پ
پ

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل | امروزه با گسترش صنعت گردشگری و توریست، صنایعی همچون هتلداری و رستوران داری هم جان تازه‌ای گرفته‌اند و در این بین بسیارند هتل‌هایی که هر روز بر سطح سرمایه و سوددهی خود می‌افزایند و همینطور چه بسیار هتل‌هایی هم وجود دارند، که با عدم مدیریت و علم و درایت در حوزه هتلداری و اقتصاد هتلداری، با شکست مواجه می‌شوند.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که سرمایه گذار همینطور که حجم بسیار زیادی از سرمایه خود را صرف ساخت و راه اندازی هتل می‌نماید، برای موفقیت مجموعه خود، در بخش‌های مدیریتی و منابع انسانی هم نیرو‌های کارآزموده و توانمند را به خدمت بگیرد تا با بکار گیری اصول صحیح مدیریتی به بازگشت سطح سرمایه و سود مجموعه خود کمک نماید.

هتل یک واحد اقامتی و سیاحتی محسوب می‌شود که دارای بخش‌های زیر گروه بسیاری می‌باشد و هر یک از این بخش‌ها در میزان سود آوری و البته برآورده کردن نیاز میهمان‌ها نقش اساسی و عمده‌ای را ایفا می‌نمایند.

 

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل

 

هزینه راه اندازی هتل چقدر است؟

بدیهی است که هزینه شروع یک کسب و کار هتلداری بر اساس موارد مختلفی مشخص می شود از جمله:

مکان احداث هتل: مکان‌هایی مانند شهر‌های بزرگ و توریست پذیر بسیار گران‌تر از مکان‌هایی مانند شهر‌های کوچک هستند. بنابراین انتخاب منطقه جغرافیای اولین مورد برای تعیین قیمت‌های احداث هتل است.

کیفیت: یک اقامتگاه پنج ستاره به وضوح بسیار گرانتر از یک هتل بین راهی است.
اندازه: تعداد اتاق‌ها، رستوران‌ها، خدمات رفاهی و غیره همگی تاثیر زیادی بر هزینه‌ها دارند.

 

هزینه‌های احداث هتل به تفکیک:

۱- زمین
۲- ساختمان/ ساخت
۳- هزینه‌های اجرایی: شامل همه چیزهای غیرساختمانی مانند طراحی، معماری، مجوز ها ، بیمه، و مالیات.
۴- خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز
۵- سرمایه در گردش

 

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل

ساخت هتل | 0 تا 100 راه اندازی هتل

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل

 

قدم به قدم احداث و راه اندازی هتل

برای ساخت و راه اندازی هتل با سطح کیفی عالی، ابتدا باید سطح سرمایه، مساحت ملک، خواسته‌های محیطی و زیر ساخت‌ها در نظر گرفته شوند و مهمتر از همه اینکه با تامین مالی و سرمایه در این بخش، چنانچه بخش مدیریت و راه اندازی هتل بدون علم، درایت و برنامه ریزی عمل نماید و نتواند سرمایه هتل را در بخش های صحیح صرف نماید، و سیاستی در این بخش مبنی بر بازگشت سرمایه و جذب میهمان و تامین هزینه‌های اولیه و جاری نداشته باشد، این پروژه پس از مدت کوتاهی به بحران مالی برخورده و با شکست مواجه خواهد شد.

 

مرحله اول

پیش از اقدام به ساختن هتل باید تمام زیر ساخت‌ها و پیش نیازهای بخش های مختلف بصورت ریز به ریز تعریف و طراحی گردند و بصورت کاملاً اصولی و کارشناسی عمل شود.

مرحله دوم

سازه هتل، سازه‌ای نیست که یک سرمایه گذار بخواهد پس از چند سال نوع متریال و مصالح مصرفی در آن را تغییر بدهد و از طرفی، هم نما و زیبایی یک هتل، و هم کیفیت و استقامت مصالح هتل در قدم اول بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

مرحله سوم

ساخت، تجهیز و راه اندازی هتل باید تمام الگو‌ها به نحو احسن رعایت و اجرا گردند، از مهم‌ترین این الگو‌ها باید از الگو‌های دیداری و زیبایی شناسی و خدماتی و رفاهی نام ببریم.

 

هتل توریستی ایران

 

مرحله دوم

در ابتدای برنامه ریزی جهت راه اندازی هتل تمام پیش بینی‌ها باید انجام شده باشد، نقشه کامل بخش‌های مختلف هتل بهمراه لیست تجهیزات و ادوات آن‌ها و جانمایی تجهیزات در این نقشه‌ها باید از قبل انجام پذیرد، تا با برنامه ریزی صحیح و اصولی همه چیز در جای خود قرار گیرد.

مرحله سوم

به همین منظور سرمایه گذار و تیم اجرایی مهندسین سازه در ساخت هتل باید از مقاومترین و شیک ترین نوع مصالح و متریال و در عین حال خوش نقشه ترین پلان برای ساختمان هتل، اتاقها و سایر قسمتها استفاده نمایند، تا الگوهای دیداری و جذابیتهای هتل تامین گردد.

مرحله چهارم

رعایت این الگوها باعث می شود در کوتاه مدت هتل به سرعت شناخته شده و حجم بیشتری از میهمانها را جذب نماید، در ضمن اینکه برای آن دسته از میهمانهایی که برای مدت طولانی قرار است در هتل اقامت داشته باشند، فضای هتل تکراری و سنگین به نظر نرسد و بیشتر با آن مانوس شوند.

مرحله پنجم

از دیگر الگوهای بسیار مهم که باعث منحصر بفرد شدن هتل می گردد، رعایت الگوهای حرفه ای و استانداردهای هتلداری می باشد، گزینش پرسنل کارآزموده بخصوص مدیریت کارآمد و نکاتی همچون انتخاب ظروف، لباسهای شکیل و زیبا و … بسیار مهم و تاثیر گذارند.

 

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل

ساخت هتل | 0 تا 100 راه اندازی هتل

ساخت هتل | ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل

 

شرایط دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

دریافت مجوز هر یک از فعالیت‌های شغلی، در کشور ما، نظیر مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، مستلزم دارا بودن شرایط آن مجوز می‌باشد. متقاضیان دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر نیز لازم است تا دارای شرایط قانونی مقرر بوده و با نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر و شرایط تاسیس آن، آشنا باشند. به همین دلیل، در این بخش، به توضیح شرایط دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر پرداخته که شامل موارد زیر می‌باشد:

✔ برای دریافت مجوز هتل و موافقت اصولی آن، متقاضیان باید دارای شرایط مقرر قانونی باشند. این شرایط، عبارتند از:

✔ متقاضی، باید پروانه بهره برداری موقت شش ماهه را دریافت نماید.

✔ درجه نهایی واحد گردشگری باید تایید شده باشد.

✔ مدیر هتل، معرفی گردد.

✔ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر هتل اخذ شود.

✔ هزینه صدور پروانه بهره برداری هتل واریز گردد.

✔ هزینه ابطال تمبر مالیاتی، پرداخت شده باشد.

✔ تعهد نامه رسمی، مبنی بر ارائه مدارکی که اعتبار آن ها، مستلزم تمدید اعتبار منظم می باشد، از جمله، اجاره نامه، تاییدیه آسانسور، نرخنامه و بیمه نامه ها، ارائه گردد.

✔ نرخنامه واحدهای گردشگری ارائه شود.

✔ دریافت مجوز مهمانپذیر ، نیز همانند دریافت مجوز هتل، مستلزم وجود شرایط تاسیس آن می باشد. شرایط دریافت مجوز مهمان پذیر، برای متقاضیان این مجوز، عبارتند از :

✔ مراحل احراز هویت متقاضی انجام گیرد.

✔ موضوع احداث تاسیسات گردشگری، در اساسنامه قید شود.

✔ اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره ارائه گردد.

✔ محل قرارگیری مهمانپذیر معرفی شود.

✔ دوره خدمت نظام وظیفه، طی شده یا کارت معافیت، ارائه شود.( صرفا در مورد آقایان )

✔ طرح اولیه ارائه گردد.

 

 

 

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.