پ
پ

مناطق تفریحی شمال  | شمال ایران منطقه ای با طبیعت بسیا سرسبز و جاهای دیدنی جذاب است و همین جاهای دیدنی شمال ایران، دلایلی هستند که شاهد ترافیک های سنگین در مسیرهای شمالی کشور هستیم. طبیعت سرسبز و با طراوت شهرهای شمالی در تمام طول سال، میزبان گردشگران متعددی از داخل و خارج کشور می باشد. دیدنی های شمال به قدری زیاد است که در هر نقطه از آن قدم بگذارید، با جاذبه ای جدید و دیدنی دیگری مواجه خواهید شد.

 

مناطق تفریحی شمال

 

روستای فیلبند، بهشتی بر فراز ابرها:

 

روستای ییلاقی و زیبای فیلبند را تقریبا همه ما با لقب اقیانوس ابرها می شناسیم و یکی از زیباترین دیدنی های شمال در استان مازندران می باشد.  در میان گردشگران و به خصوص طبیعت گردان از محبوبییت بالایی برخوردار می باشد.

روستای فیلبند به لطف ارتفاعی که دارد.بر فراز ابرهای بوده و در فصل بهار و تابستان شاهد پدیده اقیانوس ابرها در فیلبند هستیم که بسیار جذاب می باشد و در نظر داشته باشید .برای اقامت در فیلبند می بایست با خود چادر مسافرتی ببرید و صبح ها که از خواب بیدار می شوید، اطرافتان مه آلود خواهد بود. همواره به گردشگرانی که قصد سفر به فیلبند را دارند دو توصیه مهم می شود.

یک این که فیلبند هوایی بسیار خنک و دلنشین دارد و همچنین در این منطقه، حیوانات به صورت آزادانه زندگی می کنند و می بایست مراقب آن ها بود.

فیلبند روستایی ییلاقی بوده و نسبت به دیگر مناطق دارای ارتفاع بیشتری بوده و در فصل های نیمه اول سال دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلنشین و در نیمه دوم سال دارای آب و هوایی سرد و برفی می‌باشد.

 

آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، بخش جنوبی شهر آمل، بخش بندپی غربی

 

فیلبند

 

برج گنبد کاووس:

 

برج گنبد کاووس که با نام برج گنبد قووس نیز شناخته می شودیکی از جاذبه های تاریخی است. و در استان گلستان است

در قرن های ۱۴ و ۱۵ هجری مغول که به ایران حمله کرد، بسیاری از بناهای موجود در اطراف این برج از بین رفتند و در حال حاضر تنها برج گنبد قاووس است که تا به امروز سالم باقی مانده است.امروزه برج گنبد کاووس به عنوان یکی از مکان های دیدنی شمال در شهر گلستان می باشد که گردشگران زیادی به خصوص افرادی که به تاریخ علاقه دارند، به بازدید از آن می‌روند.

فضایی که برج گنبد کاووس در میان آن قرار گرفته است، به صورت باغی سرسبز می باشد که از آن با عنوان باغ ملی یا پارک قابووس یاد می شود. و درخت کاری و چمن کاری شده است. از بهترین زمان های بازدید از این برج تاریخی فصل بهار و فصل پاییز می‌باشد.

 

آدرس برج گنبد کاووس: استان گلستان، خیابان امام خمینی، حدفاصل خیابان های جمهوری و قابوس، باغ ملی

 

مناطق تفریحی شمال

مناطق تفریحی شمال

 

 

هفت آبشار تیرکن سوادکوه:

 

سوادکوه منطقه ای مرتفع با آب و هوای ییلاقی و همچنین طبیعتی بسیار سرسبز و دلنشین است. اما به دلیل فاصله قابل توجه سوادکوه تا شهرهای شمالی کشور، کمتر گردشگری به این منطقه سفر کرده و اکثر مسافران سوادکوه، طبیعت گردانی هستند که با طبیعت زیبای سوادکوه آشنایی دارند. هفت آبشار تیرکن سوادکوه از جمله بهترین مکان های دیدنی شمال شناخته می شود . و در شهرستان بابل استان مازندران جای گرفته و بی شک بهترین خاطرات طبیعت گردی را برای شما رقم خواهد زد. هفت آبشار تیرکن در میان جنگل های لفور قرار دارد. . بهترین زمان بازدید از هفت آبشار تیرکن که از جمله جاهای دیدنی شمال به شمار می رود، فصل بهار و تابستان است،

همچنین خوب است بدانید اکثر گردشگرانی که از هفت آبشار سوادکوه بازدید می کننداقدام به شنا و آب تنی در چشمه ای که آبشارها وارد آن می‌شوند کرده و بسیار لذت بخش خواهد بود. پیشنهاد می‌شود برای بازدید از هفت آبشار تیرکن سوادکوه از آنجایی که برای رسیدن به آن می بایست جنگل نوردی کنید. بهتر است کفش مناسب پیاده روی به پا داشته باشید تا در اثر آن اذیت نشوید. همچنین وسایلی همچون لباس اضافه و حوله حتما به همراه داشته باشید. چرا که در این آبشار زیبا که جزئی از دیدنی های شمال در بابل محسوب می‌شود، وسوسه می‌شوید تنی به آب بزنید و بهتر است لباس اضافه همراه داشته باشید. علاوه بر این ها حتما لوازم اولیه و ضروری را همراه خود ببرید تا با مشکلی مواجه نشوید

 

آدرس هفت آبشار تیرکن سوادکوه: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بابلکنار، روستای تیرکن

 

هفت آبشار

 

جنگل دوهزار و سه هزار تنکابن:

جنگل دوهزار و سه هزار تنکابن در میان بزرگترین جنگل ها و جاهای دیدنی شمال قرار دارد.  برای بازدید از جنگل دوهزار کافیست ابتدا به شهر تنکابن مراجعه کرده و سپس در جنوب شهر با استفاده از تابلوهای راهنما به سمت جنگل بروید هرچند از سایر نقاط هم دسترسی به منطقه وجود دارد اما جذاب ترین و توریستی ترین بخش جنگل دوهزار از طریق تنکابن راه دارد.

پیشنهاد می کنیم به روستای عسل محله بروید چرا که طبق نظر کوهنوردان، این روستا نزدیک ترین منطقه برای شروع کوهنوردی در جنگل دوهزار بوده و همچنین مسیرهای بسیار زیبا و جذابی هم دارد و حتی جاده ای که به سمت جنگل دوهزار و سه هزار تنکابن می‌رسد،

در شهر تنکابن شناخته می‌شود که ابتدا در امتداد یکدیگر قرار دارند و در ادامه به جنگل دوهزار و سه هزار می‌رسند.

یکی از بهترین زمان هایی که می‌توانید به این جنگل ها بروید و از طبیعت و آب و هوای آن لذت ببرید، فصل بهار می‌باشد که هوای منطقه در بهترین حالت خود قرار دارند و به هر طرف که نگاه کنید، سرسبزی و طراوت را خواهید دید.

 

آدرس جنگل دوهزار و سه هزار تنکابن: استان مازندران، شهر تنکابن، بخش خرم آباد، روستای خشکه رود، جاده دو هزار

 

مناطق تفریحی شمال

مناطق تفریحی شمال

 

 

دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان:

 

دهکده گردشگری مزرعه قوها با محیطی دلنشین و سر‌سبز و چشم‌اندازی زیبا در بین دهکده های توریستی ایران در بخش شمالی، محبوبیت بسیاری دارد. این دهکده گردشگری که در کوهپایه‌های رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است، بیش از ۴۵‌هزار متر‌مربع وسعت دارد. از بین امکانات رفاهی و تفریحی که در دهکده گردشگری مزرعه قوها لاهیجان به‌منظور ایجاد محیطی مفرح برای مهمانان فراهم شده است باید به رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، اینترنت وای‌فای رایگان، سالن و زمین‌های ورزشی برای رشته‌های مختلف، گلخانه‌ای عظیم و زیبا با گیاهان متنوع و استخر ماهی درمانی اشاره کنیم.

 

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، کوه بیجار

 

منطقه نمونه گردشگری گردنه سر سوادکوه:

منطقه نمونه گردشگری گردنه سر سوادکوه که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری واقع در ولوپی سوادکوه و جزو۵روستای ولو می‌باشد، که هرکدام از مسیرراه‌ها زیبایی خاص خودش را دارد. و از هر طرف قابل دسترسی است. که یکی از مسیرها از شهر آلاشت است و با عبور از کنار امامزاده زیبایی به این روستای زیبا می‌رسیم.
و مسیر بعدی از روستای سرین و کارمزد می‌باشد ودر نهایت مسیر سوم از راه کارسنگ در پشت سدالبرز و ابشار گزو که جاده کاملا توریستی و گردشگری بوده و تا روستای زیبای گردنه‌سر ادامه دارد . این روستا از شمال به روستای اسبوکلا و از جنوب به روستای امامزاده حسن و از شرق به روستای لاکوم و از سمت غرب به روستای اسپرز منتهی میشود.که دارای جاذبه های متعدد گردشگری بوده است. گرچه این منطقه اقامتگاه بومگردی رسمی ندارد،ا ما اکثر مسافران و گردشگران به صورت بومگردی در این منطقه اقامت دارند و به صورت سنتی و محلی پذیرایی می‌شوند.

 

مناطق تفریحی شمال

مناطق تفریحی شمال

 

 

متل قو (سلمان‌شهر):

متل قو نامی آشنا برای تهرانی‌ها است. سلمان‌شهر یا همان متل قو در سال‌های اخیر به انتخاب اول مسافرانی تبدیل شده .که از جاده چالوس به مازندران می‌رسند.

نام متل قو از یک متل قدیمی وقتی که هنوز شهری وجود نداشت به جا مانده است. حالا چندین هتل و اقامتگاه از هزاران مسافری که به سلمان‌شهر می‌آیند پذیرایی می‌کنند. جمعیت ساکنان سلمان‌شهر حدود ۱۰ هزار نفر است اما در تعطیلات عید تا ۲۵۰ هزار نفر زیاد می‌شود.

از تفریحات جذاب در متل قو‌، قایق‌سواری، جت‌اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی، خرید در پاساژها و بازارها است.

 

آدرس متل قو: مازندران، عباس آباد، سلمان شهر

 

مناطق تفریحی شمال

مناطق تفریحی شمال

مناطق تفریحی شمال

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید

 

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.