پ
پ

بومگردی در شمال چیست؟

اکوتوریسم یا همان بومگردی؛ سفر مسئولانه و بازدید از زیست بوم یک منطقه است.به طوری که تمام ویژگی های محیطی، فرهنگی، طبیعی، اجتماعی اصیل منطقه حفظ شود. عموما مناطق انتخاب شده جهت توسعه بومگردی در شمال دارای ویژگی های منحصر به فرد و جالب توجهی برای گردشگران هستند،

بوم گرد یا اکوتوریست کسی است که  از یک منطقه، جاذبه و پتانسیل گردشگری بر ساختار محیط کمترین اثر منفی را بگذارد. این فرد خود را نسبت به محیطی که در آن قرار می گیرد، مسئول می داند و الگوی زیستی منطقه را حفظ می کند. اغلب این تعریف شامل افرادی می شود که علاقه مند به طبیعت گردی هستند.

 

هتل توریستی ایران

اقامتگاه بومگردی در شمال

اقامتگاه‌ بومگردی در شمال برای پذیراییِ آن دسته از افرادِ بومگرد و مسافرینی مناسب است که بیشتر به محیط زیست و سبک بومی آن منطقه علاقه دارند.

اقامتگاه  بومگردی در شمال بیشتر توسط اهالی محلی اداره می‌شود، در واقع این افراد برای میهمانان توریست خود جایی آرامش‌بخش را مثل محل زندگی خودشان در نظر گرفته‌اند و به زیبایی اتاق‌ها و نمای بیرونی آن را با دکوراسیونی سنتی تزیین کرده‌اند .تا خاطراتی خوش را برای میهمانان وخود فراهم آورند.

اگر اقامتگاه بومگردی مناطق جنگلی را رزرو کرده باشید، می‌توانید هم به اسب سواری و جنگل نوردی بپردازید و هم از فضای اطرافتان عکس‌هایی زیبا بگیرید و به رسم یادگاری در آلبوم خاطرات ذهنتان ثبت کنید. اگر هم به یکی از شهرهای ساحلی سفر کرده باشید، این امکان را خواهید داشت با رفتن به اینگونه از اقامتگاه‌ها، تور دریایی، لنج سواری و حتی ماهیگیری را تجربه کنید.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

بهترین اقامتگاه های بومگردی مازندران:

۱-دهکده چوبی سد لفور در سوادکوه

۲-کلبه چوبی نگین کیاسر

۳-اقامتگاه بومگردی چامگاه

۴-اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا

۵-اقامتگاه بومگردی ماسو

۶-اقامتگاه بومگردی خونه مادر جون در تنکابن

۷-اقامتگاه بومگردی کلبه عادل در بابل

۸-اقامتگاه بومگردی آشیانه عقاب

۹-اقامتگاه بومگردی قوچی

 

 

دهکده چوبی سد لفور در سوادکوه

استان مازندران و سپس شهرستان بابل محل قرار گیری این خانه چوبی زیبا است. دهکده چوبی سد لفور با ۵ سوئیت اقامتی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی و سرویس حمام مجزا آماده ارائه خدمات به میهمانان خود در سوادکوه است.

فضای سبز و امکانات تهیه غذا در دل طبیعت و شب هایی پر از صدای حیوانات اهلی و جیرجیرک ها، بهترین فضا را برای دورهمی های خانوادگی و گردشکری فراهم کرده است.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

کلبه چوبی نگین کیاسر

در کلبه چوبی نگین کیاسر هم امکان ماهیگری وجود دارد و هم فضای سبزی هموار برای سرگرمی کودکان در آن موجود است. گفتنی است که ۱۸ کلبه چوبی در مساحت این کلبه چوبی قرار دارد که می توان برای چای خوری های عصر روی آن ها حساب ویژه ای باز کرد. کافی است طرفدار حیوانات باشید و از تماشای آن ها لذت ببرید تا کلبه چوبی نگین کیاسر به یک مکان رویایی برای شما تبدیل شود؛ زیستگاه اردک ها وفلامینگوهای مهاجر و غازهای زیبا در میان دو دریاچه مصنوعی این کلبه چوبی زندگی می کنند و به بومیان این محل اعتماد کامل دارند.

دریاچه الندان و چورت و چشمه های هفت چشمه عالی کلا از جاذبه های طبیعی نزدیک به کلبه چوبی نگین کیاسر هستند.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

اقامتگاه بومگردی چامگاه

 

این اقامتگاه چامگاه یک خانه چوبی با نمای بسیار دلنشین در بافت کوهستانی در روستای گلین در اطراف رامسر در استان مازندارن است. حتی در فصل تابستان هم هوای این منطقه خنک است و به شما توصیه ‌می‌کنیم که هر زمان که قصد سفر به این بهشت زمینی را داشتید، لباس گرم به همراه خود ببرید.

 

اقامتگاه بومگردی چامگاه  مجهز به آشپزخانه نیز است که برای مسافران راحتی بیشتری فراهم می‌‌کند. همچنین خوب است در نظر داشته باشید که آبشار سیاسرت، روستای جنت رودبار، جنگال دالخانی، مزارع گل گاو زبان، منطقه ییلاقی لپاسر و بسیاری جاذبه‌های طبیعی دیگر در نزدیکی این اقامتگاه هستند. اقامت در این خانه، با فضای بسیار صمیمی ‌و بالکن دنج، نوید یک سفر آرامش بخش و به دور از هرگونه هیاهو و استرس را ‌می‌دهد.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

اقامتگاه بوم گردی تیکیش زیبا

 

اقامتگاه بوم گردی تیکیش زیبا که در روستای تیکیش تنکابن در استان مازندارن واقع شده است. این اقامتگاه بنایی تمیز با نمای چوبی زیبا و دیوارهای داخلی کاهگلی و حیاطی سرسبز و در و پنجره‌‌های چوبی دارد. بهار خواب این اقامتگاه رو به کوهپایه، دریا و جنگل است و منظره‌‌ای فراموش نشدنی دارد. حتی نشستن و تنفس هوای پاک در بالکن زبیا و پر از گلدان بسیار لذت بخش است. تیکیش زیبا در زبان محلی مازندارن به معنای “سرزمین زیبای تو” است که به نظر ‌می‌رسد نام کاملا مناسبی برای این تکه کوچک از بهشت باشد.

هتل توریستی ایران

 

در این اقامتگاه از مسافران با غذاهای محلی و سنتی پذیرایی ‌می‌شود، اما وجود باربیکیو این امکان را به مسافران ‌می‌دهد تا در صورت تمایل بساط کباب را برای خود به راه کنند. همچنین منطقه ییلاقی برگ سر، جنگل دوهزار تنکابن، چشمه آب گرم فلکده و جنگل آغوز در نزدیکی این اقامتگاه است، و بازدید از این مناطق نیز خالی از لطف نیست. البته غار آبی دانیال و پارک ملی خشکه داران نیز فاصله زیادی با این اقامتگاه ندارند.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی ماسو

 

این اقامتگاه مسافر پذیر ماسو به اولین اقامتگاه بومگردی و گردشگری در روستای اسلام آباد شهرستان نوشهر استان مازندران شناخته ‌می‌شود. این بنای ۷۰ ساله که از چوب، سنگل و کاهگل ساخته شده است، خانه ای کوهستانی در منطقه بکر کجور است ماسو در زمان محلی به معنای “نور ماه” است، این اقامتگاه برای فرار از گرمای تابستان و آب و هوای شرجی کنار دریا ایده‌آل است.

هتل توریستی ایران

در این اقامتگاه نیز انواع غذاهای محلی در دسترس مسافران است. همچنین وجود دو ایوان بزرگ به سبک قدیمی ‌باعث ‌می‌شود تا بتوانید حس حضور در یک منطقه بکر و سنتی را کاملا درک کنید. خوب است بدانید که با اقامت در خانه محلی به مناطق گردشگری چون روستای کندلوس، دریاچه خضر نبی، پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، کاخ چایخوران و آبشار اوپاچ زانوس نزدیک خواهید بود.

 

اقامتگاه بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی خونه مادر جون در تنکابن

 

به تنکابن سفر می کنیم و در راهنمای کامل اقامتگاه بومگردی در شمال پیش روی مان سری هم به اقامتگاه بوم گردی خونه مادر جون می زنیم. ایوان زیبای این اقامتگاه از دور نمایان است و رنگ آبی آسمانی تیرچوبی های این خانه، دل هر گردشگری را می برد. این خانه قدیمی، ۵۰ سال پیش با ظرافت و زیبایی و با رعایت شاخصه های معماری شمالی کشور ساخته شده است.

برای کسانی که می خواهند نمونه بارزی از یک خانه سنتی شمالی را ببینند، اقامتگاه بومگردی خونه مادر جون می تواند یک نمونه بی نقص باشد. بنای این اقامتگاه از چوب و کاهگل درست شده است و در تمام اتاق های آن می توان بوی کاهگل را حس کرد. آبشار تودارکف جنگل های دوهزار و سه هزار و سواحل تنکابن و آب گرم فلکده از جاذبه های طبیعی و گردشگری نزدیک به این اقامتگاه بوم گردی است.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

اقامتگاه بومگردی کلبه عادل در بابل

 

کلبه عادل بنا بر دلایل زیادی در راهنمای کامل بوم گردی در شمال قرار گرفته است. ۴ کلبه چوبی سنتی با مساحت درخور و همسایگی با دریاچه مصنوعی و چشم انداز بی نظیر جنگل و کوه در اقامتگاه بومگردی کلبه عادل یکی از ویژگی های برتر این اقامتگاه نسبت جاهای دیگر در شهر بابل است.

هتل توریستی ایران

شما در این کلبه در ارتفاع هستید و در حال استنشاق هوای مطبوع و بدون آلاینده کوهستان! آبگرم ازرو، سند سنبل رود، جنگل های سرسبز لفور، آبشار کیمون از جاذبه های طبیعی و گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی کلبه عادل هستند.

 

امتگاه بوم گردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

اقامتگاه بومگردی آشیانه عقاب

  آشیانه عقاب محصول فکری بلند و عشقی عمیق است به تاریخ و سنت سوادکوه. در طی مدت ۴ سال و با انگیزه قوی و سخت کوشی، فازهای مطالعه، طراحی، مرمت و تجهیز را سپری نمود و با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران شروع به فعالیت کرد. این اقامتگاه شامل دو عمارت شرقی و غربی می باشد که هر یک بیش از صد سال قدمت دارد و سالیان سال محل سکونت یکی از خوانین محلی بنام مختار خان پهلوان بوده است.
اقامتگاه بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

 

اقامتگاه بومگردی قوچی

 بوم گردی قوچی در سوادکوه و سدالبرز مازندران قراردارد. که کاملا در منطقه جنگلی و ویو به سد، منظره زیبایی ایجاد میکند.این اقامتگاه آمادگی پذیرایی غذاهای سنتی از مهمانان را دارد. این اقامتگاه بامصالح بومی و محلی احداث شده است که سبب آرامش گردشگران و مهمانان میشود. امیدوارم با توسعه ان اقامتکاه سبب توسعه و رونق گردشگری در منطقه و استان مازندران باشیم.
اقامتگاه بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی شمال

گردشگران و مسافرانی که قصد اقامت در معروف‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی ،اگر شما هم برنامه سفر به شمال را در ذهن دارید پیشنهاد می‌کنیم به فهرست اقامتگاه های بوم گردی شمال که گفته شده حتما سری بزنید.

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.