل امتیازات باید حداقل ۸ امتیاز باشد.

اقامتگاه بومگردی مازندران

اخذ مجوز بوم گردی در مازندران

ریاست محترم بوم گردی استان مازندران در مورد اخذ مجوز بوم گردی اعلام کرد:

یکی از مشکلاتی که امروزه افراد برای اخذ مجوز بوم گردی در مازندران دارند، طولانی بودن پروسه دریافت مجوز است. امروز (۵ دی‌ماه سال ۱۴۰۱) روح‌الله فرقانی در جلسه‌ای که مربوط به اخذ مجوز بوم گردی در منطقه غرب استان مازندران در شهر تنکابن برگزار شد. اعلام کرد که موضوع گردشگری و توریست برای تمامی مسئولان کشور ایران بسیار مهم است.

به همین دلیل خیلی مهم است که از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت و پشتیبانی شود. تا خیلی راحت‌تر از قبل مجوز بوم گردی در مازندران و سایر شهرها را اخذ نمایند. ایشان بر این باور هستند که هر چقدر قدرت ما و کشور ایران بیشتر باشد، مطالبه‌گری ما هم سریع‌تر و جدی‌تر دنبال خواهد شد.

هتل توریستی ایران

همچنین افزود: از وقتی که بنده به پست نماینده بوم گردی در مازندران برگزیده شدم، با تمام توانم در تمامی ادارات و مکان‌های مهم حاضر شدم. برای انجام تمام اموری که به گردشگری مربوط می‌شود شدم و کارهای ۴۰۰ نفری که در در این حوزه مشکل داشتند را رفع رجوع کردم.

روح‌الله فرقانی عرضه داشت که مسئله بوم گردی در استان مازندران بسیار ضروری است. این در حالی است که تا قبل از این، هیچ‌کس این مسئله را جدی نگرفته و به آن توجه نمی‌کرد. فرقانی بر این موضوع تاکید کرد که مشکلات و خواسته‌های بوم گردان در اداره‌های شهرستان به طور کامل حل نمی‌شود.

به همین خاطر تمامی این خواسته‌ها و مشکلات را از شهرستان به خود استان انتقال دادیم. روح‌الله فرقانی با بیان اینکه بیشتر مسافران و گردشگران مازندران را اکوتوریست تشکیل می‌دهد، آن‌ها می‌خواهند از طبیعت بسیار زیبای استان مازندران استفاده کنند.

کاهش زمان دریافت مجوز بوم گردی مازندران

به دلیل اینکه بوم گردی در استان مازندران یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه گردشگری امروز است، در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم، به اطلاع ایشان رساندیم. در آمار چند سال قبل چیزی حدود ۲۳ میلیون گردشگر و مسافر به استان مازندران آمده‌اند. ما برای اینکه تنها ۱۰ درصد از این جمعیت را بتوانیم ساپورت کنیم، باید برای ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر اقامتگاه داشته باشیم.

مجوز اقامتگاه بومگردی مازندران

این در حالی است که ما در استان مازندران تعداد ۶۳ هتل و ۳۸۰ عدد اقامتگاه داریم که یک آمار بسیار بد و ضعیفی است و اصلا جواب‌گوی این جمعیت نیست. همچنین برای وسیع کردن روستاها تنها راه‌حل همین گردشگری است. استاندار مازندران بعد از اتمام تمامی این جلسات، قرارگاه کارگروهی را راه‌اندازی کرد که عنوان آن هم «قرارگاه شعار سال با کارگروه» می‌باشد.

کارگروه اقتصاد گردشگری، یکی از همین مواردی است که تازه راه‌اندازی شده است. همچنین دبیر جامعه بوم گردی کشور، به مشکلات بوم گردی در مازندران اشاره کرد و گفت: در همین کارگروه، ۲۳ تا از مواردی که جزء جدی‌ترین‌ها در مبحث بوم گردی مازندارن بود، به استاندار ارائه شد.

فرقانی گفت: مازندران ۳۷۰۰ روستا دارد، که در همه آن‌ها باید ۱۰ اقامتگاه داشته باشیم. جدای آن مسئله مهم‌تر اینکه اخذ مجوز بوم گردی در مازندارن که بسیار طولانی است، از اساسی‌ترین معضلات بوم گردی در استان مازندران محسوب می‌شود. ایشان علاوه بر نگرانی در مورد گرفتن مجوز بوم گردی که در برخی موارد به چند سال هم به طول انجامیده گفت:

بنا بر دستوری که استاندار داده است، قرار شده تا پروسه اخذ مجوز بوم گردی در مازندران کوتاه‌تر شده و زمان آن هم به حداقل برسد.

 

اقامتگاه بومگردی مازندران

 

هتل توریستی ایران

 

اهمیت دریافت مجوز گردشگری برای اجاره اقامتگاه ها و ویلاهای شخصی

برای ثبت ویلاهای شخصی و یا دیگر اقامتگاه ها در سایت های گردشگری معتبر، دریافت مجوز گردشگری الزامی است. زیرا اعتبار قانونی و وجود مجوز گردشگری در جلب اعتماد مسافران و گردشگران نقش بسیار مهمی دارد. برای این که یک ملک بتواند مجوز گردشگری را دریافت کند، باید استانداردهای لازم را داشته باشد. این استانداردها شامل ایمنی و امنیت ساختمان، امکانات رفاهی مناسب، و تجهیزات مورد نیاز برای آرامش و اقامت مسافران و گردشگران می شوند.

دریافت مجوز گردشگری اقامتگاه و ویلاهای شخصی تنها توسط صاحب سند ملک امکان پذیر است و این یک امر بسیار مهم در جلوگیری از فعالیت شیادان و کلاهبردان در اجاره دادن ملک هایی است که از نظر قانونی مشکل دارند و می توانند برای سایت های اجاره آنلاین و گردشگران مشکلاتی را به وجود بیاورند. وجود مجوز قانونی برای اجاره ملک های شخصی در سایت های گردشگری ضروری است و مسافران و گردشگران با اطمینان خاطر بیشتری می توانند نسبت به اجاره ویلاهای شخصی یا اقامتگاه های دیگر اقدام کنند.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.