پ
پ

ضوابط فنی و بهداشتی رستوران هتل ها

ضوابط فنی و بهداشتی رستوران هتل ها |در ارزیابی امتیازات، در مجموع امتیازات داده شده می بایست نسبت زیر رعایت گردد.

الف) امور ساختمانی و تاسیساتی و موارد مربوط به آن ۳۰ از کل امتیازات

ب امور مربوط به نوع و سطح سرویس و خدمات و تجهیزات و موارد مربوط به آن ۵۰% از کل امتیازات

ج) امور مربوط به مدیریت، نیروی انسانی و آموزش ۲۰% از کل امتیازات

ضوابط استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

۱- شرایط کلی

واحد اقامتی میتواند فقط چند اتاق خواب داشته باشد. محوطه ی عمومی آن محدود و خدمات و

تسهیلات محدودی از غذا و آشامیدنی را دارد.

ممکن است خدمات غیر رسمی صورت گیرد که اغلب توسط خانواده و یا صاحب هتل در فضایی

خانوادگی اداره می شود. دکور، وسایل و لوازم ممکن است بیشتر کیفیت لوازم خانگی را داشته باشد تا فضایی که معمولاً در هتل و مراکز اقامتی وجود دارد.

به طور کلی حداقل شرایط قابل قبول پاکیزگی و بهداشت باید رعایت شود وسایل و تجهیزات سالم و

قابل استفاده باشد.

ضوابط فنی و بهداشتی رستوران هتل ها

ممکن است هتل کوچک و یا متوسط باشد ، مثلاً کمتر از ۳۰ اتاق خواب، احتمالاً با محوطه ی عمومی محدود اما با اتاق خوابهایی بهتر و راحت تر از هتل های یک ستاره اغلب هتل توسط صاحب آن و به صورت خانوادگی اداره می شود. ممکن است در آن امکانات هتل های رسمی هم باشد. مجموعه ای از خدمات و تسهیلات در واحد اقامتی عرضه میشود که شامل غذا و آشامیدنی نیز هست. دکور لوازم تجهیزات و اثاث آن کمتر شبیه لوازم خانگی است که در هتل های یک ستاره دیده می شود.

خدمات و برخورد با میهمان از طرف مدیریت و کارکنان ، به صورت رسمی ارائه می شود و کارکنان هتل به وظایف خود آشنا هستند.

ممکن است هتل های با اندازه های متوسط با بیش از ۲۰ اتاق خواب، با خدمات و تسهیلات و کیفیت

بهتر از متعارف در هتل های یک ستاره و دوستاره دیده شود.

تاسیسات و مراکز اقامتی کوچکتر هم میتوانند کیفیت و خدمات هتل سه ستاره را عرضه نمایند.

دسترسی های عمومی بهتر در فضاهای داخلی ساختمان وجود دارد. در مناطق خارج از شهر و حاشیه

شهرها معمولاً فضای محوطه ی عمومی و اتاق خوابها بزرگتر است.

ضوابط استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

 مدیریت و کارکنان ظاهر مرتب و رسمی دارند و آموزشهای لازم را در خصوص وظایف خود دیده اند. کارکنان در سطح بالاتری از نظر آگاهی نسبت به کارکنان هتل های دو و یک ستاره هستند و معمولاً در اینگونه واحدهای اقامتی تاکید بیشتری بر کیفیت خدمات و راحتی میهمان نسبت به درجات پائین تر وجود دارد.

چهار ستاره

در این نوع هتل ها ارائه سرویس با کیفیت بالا با استفاده از مجموعه ای از تسهیلات و خدمات مورد نظر میهمانان است. اینگونه هتل ها معمولاً فضاهای وسیع تری دارند ولی هتل های کوچکتر می توانند با تجهیزات لوکس تر و بهتر با بالا بردن سطح کیفی خدمات انتظارات میهمانان از یک هتل چهار ستاره را برآورده نمایند . هتل های چهار ستاره فضاهای عمومی خیلی خوبی دارند. اولویت استفاده از تسهیلات فضاهای عمومی هتل با میهمانان مقیم هتل است. در صورت وجود ظرفیت بیشتر ارائه خدمات در این فضاها به سایر مشتریان مانعی ندارد. اتاق خوابها آسایش بیشتر و کیفیت بهتری را نسبت به هتل های سه ستاره عرضه می کنند.

ضوابط فنی  و بهداشتی رستوران  هتل ها

ساختار ارائه خدمات حرفه ای بوسیله کارکنان حرفه ای و یونیفورم پوش در هتل وجود دارد. وجود بخش اغذیه و اشربه در سطح و کیفیت بالا و تاکید و برخورد جدی نسبت به تهیه ی غذا و آشامیدنی با تامین کیفیت مطلوب غذا و آشامیدنی با توجه به محل و سبک کار و نوع مشتریان، فضاهایی مانند فضای کنفرانس و ضیافت ، مرکز تجاری . بهداشت ، تفریح ، ورزشی باید باشد.

ضوابط فنی و بهداشتی رستوران هتل ها

فضای دیگری غیر از رستوران اصلی برای غذا خوردن باید وجود داشته باشد. این مراکز اقامتی با تاسیسات لوکس بزرگ و با رعایت استانداردهای بالاتر بین المللی ، تسهيلات بیشتر نسبت به چهار ستاره خدمات مورد نیاز میهمانان و سرویس غذا و آشامیدنی را ارائه می نماید. مرکز اقامتی بزرگ و لوکس مجموعه ای از تسهیلات اضافه را ارائه می کند.

خدمات عالی، توجه مشتری را به حضور کارکنان آموزش دیده جلب میکند. وضع ظاهر هتل استانداردهای بین المللی را برای این صنعت نشان می دهد.

ضوابط استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

۱-۱- پاکیزگی (همچنین نگاه کنید به اتاق خوابها خانه داری و کیفیت رختخواب )

رعایت بهداشت و پاکیزگی در کلیه سطوح از درجه الزامی است و عدم رعایت پاکیزگی و بهداشت در هیچ یک از سطوح درجه قابل قبول نمی باشد. در زمان ارزیابی کارشناس ارزیاب اجازه اغماض و چشم پوشی در اینگونه موارد را ندارد.

استاندارد بالایی از پاکیزگی باید در تمام هتل وجود داشته باشد. پاکیزگی هتل، بدون در نظر گرفتن تعداد ستاره های هتل، اهمیت زیادی برای مصرف کننده دارد ، البته استاندارد بالای پاکیزگی برای همه ی سطوح درجه  مهم است و نباید از یک ستاره به درجات بالاتر تغییر کند.

ضوابط فنی  و بهداشتی رستوران  هتل ها

توجه خاص به حمام ها، دوشها و دستشویی ها خاصه وسایل و مکان هایی که ارتباط مستقیم با میهمان پیدا می کنند ، شامل: رختخواب ، حوله ها ،حمام ها ، دوشها ، لگن دستشویی و توالت کف ها و محل نشیمن ظروف کارد و چنگال و ظروف شیشه ای هر چه درجه هتل بالاتر باشد، توجه به جزئیات در پاکیزگی و بهداشت بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد. پاکیزگی سطوح دور از دید میهمان، مانند بالای دربها و پنجره ها گوشه ها و کنج ها زیر تختخوابها و سایر وسایل و … توسط ارزیاب کنترل خواهد شد. رعایت بهداشت در فضاهایی از قبیل آشپزخانه، رستوران ، لاندری . انبار مواد غذائی و مصرفی، فضاهای عمومی ، سرویسهای بهداشتی و غیره مطابق دستورالعمل های بهداشتی این اماکن ، الزامی است.

جلب اعتماد میهمان در امر پاکیزگی و بهداشت بسیار مهم است. به عبارت دیگر کارکنان باید طوری رفتار کنند که میهمان از رعایت موازین بهداشتی در واحد اقامتی مطمئن شود و نیز از انجام هر گونه رفتاری که موجب ایجاد شک و تردید در ذهن میهمان بشود. خود داری گردد.

 خدمات کلی

همه ی میهمانان به شیوه ای دوستانه، کارآمد و مودبانه پذیرفته می شوند. همه ی امور مربوط به رزرواسیون و سوالات ، درخواستها ، نامه نگاری ها و شکایت بازدید کنندگان با رفتاری مودبانه و فوری پاسخ داده می شود.

مدیریت و کارکنان اطلاعات کاملی درباره ی هتل ، جاذبه های محلی و رویدادها دارند.

خدمات باید به طور شایسته ارائه شوند. مهارتهای فنی می تواند محدود باشد. تلفن های ورودی میهمانان باید به شیوه ای مطلوب وصل شود مسئول مربوط به این کار آموزش لازم را دیده باشد.

ضوابط فنی  و بهداشتی رستوران  هتل ها

در این سطح باید نشانه های بیشتری از برخورد حرفه ای در لباس و مهارتهای فنی به چشم بخورد. خدمات میتواند با تعداد محدود کارکنان و و یا به طور خاص توسط صاحبان هتل انجام شود.

خدمات رسمی تر با سطح بالاتری از مهارت کارکنان وجود دارد مدیریت و کارکنان حضور رسمی تر و اراسته تری دارند و معمولاً کارکنان لباس رسمی می پوشند. مهارت های فنی و اجتماعی پاسخگوی نیازها و درخواستهای میهمان است. مسئول پذیرش باید حداقل به یک زبان از زبانهای زنده ی دنیا مسلط باشد.

چهارستاره  ، پنج ستاره

کارکنان با لباس رسمی و با نظارت مدیریت حضور دارند. مهارت های فنی و اجتماعی با استاندارد بسیار بالا، پاسخگوی نیازها و درخواستهای میهمان است.

از کارکنان مجرب در قسمتهای مختلف هتل استفاده شده است. مدیریت بر کارکنان و نظارت بر کلیه قسمتها وجود دارد وجود وظایف دوگانه برای کارکنان نشان میدهد که هتل در این سطح از درجه قرار ندارد. صرف نظر از شیوه ی خدمات، مهارتهای فنی و اجتماعی نشان دهنده وجود نظم فوق العاده در این سطح از درجه است.

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.