پ
پ

  ضوابط فنی و بهداشتی خدمات هتل ها

شرایط کلی پذیرش میهمان

ضوابط فنی و بهداشتی خدمات هتل ها | قسمت پذیرش در ابتدای ورودی هتل در بهترین مکان در معرض دید قرار دارد. پیش خوان و دکوراسیون آن باید با توجه به درجه هتل و تعداد مراجعین طراحی شود کارکنان این قسمت باید کاملاً به وظایف خود آشنا باشند. تابلوهای راهنما با توجه به قسمتهای موجود از قبیل تابلوهای پذیرش اطلاعات ، صندوق و تلفن در محل مناسب نصب شود. پذیرش باید مجهز به رایانه، صندوق امانات و سایر تجهیزات مورد نیاز باشد.

ضوابط فنی و بهداشتی خدمات هتل ها

صاحب هتل یا کارکنان در طول روز و شب آماده ی پذیرش میهمان هستند معمولاً از (پیش از صبحانه تا دیر وقت شب) این وظیفه را مدیریت یا کارکنان با صلاحیت دیگر هم می توانند بر عهده بگیرند. در حداقل زمان، میهمان ها به اتاق هایشان راهنمایی شوند و با پاسخ مناسب به میهمان داده شود. پاسخگوئی به درخواست میهمان بر هر وظیفه ی دیگری در بخش پذیرش اولویت دارد. رعایت استانداردها و توجه به مسافر در این قسمت بسیار مهم است ، چون قسمت پذیرش اولین و آخرین نقطه ی برخورد مسافر با هتل است. مانند هتل یک ستاره، دوستاره، سه ستاره ***

حداقل شرایط لازم

چهارستاره : یک نفر به عنوان مسئول پذیرش وجود داشته باشد. گاهی یکی از کارکنان میتواند این وظیفه را انجام دهد. هیچگونه تاخیری در کارها قابل قبول نیست در مواقعی که مراجعین قسمت پذیرش زیاد است . حضور مسئول پذیرش در کنار کارکنان پذیرش الزامی است. تسهیلات موجود در هتل برای میهمان توضیح داده میشود. میهمانان مستقیم به اتاقهایشان راهنمایی می شوند. قسمت پذیرش به صورت ۲۴ ساعته شبانه روزی فعال است. کارکنان قسمت پذیرش از لباس رسمی و متحد الشکل استفاده می کنند.

ضوابط استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

تسویه حساب میهمان بلافاصله پس از درخواست او انجام می شود. کارکنان قسمت پذیرش آموزش دیده اند و حضوری حرفه ای دارند. سطح شناخت کارکنان نسبت به کار و وظایفشان، در نحوه عملکرد آنها مشهود است. تلاش شود تا میهمانان با تسهیلات هتل آشنا شوند. اطلاعات کافی در اختیار میهمان قرار میگیرد. گروه کارکنان در قسمت پذیرش آموزش دیده و مجرب هستند  میهمان ورودی با همراهی یکی از کارکنان قسمت پذیرش به اتاق هایشان راهنمایی می شوند. همواره خدمات چند زبانه در خدمت نیازهای مشتریان هتل است.

ضوابط فنی و بهداشتی خدمات  هتل ها

رزواسیون و قیمت ها

برای مسافران توضیح روشنی درباره ی قیمتهای مربوط به مرکز اقامتی، غذا و نوشابه ، هزینه ی خدمات ، مالیات و اضافه بها، ساعتهای کار برنامه های تازه، برنامه ریزیهای انجام شده ، رویدادها و احتمالاً ممنوعیت مواردی که موجب مزاحمت میهمانان دیگر میشود و مقررات مربوط به خانه داری (مثلاً ممنوعیت دخانیات و عدم اجازه ی ورود حیوانات خانگی ترجیحاً موارد بالا در «واجر» قید شود. تلاش شود تا نشانی دقیق هتل ، محدوده ی تسهیلات پارک اتومبیل و غیره برای مسافر توضیح داده شود.

ضوابط فنی  و بهداشتی خدمات  هتل ها

توضیح قبلی به مسافر در صورت تعطیلی رستوران و یا ضرورت رزرواسیون در صورتی که هزینه ای برای خدمات اضافه یا تسهیلات وجود دارد و نیز شرایط باطل کردن رزرواسیون برای میهمان توضیح داده شود. به مسافران باید اطمینان داده شود که رزرواسیون آنها دقیق ثبت شده است. تاثیر برخورد اولیه در همه ی سطوح از درجه بسیار مهم است. حداقل نام ، نشانی، شماره تلفن تماس میهمان در زمان رزرواسیون ثبت شود. ارتباط با مسافر چه شفاهی و چه نوشتاری باید مودبانه ، حرفه ای و کارآمد باشد.

ممکن است بخش ویژه ای برای رزرواسیون ایجاد شده باشد و نیز رزرواسیون با روندی کاملا رسمی مثل هتل یک ستاره ، دوستاره. سه ستاره ، چهار ستاره  بخش خاص رزرواسیون و پذیرش با روند کاملا رسمی رزرواسیون وجود دارد. برخی از کارکنان آشنا به چند زبان ، سطح بالایی از توجه به میهمان در برخوردها و ارتباط تلفنی دیده می شود صورت پذیرد.

تسویه حساب میهمان

جزییات حسابهای مسافر به صورت چاپی با نوشته ی خوانا به او داده شود.

ارائه ی حساب ها به میهمان تا از جزییات هزینه ها مطمئن شود.

توجه خاص به دقیق بودن حساب ها نوع و هزینه ی خدمات اضافی به صورت شفاف توضیح داده شود . صورت حساب میهمان به طور مداوم به روز شود.

صورت حساب با جزییات روشن در پاکت و یا در پوشه به میهمان تحویل داده میشود. شیوه ای برای اطلاع مسافر از صورت حساب خود در هر لحظه ای که بخواهد در هتل وجود داشته باشد.

خدمات حفظ و نگهداری و باربری

کمک کردن به جابجایی وسایل در صورت لزوم در طول روز و شب جا بجایی وسایل توسط هر کدام از کارکنان با استفاده از چرخ دستی قابل قبول است. صندوق امانات باید در قسمت پذیرش وجود داشته باشد. میهمانان میتوانند امانات خود را به پذیرش تحویل و رسید دریافت کنند.

مکان مناسبی برای نگه داری و حفظ وسایل اضافی میهمان پیش بینی شود و نیز در صورتی که میهمان اتاق را تخلیه کرده باشد و یا چند ساعت زودتر قبل از آماده شدن اتاق به هتل مراجعه نماید. باید بتواند وسایل خود را به صورت امانت به این قسمت تحویل دهد. برای این خدمت هزینه اضافی دریافت نخواهد شد.

در صورتی که صندوق مناسب در اتاق ها تعبیه شده باشد، در ارزیابی امتیازات بسیار موثر است اما نصب این صندوق ها در این سطح از درجه در اتاق اجباری نیست. میتوان تعدادی از آن ها را در محل پذیرش برای استفاده مهمانان پیش بینی کرد.

ضوابط فنی و بهداشتی خدمات هتل ها

نصب صندوق در داخل اتاقها الزامی است. طرز استفاده از آنها باید در اختیار میهمان قرار گیرد. خدمات باربری در صورت نیاز توسط کارکنان با لباس رسمی (یونیفرم) انجام می شود. هنگام ورود و خروج برای حمل وسایل به میهمان کمک میشود. همواره باربر شب وجود دارد وجود دربان الزامی است.

خدمات باربری توسط کارکنان با لباس رسمی (یونیفرم) صورت می گیرد. حمل وسایل در هنگام ورود و خروج میهمان به شکل درست و بدون تاخیر صورت می گیرد.

خوش آمد گوئی توسط دربان در ورودی هتل صورت می پذیرد.

ضوابط فنی و بهداشتی خدمات هتل ها

می توان برای افراد پیغام گذاشت این خدمت در بخش پذیرش ارائه می شود. اطلاعات مناسب مربوط به سفر و اطلاعات محلی به شیوه ی درستی مثلاً روی پیشخوان و یا در فولدر(اتاق) ارائه شوند.

خدمات رساندن پیام

گرفتن پیام و رساندن آن به شیوه ای رسمی و ب وسیله فرم هایی که برای این کار طراحی شده انجام می شود. باید به سرعت پیام ها را به مهمان و یا به اتاق های آنان رساند از سیستم های تلویزیون مدار بسته interactive TV و یا Voice mail میتوان برای رساندن پیام ها استفاده کرد. مهمان میتواند درخواست روزنامه نماید.

با توجه به موقعیت و شیوه ی کار هتل، خدمات متفاوتی ارائه میشود که میتواند برخی و یا تمام وظایف زیر را شامل شود رزرو بلیط تئاتر گردشهای تفریحی و بازدید از اماکن دیدنی ، رزرو تاکسی . ارائه خدمات پارکینگ ، برنامه ی سفر و غیره…. .

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.