پ
پ

هتل آپارتمان مازندران | به طور کلی هتل آپارتمان نوعی اقامتگاه است که از ترکیب هتل و آپارتمان حاصل شده است. مهمانان می تواند هتل آپارتمان را برای مدت طولانی رزرو کنند که این مدت ممکن است از چند روز تا چند ماه متغیر باشد.

هتل توریستی ایران

تعریف هتل آپارتمان :

هتل آپارتمان یک خانه آپارتمانی است که در قالب یک هتل به ارائه خدمات می‌پردازد. در واقع هتل آپارتمان به منظور اقامت مسافران در مکانی شبیه به خانه روی کار آمده است. مسافران می‌توانند هتل آپارتمان را برای مدت زمان طولانی (چند روز تا چند ماه) رزرو کنند و در عین حال هزینه کمتری نسبت به هتل برای اقامت خود بپردازند. هر واحد یا سوئیت در هتل آپارتمان از امکاناتی چون هال، اتاق خواب، آشپزخانه برخوردار است و خدمه در فواصل زمانی مشخص به نظافت آن می‌پردازند.

تعریف هتل :

هتل نوعی اقامتگاه است که به منظور اقامت موقت مسافران در شهرهای مختلف کشور ساخته می‌شود. در هتل خدمات مختلفی از قبیل کافی‌شاپ، استخر، سالن همایش، باشگاه، آرایشگاه، امکانات بازی برای کودکان و ارائه می‌شود. امروزه هتل‌ها را بر اساس امکانات و ویژگی‌هایشان به انواع مختلفی مانند هتل‌های دو ستاره، سه ستاره چهار ستاره و پنج ستاره تقسیم می‌شوند.

قوانین ساخت هتل در مازندران | هتل آپارتمان درجه یک کلاردشت

تفاوت هتل و هتل آپارتمان

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، هتل و آپارتمان از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

مدت زمان اقامت: اقامت مسافران در هتل، برای سفرهای کوتاه و چندروزه بوده اما اقامت در هتل آپارتمان برای سفرهای طولانی‌مدت است. چراکه هتل آپارتمان با دارا بودن امکانات یک خانه، راحتی و آسایش بیشتری برای مسافران به همراه دارد.

امکانات: هتل آپارتمان‌ها، در حقیقت آپارتمان‌های مبله‌ای هستند که برای کوتاه مدت اجاره داده می‌شوند. از این رو در این اقامتگاه‌ها امکانات بیشتری نسبت به هتل‌ها وجود دارد. هر واحد هتل آپارتمان علاوه بر دارا بودن تمام امکانات یک هتل معمولی، دارای آشپزخانه، هال، پذیرایی و اتاق خواب است.

هزینه: هزینه رزرو هتل و اقامت در آن در مقایسه با هتل آپارتمان بسیار بیشتر است. هتل‌ها بر اساس کیفیت و امکاناتی که دارند رتبه‌بندی می‌شوند و هر چه یک هتل ستاره بیشتری داشته باشد، هزینه اقامت در آن نیز بیشتر است. اما هزینه رزرو هتل آپارتمان با توجه به امکاناتی که دارد بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

ظرفیت اتاق‌ها: یکی دیگر از تفاوت‌های بین هتل و هتل آپارتمان، ظرفیت اتاق‌ها است. در هتل‌ها، با توجه به نوع اتاقی که رزرو می‌کنید، ظرفیت پذیرش بین ۱ تا ۵ نفر است. اما ظرفیت پذیرش هتل آپارتمان‌ها بیشتر بوده و تا ۱۰ نفر نیز می‌رسد.

هتل آپارتمان مازندران

انواع هتل آپارتمان کدامند؟

هتل آپارتمان های آن سایت(On-site) و آفسایت(Off-site)

اگر بخواهیم هتل آپارتمان های آن سایت و آف سایت را ساده تر به شما معرفی کنیم باید بگوییم که:
• هتل آپارتمان آن سایت درست مانند هتل بخشی به نام پذیرش و نیز مدیر دارد که در محل حضور داشته و پاسخگوی مهمانان هستند،
• در هتل آپارتمان آف سایت نمی توان هیچ کارمند یا مدیری را دید. شما در محل حضور پیدا می کنید و کلید خود را از داخل یک کمد برمی دارید.
در حقیقت باید گفت که تفاوت این دو نوع تنها در نحوه مدیریت هتل است که هر یک مزایایی برای خود دارند. برای مثال مدیریت از دور حریم خصوصی بیشتری را در اختیار مهمانان قرار می دهد. در مدیریت از راه نزدیک نیز اطمینان وجود دارد که کارکنان برای کمک به مهمانان در دسترس هستند.

آپارت- هتل ها(Aparthotel)

این نوع از هتل آپارتمان ها یک گام فراتر رفته و علاوه بر حضور مدیریت و پذیرش؛ برخی از امکانات هتل ها را هم به مهمانان ارائه می دهند. از جمله این امکانات باید به سالن ورزشی، کافی شاپ و سرویس کانسیرج اشاره کرد؛ خدماتی که به طور معمول در هتل ها وجود دارد. این نوع از هتل آپارتمان ها بهترین گزینه برای مسافرانی است که می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند. یعنی هم از انعطاف پذیری و وجود حریم خصوصی در یک آپارتمان بهره مند شوند و هم از خدمات لوکس یک هتل!

هتل آپارتمان های اقامتی

برخی از هتل آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی آپارتمانی قرار دارند. به این صورت که امکانات و تجهیزات آنها درست مشابه سایر واحدهای مجتمع است. البته این نوع از واحدها بیشتر مناسب افرادی است که قصد اقامت های طولانی مدت چندماهه دارند. در برخی کشورها آنهایی که قصد تغییر مکان دارند، برای مدتی در این نوع آپارتمان ها ساکن می شوند تا با محیط و امکانات محل بیشتر آشنا شوند.

هتل توریستی ایران

 تک واحده

این نوع آپارتمان ها همانگونه که از نام آنها پیداست، تک واحده بوده و فضای خلوتی را برای آنهایی فراهم می کنند که به دنبال اقامت موقت هستند. این نوع از آپارتمان ها برای مسافران تنها که خواهان سفری کم هزینه و اقتصادی هستند، گزینه منطقی به نظر می رسد.

امکانات هتل آپارتمان‌ها

هتل آپارتمان‌ها، در حقیقت آپارتمان‌های مبله‌ای هستند که برای کوتاه مدت اجاره داده می‌شوند. با این تناسب، انتظار می‌رود که در این اقامتگاه‌ها، هر واحد آپارتمانی دارای آشپزخانه بوده و سرویس دستشویی و حمام را به صورت کامل داشته باشد.

به علاوه محوطه‌سازی آن نیز درست شبیه به آپارتمان بوده و اتاق خواب یا اتاق خواب‌ها، هال و پذیرایی را به شکل جداگانه داریم.

امکان آشپزی کردن در هتل آپارتمان‌، موضوع فوق‌العاده قابل توجهی است که باعث می‌شود بسیاری از خانواده‌ها در سفر‌های خود، ترجیح به رزرو این نوع از هتل‌ها داشته باشند.

امکان آشپزی کردن در واحد اقامتی، نه تنها باعث می‌شود که بتوانید غذا‌های مورد علاقه خود را با مواد اولیه مطمئن تهیه کنید، بلکه در هزینه‌های شما بابت رستوران گردی نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت.

هتل آپارتمان مازندران

به طور مثال تصور کنید که یک خانواده ۵ نفره، در سفر، تا چه اندازه باید هزینه برای هر وعده غذایی در رستوران داشته باشد! اما با اقامت در یک هتل آپارتمان و استفاده از آشپزخانه آن، می‌توان این هزینه را به شدت کنترل کرده و تعداد دفعات مراجعه به رستوران را به حداقل رساند.

به این شکل می‌توان سفری به مراتب اقتصادی‌تر ترتیب داده و به راحتی با استفاده از تجهیزات موجود در آشپزخانه هتل، به آشپزی شخصی پرداخت.

نکته: توجه داشته باشید که به طور کلی معمولا هتل‌های چند ستاره (سه ستاره به بالا)، امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری در مقایسه با هتل آپارتمان‌ها دارند. در حقیقت اکثر مواقع و بیشتر موارد هتل‌های آپارتمانی، فاقد امکاناتی چون رستوران، کافه، زمین ورزشی و مانند آن‌ها بوده و حتی یک لابی بزرگ و قابل توجه نیز ندارند.

شما در بیشتر مواقع به راستی با یک ساختمان آپارتمانی روبرو هستید که واحد‌های مبله داشته و توسط رسپشن هتل، اجاره داده می‌شوند.

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.