پ
پ

مجوز راه اندازی هتل در مازندران | در سده شانزدهم جاده‌ سازي و مسافرت دريايي موجب افزايش مسافران گرديد و در نتيجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و كلبه‌هايي كه به گونه‌اي از مهمانان پذيرايي مي‌كردند افزوده شد.

هتل توریستی ایران

مجوز احداث هتل

طبیعتا قبل از اینکه هر نوع کسب و کاری شروع شود قبل از آن فرد سرمایه گذار باید نسبت به تمامی مراحل ساخت هتل، گرفتن مجوز ساخت هتل، نوع تاسیسات هتل، مشکلات هتلداری، شرایط تاسیس هتل سنتی، میزان درآمد هتل، شرایط تاسیس مسافرخانه، هزینه ساخت هتل و مکان موردنظر برای هتل و ده ها موارد دیگر از هتل را به طور کامل بررسی کرده و در قالب طرحی به نام طرح توجیهی ساخت هتل به سازمان مربوطه ارائه کند تا بتواند مجوز را دریافت کند.

برای گرفتن مجوز احداث هتل، مسافرخانه، سوئیت آپارتمان برای گردشگران و زائرین ابتدا باید طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایید شود.

 

مجوز راه اندازی هتل در مازندران

مجوز راه اندازی هتل در مازندران

مجوز راه اندازی هتل در مازندران

مراحل اخذ مجوز راه اندازی هتل در مازندران

درخواست کتبی متقاضی حقیقی یا حقوقی در خصوص دریافت جواز تاسیس باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانی که در آن قرار دارد؛ تحویل داده شود.

بدون شک شما محلی را جهت احداث هتل یا اقامتگاه در نظر دارید که این محل باید توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که شما موفق به دریافت تاییدیه شدید؛ مراحل وارد قدم بعدی می‌شوند. در غیر این صورت، دلیل آن به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود که شخص قادر به رفع آن باشد. باید مدارک اولیه ارائه شود که شامل سند مالکیت و کروکی و آدرس دقیق محل هتل است.

این مدارک در کارگروه گردشگری بررسی می‌شوند و نتیجه به مسئول پرونده ابلاغ می‌شود.

لازم است که از چندین ارگان مرتبط استعلام به عمل بیاید که هر یک از این استعلامات به همراه دلیل ذکر می‌شود.

  • شرکت آب منطقه جهت رعایت هرگونه حریم دریا، رودخانه و سد و کانال‌های مختلف کشاورزی
  • شرکت نفت و گاز در خصوص رعایت حریم خطوط انشعبات نفت و گاز
  • برق منطقه و شرکت توزیع برق در مورد رعایت حریم برق فشار قوی و تامین برق مورد نیاز پروژه
  • منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص رعایت نمودن محدوده‌های جنگلی و اراضی ملی و مسائل زیست محیطی.
  • میراث فرهنگی به دلیل رعایت حریم بافت‌های قدیمی و تاریخی موجود در محل
  • امور اراضی جهت کاربری یا کشاورزی بودن زمین
  • شهرداری در مورد اینکه زمین در محدوده شهری در موقعیت قابل قبولی قرار داشته باشد.
  • اداره آب و فاضلاب
  • ادارات راه و ترابری در مورد رعایت حریم راه‌های اصلی و فرعی
  • تمامی اسناد و مدارک و نتایج حاصل از استعلامات در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موافقت نامه اصولی یا جواز تاسیس به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود.

 

هتل توریستی ایران

مجوز راه اندازی هتل در مازندران

مجوز راه اندازی هتل در مازندران

اقدامات پس از اخذ مجوز ساخت هتل در مازندران

پس از اخذ جواز تاسیس هتل به متقاضی حقیقی یا حقوقی یک مهلت ۶ ماهه داده می‌شود که نقشه‌های معماری هتل را برا اساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی تهیه کند. نقشه‌های مذکور در پس از بررسی و تصویب ابلاغ خواهند شد.

پس از تصویب نقشه‌ها توسط سازمان این موضوع به شهرداری یا بخشداری جهت موافقت با ساخت هتل ابلاغ می‌شود؛ در صورت تایید متقاضی می‌تواند جهت اخذ پروانه ساختمان و مجوز ساخت نیز اقدام کند.

در این مرحله یعنی پس اخذ مجوز تاسیس هتل شخص دارنده موافقت نامه اصولی یا جواز تاسیس، قادر است؛ جهت اخذ تسهیلات بانکی نیز اقدام کند. البته همانطور که گفته شد؛ این امر پس از صدور مجوز، تایید نقشه‌های معماری و تامین حداقل ۲۰ درصد از سهم آورده می‌باشد. منظور از سهم آورده سرمایه گذاری شخصی خود متقاضی پیش از درخواست جهت دریافت تسهیلات است.

لازم به ذکر است که این تسهیلات به کلیه طرح‌های تاسیسات گردشگری که در بخش توسعه، احداث، تجهیز، مرمت و بازسازی طرح‌ها صورت می‌گیرد. اعتبار این تسهیلات در اثر عقد قرارداد سازمان میراث فرهنگی با بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

نوع گردشگر و هزینه ساخت هتل

به طور کلی دو دسته گردشگر به ایران وارد می‌شود. یک دسته گردشگرانی هستند که به منظور سیاحت و دیدن از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی وارد ایران می‌شوند. این دسته از گردشگران به دنبال هتل‌های درون شهرها، متل‌های خارج شهر (درون جنگل، کنار ساحل، کوهستانی و بیابانی)، اقامتگاه‌های بوم گردی و هتل‌ها و رستوران‌های بین راهی هستند. دسته دیگر گردشگرانی به قصد مراجعه به مراکز درمانی وارد ایران می‌شوند و معمولاً اقامت نزدیک محل مراکز درمانی را انتخاب می‌کنند که شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرهای درون شهرها است. برای دانستن هزینه ساخت هر متر مربع هتل باید در ابتدا مقصد مسافرانی که قرار است در آن اقامت داشته باشند را مشخص کنید. گردشگران حوزه سلامت تنها به برخورداری از امکانات رفاهی اهمیت می‌دهند ولی گردشگرانی که به قصد سیاحت و گردش سفر می‌کنند، بعضاً به دنبال هتل‌هایی با امکانات لاکچری و تجملی هستند.

هزینه ساخت هتل در کدام شهرها کمتر است؟

به طبع هزینه تاسیس هتل تا میزان زیادی به قیمت زمین آن بستگی دارد. هزینه زمین در شهری مانند تهران بسیار بالا است و در شهرهایی که مسافر پذیر هستند مانند مشهد، اصفهان، شیراز و … کمی پایین‌تر است. از طرفی در شهرهای بزرگ که قیمت زمین زیاد است می‌توان با خرید زمین‌های حاشیه شهر، اقدام به ساخت هتل کرد ولی این امر را باید در نظر داشت که با خرید زمین ارزان‌تر می‌توان به هتل بزرگ‌تری ساخت ولی هتل بزرگی که بسیاری از اتاق‌های آن خال می‌ماند، ضرر محسوب می‌شود. داشتن هتل کوچک‌تر که در منطقه‌ای استراتژیک واقع است مسلماً مسافر بیشتری خواهد داشت. لذا در انتخاب خود کوشا باشید.

 

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

 

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.