پ
پ

اقامتگاه های بوم گردی مازندران  از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران در طول سال است. خط ساحلی گسترده دریای کاسپین در طول این استان و جنگل‌های انبوه سراسر آن، علاقه‌مندان به تفریحات آبی و طبیعت‌گردی را به سوی خود جلب می‌کنند. بخش‌های مختلف مازندران از اصیل‌ترین نواحی ایران هستند و آداب و رسوم خاص خود را دارند. استقبال گردشگران در سال‌های اخیر از اقامتگاهای بوم گردی سبب احداث خانه‌های سنتی متعددی در این استان شده است. در این بخش به معرفی برخی از بهترین اقامتگاهای بوم گردی مازندران می‌پردازیم.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن

• آدرس: تنکابن، روستای کلاچ پا، سه هزار، نرسیده به آب‌نما، اقامتگاه بوم گردی یارا (مشاهده روی نقشه)

• اقامتگاه بوم گردی یارا از زیباترین مراکز اقامتی مازندران در جنگل‌های سه هزار تنکابن است. کلبه‌های این اقامتگاه بوم گردی به‌شکل مدور و مربعی هستند. سوئیت مربعی شکل سمت راست این مجموعه ظرفیت پذیرایی از چهار مهمان با یک تخت دو نفره و دو مبل تخت خوابشو دارد. کلبه مشابه سوئیت اول در سمت چپ این اقامتگاه نیز دو نفره است؛ اما ظرفیت یک مهمان اضافه را نیز دارد.
• کلبه مدرور اقامتگاه یارا سوئیت ویژه و دوبلکس آن به شمار می‌رود. این کلبه برای گردشگران با تعداد بیشتر مناسب است و درمجموع ظرفیت هشت نفر را دارد. از امکانات کلبه‌های یارا می‌توان به سرمایش کولر گازی، تلویزیون، اینترنت رایگان و سرویس‌های بهداشتی اختصاصی اشاره کرد. این مجموعه راهنمای تور مسلط به زبان انگلیسی نیز دارد که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
• اطراف اقامتگاه بوم گردی یارا را زیباترین مناظر از کوهستان‌های جنگلی پوشانده‌اند. با اقامت در این مجموعه امکان گشت‌و‌گذار در بکرترین بخش های جنگل سه هزار را خواهید داشت. چنانچه از طرفداران کوهنوردی و صعود به ییلاقات سرسبز باشید نیز می‌توانید صبح زود به‌سمت ارتفاعات ییلاقی این منطقه عازم شوید. برای بازدید از مناطق بکر حتما از کمک راهنماهای محلی و لیدر تور کمک بگیرید.
• از برجسته‌ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف اقامتگاه بوم گردی یارا می‌توان چشمه آبگرم فلکده، غار آبی دانیال، پارک ملی خشکه‌داران، روستای قلعه گردن، پارک جنگلی چالدره، دشت دریاسر و آبشار سنگ بن چشمه را نام برد. اقامتگاه یارا رستوران و کافه با انواع غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های محلی نیز دارد و از کودکان کمتر از پنج سال برای اقامت در این مجموعه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

اقامتگاه بوم گردی لیا رامسر

• آدرس: رامسر، روستای دالخانی، جاده حریص، دهستان دالخانی، اقامتگاه بوم گردی لیا

اقامتگاه بوم گردی لیا در دهستان و جنگل دالخانی قرار دارد. این خانه بوم گردی با معماری سنتی خانه‌های شمال ایران ساخته شده است. طبقه اول اقامتگاه بومگردی لیا ظرفیت پذیرایی از ۱۲ تا ۱۵ گردشگر و طبقه دوم ظرفیت پذیرایی از ۶ تا هشت مهمان را دارد. هرکدام از سوئیت‌های این مجموعه امکاناتی مانند شومینه، تراس، سرویس‌های بهداشتی اختصاصی، تخت، تلویزیون و میز ناهارخوری دارند.
اقامتگاه بوم گردی لیا در ارتفاعات گرسماسر قرار دارد و گزینه‌ای مناسب برای اقامت علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در ارتفاعات مازندران است
در محوطه بیرونی اقامتگاه بوم گردی لیا فضایی سرسبز با امکاناتی مانند میز، صندلی و باربیکیو به چشم می‌خورند. این اقامتگاه رستوران ندارد و برای سفارش غذاهای سنتی باید به غذاخوری‌های سنتی داخل روستا بروید. بهترین زمان برای سفر به جنگل‌های دالخانی مازندران فصل‌ بهار، اواخر تابستان و نخستین روزهای پاییز هستند. اقامتگاه بوم گردی لیا در نزدیکی ارتفاعات گرسماسر قرار دارد و با پیاده روی صبحگاهی در مسیر ییلاق‌ها می‌توانید میان اقیانوس ابرها قدم بزنید.
با اقامت در اقامتگاه بوم گردی لیا امکان بازدید از دهستان جنت رودبار، آبشار سیاسرت جنت رودبار، بوستان جنگلی صفارود، جواهرده و قله مارکو را خواهید داشت. این اقامتگاه فاصله کوتاهی تا رامسر دارد و گردشگران می‌توانند زمانی را به بازدید از عروس مازندران و لذت از تفریحات آن مانند تله کابین رامسر اختصاص دهند.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

 

اقامتگاه بوم گردی تیکیش زیبا

• آدرس: تنکابن، سلیمان آباد، روستای حاتم‌سرا، اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی تیکیش از زیباترین خانه‌های بومگردی تنکابن در روستای تیکیش است. این اقامتگاه چشم‌اندازی بسیار زیبا از کوه‌های مرتفع مملو از درختان سرسبز دارد که صبح هنگام پوشیده از مه هستند. سوئیت اصلی این خانه بومگردی با سرویس کف‌خواب و تراسی ۳۰ متری، بزرگ‌ترین واحد این مجموعه به شمار می‌رود.
اقامتگاه بوم گردی تیکیش سه سوئیت مجزا با سرویس‌های بهداشتی مستقل دارد. سیستم سرمایش این سوئیت‌ها کولر گازی است و بخاری‌های گازی و هیزمی نیز برای سیستم گرمایش این مجموعه در نظر گرفته‌اند. ارتفاعات اطراف این اقامتگاه‌ها را بهترین ییلاقات مازندران پوشانده‌اند که گشت‌وگذار میان آن‌ها خالی از لطف نیست. در صورت تمایل به بازدید از ارتفاعات اطراف اقامتگاه تیکیش می‌توانید با اطلاع قبلی از ماشین آفرود این مجموعه استفاده کنید.
از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه تیکیش زیبا می‌توان به جنگل دوهزار، مجموعه سفال محبی، دشت دریاسر، چشمه آبگرم فلکه، پارک جنگلی چالیدره، آبشارهای کوه سر، آبشار تودارک و مرداب نشتارود اشاره کرد. در این اقامتگاه بوم گردی امکان سفارش انواع غذاهای محلی و بومی مازندران را خواهید داشت؛ اما باید از قبل سفارش خود را به میزبانان این خانه اطلاع دهید. اقامت در این مجموعه برای کودکان کمتر از چهار سال به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

هتل توریستی ایران

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

 

اقامتگاه بوم گردی شیشاق تنکابن

• آدرس: تنکابن، روستای بالابند، اقامتگاه بوم گردی شیشاق (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی شیشاق در روستای زیبا و خوش آب و هوای بالابند قرار دارد. نام این خانه بومی را از نام گیاهی محلی در این خطه برداشته‌اند. شیشاق گیاهی طعم‌دار است که در طبخ غذاهای محلی مانند مرغ ترش و ماهی شکم‌پر از آن استفاده می‌کنند. این اقامتگاه بوم گردی با معماری اصیل مازندران در دو طبقه ساخته شده است و درمجموع ظرفیت پذیرایی از ۱۸ مهمان را دارد.
اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی شیشاق در طبقه دوم این مجموعه قرار گرفته‌اند و سرویس‌های آن‌ها به‌صورت کف‌خواب هستند. سیستم سرمایش و گرمایش در این اتاق‌ها شامل پنکه و بخاری گازی می‌شوند. تراس این مجموعه و سرویس‌های بهداشتی به‌صورت اشتراکی در اختیار گردشگران ساکن اتاق‌ها قرار می‌گیرند.
برای سفارش انواع غذاهای محلی مازندران در اقامتگاه‌ بوم گردی شیشاق کافی است سفارش خود را از قبل به میزبانان این مجموعه اطلاع دهید. اتاق آتشخانه در نخستین طبقه این خانه بومگردی فضایی مناسب برای شب زنده‌داری اطراف آتش و انجام بازی‌ها و تفریحات گروهی است. در صورت اجاره کل اقامتگاه بوم گردی شیشاق توسط یک گروه، امکان استفاده از آشپرخانه این مجموعه و طبخ غذا را نیز خواهید داشت.
آب‌و‌هوای روستای بالابند در پاییز و بهار خنک و دلپذیر است. این منطقه در زمستان هم‌چنان آب و هوایی مناسب دارد؛ اما تابستان‌های این ناحیه گرم و شرجی است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه بوم گردی شیشاق می‌توان غار آبی دانیال، پارک ملی خشکه‌داران، جنگل دوهزار، چشمه آبگرم فلکده، روستای قلعه گردن، پل چشمه کیله، آبشار سنگ بن و پارک جنگلی چالدره را نام برد. هزینه اقامت کودکان زیر هفت سال در اقامتگاه شیشاق رایگان است و برای کودکان بین هفت تا ۱۰ سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

 

اقامتگاه بوم گردی گالش منزل ساری

• آدرس: ساری، روستای تلوباغ، کیلومتر دو ساری به قائمشهر، ابتدای کمربندی جنوبی، اقامتگاه بوم گردی گالش ساری (مشاهده روی نقشه)

• اقامتگاه بوم گردی گالش منزل در روستای تلوباغ ساری قرار دارد. این اقامتگاه را به سبک اقامتگاه‌های عشایری مازندران طراحی و تزیین کرده‌اند. با اقامت در سوئیت‌های این مجموعه تجربه‌ای متفاوت از اقامت در محیطی بومی و محلی خواهید داشت. اقامتگاه گالش منزل چهار اتاق مجزا با ظرفیت پذیرایی از ۲۰ مهمان دارد. دو اتاق چهار نفره و دو سوئیت اختصاصی پنج و ۶ نفره واحدهای این مجموعه را تشکیل می‌دهند و امکان اقامت یک نفر اضافه در سوئیت بزرگ‌تر با پرداخت مبلغ بیشتر وجود دارد.
• سوئیت‌های اختصاصی اقامتگاه بوم گردی گالش منزل وی‌آی‌پی هستند و امکانات بیشتری مانند سرویس‌های بهداشتی اختصاصی و اسپیلت نسبت به دو اتاق چهار نفره این مجموعه دارند. گردشگران امکان صرف صبحانه‌ای محلی و ارگانیک در این خانه بومی را خواهند داشت. برای سفارش غذا در وعده‌های ناهار و شام باید از قبل سفارش خود را به میزبانان این مجموعه اطلاع دهید.
اقامتگاه بوم گردی گالش منزل راهنمای محلی در اختیار گردشگران علاقه‌مند به گشت‌وگذار در مناطق اطراف قرار می‌دهد. این خانه سنتی برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای آشنایی مهمانان خود با فرهنگ عشایر مازندران دارد که از بین آن‌ها می‌توان به شیردوشی، اجرای مراسم تلم‌زنی، پخت نان محلی، اجرای موسیقی سنتی و نقالی اشاره کرد.
اقامتگاه گالش منزل در منطقه‌ای با آب و هوای معتدل کوهستانی قرار دارد. بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای بازدید از این منطقه و اقامت در این خانه بومگردی هستند. از برجسته‌ترین جاذبه‌های اطراف اقامتگاه گالش منزل می‌توان به پارک جنگلی شهید زارع، سد سلیمان تنگه، دریاچه چورت، پارک ملل، عمارت کلبادی، بازار تاریخی نرگسیه و برج رسکت علیا اشاره کرد. برخی این این جاذبه‌ها در ساری قرار دارند که به‌دلیل فاصله کوتاه خانه گالش تا این شهر امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. اقامت برای کودکان زیر پنج سال در این اقامتگاه هزینه‌ای ندارد و برای کودکان پنج تا ۱۰ سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

اقامتگاه بوم گردی کیمه سوادکوه

• آدرس: سوادکوه، ۱۵ کیلومتر بعد از شیرگاه به‌سمت لفور، روستای سید کلا، اقامتگاه بومگردی کیمه (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی کیمه سوادکوه در منطقه سرسبز و خوش‌آب‌وهوای لفور قرار گرفته است. این اقامتگاه چشم‌اندازی زیبا از باغ‌های پرتقال و شالیزارهای سرسبز روستای سید کلا دارد. این اقامتگاه بومی نیز مانند بسیاری از خانه‌ها بومگردی شمال ایران با معماری سنتی ساخته شده است و دیوارهای اتاق‌ها چوبی هستند.
اقامتگاه بوم گردی کیمه ۶ کلبه دارد که درمجموع امکان اقامت ۳۰ گردشگر در آن‌ها میسر است. سه کلبه این مجموعه دوبلکس و پنج نفره هستند. سه کلبه دیگر یک طبقه و ظرفیت پذیرایی از چهار مهمان را دارند. در همه کلبه‌ها تراس‌هایی بزرگ با چشم‌انداز تماشایی از طبیعت اطراف تعبیه شده است. از دیگر امکانات کلبه‌های این مجموعه می‌توان به تلویزیون، اسپیلت، بخاری گازی، یخچال، اجاق گاز، باربیکیو و سرویس بهداشتی و حمام مستقل اشاره کرد.
چنانچه کلبه‌های دوبلکس اقامتگاه بوم گردی کیمه را انتخاب کنید، دو پارکینگ خودرو در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مجموعه رستورانی سنتی با غذاهای محلی دارد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه و اقامت در این کلبه‌های چوبی فصل بهار است. بهترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف اقامتگاه کیمه جنگل و دریاچه لفور، آبشار ترز، پل ورسک، آبشار زال، آبشار آهکی، جنگل راش، دریاچه برنجستانک، دریاچه شورمست، آبگرم طبیعی ازرود و هفت آبشار تیرکن هستند. اقامت کودکان زیر پنج سال در این مجموعه به‌صورت رایگان خواهد بود.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

 

اقامتگاه بوم گردی کومه

• آدرس: بهشهر، خلیل شهر، کرمانی، محله باغستان سه، اقامتگاه بوم گردی کومه (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی کومه در منطقه‌ای خوش‌آب‌و‌هوا در نزدیکی بهشهر قرار دارد. این اقامتگاه بومگردی شامل هشت کلبه می‌شود که تنها یکی از آ‌ن‌ها تخت دارد و باقی کلبه‌ها دارای سرویس خواب کف‌خواب هستند. برخی از کلبه‌های اقامتگاه بوم گردی کومه امکانات اختصاصی دارند و وی‌آی‌پی هستند. کلبه‌های دیگر به‌صورت دو تایی از سرویس‌های بهداشتی اشتراکی استفاده می‌کنند. این اقامتگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ مهمان را به‌صورت هم‌زمان دارد.
اقامتگاه بوم گردی کلبه کومه امکانات متنوعی مانند راهنمای محلی و تورهای گشت تفریحی در اختیار گردشگران می‌گذارد. در این تورها برنامه‌هایی مانند سافاری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، آشپزی در طبیعت و جنگل‌نوردی به چشم می‌خورد. کلبه‌های این مجموعه را با نام درختان و گیاهان این منطقه مانند سدره، انجیلی، بلوط و کاج نامگذاری کرده‌اند.
در اقامتگاه بو مگردی کومه امکان سفارش صبحانه و انواع غذاهای محلی را خواهید داشت. در نزدیکی این اقامتگاه زیباترین جنگل‌های انجیلی با چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان به چشم می‌خورند. آبشار سنگ نو، چشمه‌های باداب سورت و آبشارهای شرشری از نزدیک‌ترین جاذبه‌های طبیعی به این اقامتگاه بومگردی هستند.
از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف کلبه‌های کومه می‌توان پارک جنگلی عباس آباد، دشت ناز، تالاب میانکاله، کاخ صفی آباد، سایت موزه گوهر تپه، باغ چشمه عمارت، آتشکده کوسان و غار علی تپه را نام برد. اقامت در این مجموعه برای کودکان زیر ۶ سال به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

اقامتگاه بوم گردی جانا

• آدرس: تنکابن، اول جاده دوهزار، اقامتگاه بوم گردی جانا (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی جانا در تنکابن و ابتدای جاده جنگل دوهزار قرار دارد. در نزدیکی این اقامتگاه زیباترین مناظر طبیعی و رودخانه‌های خروشان قرار گرفته‌اند که مورد توجه علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستند. این مجموعه دو کلبه چوبی با ظرفیت هشت و هفت نفر دارد. کلبه پرستو با معماری سنتی مازندران و از جنس چوب و کاهگل است. این واحد دو تخت دو نفره در طبقه‌های بالا و پایین و سرویس‌های کف‌خواب اضافه دارد. امکانات کلبه‌‌های این مجموعه مانند سرویس‌های بهداشتی و حمام اختصاصی هستند.
در اقامتگاه بوم گردی جانا با هماهنگی قبلی امکان سفارش انواع غذاهای محلی مازندران مانند مرغ ترش، ماهی کباب، میرزاقاسمی و کباب ترش را خواهید داشت. آشپزخانه این مجموعه به‌صورت اشتراکی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن باید از قبل با میزبانان هماهنگ کنید. برجسته‌ترین جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی این اقامتگاه آبگرم فلکده، دشت دریاسر، قله سیالان و ییلاق نوشا هستند. از کودکان کمتر از ۶ سال هزینه‌ای برای اقامت در این مجموعه دریافت نمی‌شود.

 

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

اقامتگاه بوم گردی الیزه سوادکوه

• آدرس: سوادکوه شمالی، حدفاصل شیرگاه و بابل (بابل کنار)، مرزیکلا، کلبه چوبی الیزه (مشاهده روی نقشه)

اقامتگاه بوم گردی الیزه شامل کلبه‌های چوبی در دل جنگل‌های سرسبز مازندران است که بین شیرگاه و بابل قرار دارد. این مجموعه زیبا درمجموع دارای پنج کلبه با ظرفیت پذیرایی از ۲۰ گردشگر است. کلبه‌های چوبی این مجموعه تراس‌هایی با چشم‌انداز تماشایی از طبیعت اطراف دارند. از امکانات این کلبه‌ها می‌توان به تخت، اسپیلت، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی اشاره کرد. در اقامتگاه بوم گردی الیزه آشپزخانه و سفره‌خانه سنتی نیز تعبیه کرده‌اند. در این مجموعه امکان سفارش انواع غذاهای محلی مانند مرغ و کباب ترش و ماهی شکم‌پر را خواهید داشت.
اقامتگاه بوم گردی الیزه فاصله کوتاهی تا سواحل دریای کاسپین دارد و اطراف آن نیز چشمه‌ها و رودخانه‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. برای اقامت در این مجموعه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رسمی باید حداقل دو شب کلبه مورد نظر خود را رزرو کنید.
بهترین زمان سفر به سوادکوه و اقامت در اقامتگاه بوم گردی الیزه فصل‌های بهار و پاییز هستند. با اقامت در این کلبه‌های بومگردی می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی برجسته اطراف آن مانند جنگل‌های نارنجلو، شیاده، ویوج و بزچفت و آبشارهای تیرکن، کیمون و گزو بازدید کنید. دریاچه سد شیاده، آب بندان رمنت، دریاچه کامی کلا و آبگرم طبیعی ازرو از دیگر جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی کلبه‌های چوبی الیزه هستند. پذیرش کودکان زیر پنج سال در این اقامتگاه رایگان است.

 

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران

 

نکات مهم برای اقامت در اقامتگاه های بوم گردی مازندران

اقامتگاه بوم گردی مراکز اقامتی بومی هستند و تفاوت‌های زیادی با هتل‌ها و هاستل‌های داخل شهری دارند. بیشتر این اقامتگاه‌ها در مناطق روستایی و طبیعی بکر واقع شده‌اند. برای اقامت در خانه‌های بومی و محلی مازندران با رعایت برخی نکات سفری دلپذیرتر خواهید داشت. در ادامه برخی نکات مهم برای اقامت در خانه‌های بومگردی گیلان و مازندران را مرور می‌کنیم.

۱- اقامتگاه های بوم گردی مازندران میان جنگل‌های ارزشمند هیرکانی قرار گرفته‌اند. در زمان اقامت در این مجموعه‌ها در حفظ اکوسیستم این مناطق کوشا باشید.
۲-هیچ زباله‌ای در محیط اطراف اقامتگاه‌های بومگردی نریزید و در حفظ پاکیزگی خانه‌های بومی کوشا باشید.
۳- مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان داخل اقامتگاه‌ بوم گردی مازندران  ممنوع است. برای استعمال دخانیات در محیط بیرون از اتاق‌ها نیز حتما از میزبانان این مجموعه‌‌ها سوال کنید.
۴- پیش از رزرو اقامتگاه بومگردی مورد نظر خود قوانین مجموعه را کامل مطالعه کنید.
۵- برای اقامت در خانه‌های بومگردی مازندران، پیش از سفر اقدام به رزرو اقامتگاه مورد نظر خود کنید؛ زیرا این خانه‌ها ظرفیت‌های محدود در پذیرش مسافران دارند.
۶- چنانچه حیوان خانگی دارید، پیش از سفر از امکان همراهی پت خود در اقامتگاه‌ بوم گردی مقصد مطلع شوید.
۷-رعایت حریم روستاییان در اقامتگاه‌بوم گردی ضروری است.
۸-از ایجاد صداهای بلند و مزاحم در شب‌نشینی‌ها اجتناب کنید.
۹- به فرهنگ و آداب و رسوم روستاییان احترام بگذارید.
۱۰-با سفارش غذاهای محلی و خرید سوغات و صنایع دستی موجود در اقامتگاه‌های بومگردی مازندران، به رونق گردشگری بومی در این نواحی کمک خواهید کرد.

 

 

پرسش‌های متداول

هزینه اقامت در اقامتگاه های بوم گردی مازندران چقدر است؟
هزینه اقامت در اقامتگاه‌های مازندران مانند هزینه هتل‌ها با توجه به میزان امکانات آن‌ها متفاوت است.
آیا حیوانات خانگی اجازه ورود به اقامتگاه‌های بوم گردی را دارند؟
چنانچه حیوان خانگی دارید، پیش از سفر از امکان همراهی پت خود در اقامتگاه‌ بوم گردی مقصد مطلع شوید.
آیا همه اقامتگاه‌های مازندران مجهز به تخت هستند؟
عمده اقامتگاه‌های مازندران کف‌خواب هستند و تنها تعداد محدودی تخت در بعضی از آن‌ها وجود دارد.
آیا در فصل‌های سرد سال نیز می‌توان در اقامتگاه های بوم گردی مازندران اقامت کرد؟
بله. اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران امکانات گرمایشی مناسب برای اقامت گردشگران در روزهای سرد سال دارند.

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

 

تماس با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.