پ
پ

مشاور دریافت مجوز هتل در مازندران | در چند سال اخیر تقاضای زیادی برای اخذ مجوز آموزشگاه هتلداری به ثبت رسیده است. علت این است که همواره گردشگری یک صنعت جذاب و پرطرفدار در سرتاسر دنیا بوده است. خوشبختانه قدمت دیرینه و موقعیت استراتژیک جغرافیایی کشور ما موجب شده است تا جاذبه‌های گردشگری متعددی را در دل خود جای دهد. با رونق صنعت گردشگری در کشور و افزایش مسافرت‌ها و همچنین جذب توریست نیاز به آموزش به منظور تامین خدمات رفاهی برای مسافرین بیش از گذشته احساس شد. این احساس نیاز در بخشهای مختلفی خودنمایی کرد. یکی از این بخش‌ها، هتلداری بود.

بدون شک در کشوری که صنعت گردشگری از رونق بسیار خوبی برخوردار است و پذیرای توریست است، باید خدمات گردشگری با استانداردهای جهانی همخوانی داشته باشد. این همخوانی حاصل نمی‌شود مگر با آموزش‌های اصولی و هدفمند. یکی از اصلی‌ترین اهداف آموزش هتلداری، پرورش نیروهای کارآمدی است که به خوبی با آداب و رسوم، سنن و فرهنگ مردم کشورهای مختلف آشنایی پیدا کرده باشند.

با توسعه صنعت گردشگری در کشور، تقاضا برای هتلداری و آموزش دیدن در این حوزه نیز افزایش داشته است. همین موضوع موجب شده است تا در چند سال اخیر افراد بیشتری به فکر اخذ مجوز آموزشگاه هتلداری بیفتند.

هتل توریستی ایران

قوانین ساخت هتل در مازندران | هتل آپارتمان درجه یک کلاردشت

قوانین ساخت هتل در مازندران | هتل آپارتمان درجه یک کلاردشت

 

اخذ مجوز هتلداری چگونه است؟

در واقع برای اخذ مجوز آموزشگاه هتلداری باید از مهارت و تخصص کافی برخوردار بود تا بتوان در مدت زمانی کوتاه موانع را برطرف کرد و بر طبق قوانین و باید و نبایدها آغاز به کار کرد.

مراجعه به دستگاه اجرایی برای صدور مجوز، تامین اسناد و مدارک موردنیاز به منظور ثبت درخواست و تطبیق دادن خود با شرایط و ضوابط تعریف شده. بخشی از اصول لازم برای طی کردن فرآیند اخذ مجوز آموزشگاه هتلداری به حساب می‌آید.

 

مشاور دریافت مجوز هتل در مازندران

 

وظایف مدیریت هتلداری در یک نگاه

  • پیروی از قوانین. شروط و اصول تعیین شده برای هتلداری
  • نظارت و کنترل دقیق و همه جانبه بر بودجه و نحوه بازاریابی
  • ایجاد تعامل و ارتباطی سازنده با مشتریان
  • پیگیری و رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات مشتریان در کوتاه‌ترین زمان
  • تعیین کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه کسب و کار و. تعریف استراتژی‌های جدید و کاربردی برای بهتر دیده شدن
  • تعیین بودجه سالانه هتل و تامین آن
  • تخصیص وظایف مشخص به کارکنان بخش‌های مختلف هتل و نظارت بر چگونگی انجام آنها
  • برقرار کردن امنیت کامل در سطح هتل

 

مشاور دریافت مجوز هتل در مازندران

 

لزوم آموزش دیدن در حوزه هتلداری

باید به این نکته توجه داشته باشید که کشور ما از پتانسیل‌های بالقوه زیادی در بخش جاذبه‌های توریستی برخوردار است. بدون شک می‌توان با پیشبرد اهداف به شکل اصولی و هدفمند، بستر ایده‌الی را برای رونق و توسعه صنعت گردشگری و هتلداری در کشور فراهم کرد. به همین دلیل به تمامی افراد علاقمند به این حوزه توصیه می‌شود تا از همان ابتدای کار با حضور در دوره‌های آموزشی پیشرفته به شکل اصولی پا در این عرصه آینده‌دار بگذارند.

افرادی در حوزه هتلداری موفق هستند که بتوانند به خوبی با مشتریان تعامل داشته باشند، بر کارکنان نظارت کنند و با تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به فکر توسعه کار باشند.

شاید هتلداری در نگاه اول رشته ساده‌ای به نظر برسد و فکر کنید. که نیازی به آموزش‌های اصولی و هدفمند ندارد. در صورتی که این طور نیست. در واقع هتلداری به دلیل وجوه مختلفی که دارد، به مهارت کافی برای تسلط بر این وجوه و حل کردن مشکلات نیاز دارد.

به عنوان مثال مدیریت هتل باید بتواند میزان پذیرش هتل را ارتقا ببخشد، بر کارکنان هتل نظارت داشته باشد، از تمامی قراردادهای هتل آگاه باشد و… . در واقع این موارد تنها بخشی از وظایف مدیریت هتل است. مدیر هتل باید در کنار تمامی وظایفش به طور روزانه به فکر حل کردن مشکلات رایج مجموعه باشد. یک مدیر موفق به خوبی می‌تواند مشکلات موجود را ساماندهی کند و از تمامی سدها، پلی بسازد برای حرکت به سمت پیشرفت و موفقیت.

 

مشاور دریافت مجوز هتل در مازندران

وام ساخت هتل رستوران در مازندران | سفره خانه سنتی قائمشهر

سؤالات متداول

۱-مدارک و مستندات لازم برای اخذ مجوز چه چیزهایی می باشد؟

مدارک مورد نیاز: عکس ۴*۳ ۴ قطعه+ شناسنامه با کپی از تمام صفحات+ کارت ملی با کپی+ پایان خدمات با کپی+ مدرک تحصیلی با کپی+ سند مالکیت = اجاره نامه ۳ ساله و بالاتر در صورت اجاره محل مورد نظر+ وکالت نامه محضری در صورت نیاز( درخواست شرکت ها برای مجوز یا شراکتی بودن محل مورد نظر برای صدور مجوز)

۲-مزایای اخذ مجوز از اداره گردشگری شامل چه مواردی می شود؟

بهره مندی از مزایای محاسبه بر اساس تعرفه های صنعتی برای آب، برق، گاز مصرفی و بخشودگی های مالیاتی و تسهیلات بانکی برای ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری

۳-اعتبار مجوزهای بهره برداری از اداره گردشگری چند ساله می باشد؟

مجوزهای حوزه معاونت گردشگری به صورت موقت ۶ ماهه و مجوزهای ۳ ساله صادر می شود

۴-آیا اصناف در امور مربوط به واحد گردشگری حق دخالت دارد و در صورت اخذ مجوز از اداره گردشگری می بایست از اتاق اصناف نیز مجوز دریافت نمود؟

بنا به قوانین و دستورالعمل ها و آیین نامه های موجود تاسیسات گردشگری مستثنی از حوزه اصناف بوده و درصورت داشتن مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیازی به اخذ مجوز از اتاق اصناف نمی باشد.

۵-آیا نرخ نامه مربوط به واحد را می بایست از اداره گردشگری دریافت نمود؟

بله

 

مشاور دریافت مجوز هتل در مازندران

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

هتل توریستی ایران

تماس با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.