پ
پ

مجتمع گردشگری در شمال | امروزه صنعت گردشگری، از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود. این صنعت و توجه به آن به ویژه به رونق اقتصادی و رفع فقر در جامعه می‌انجامد. از طرفی با توسعه توریسم و جذب گردشگر خارجی، می‌توان موجبات اشتغال‌زایی و ارزآوری در کشور را فراهم نمود. هم‌چنین توجه به این عامل، می‌تواند در تثبیت هویت ملی نقش موثر داشته باشد.

اهمیت احداث مجتمع گردشگری در شمال

گردشگری امروزه یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه ملی کشور‌ها، به خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می‌شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و تأثیرات بین‌الملل خاصـی اسـت. بـه همین دلیل اغلب کشورهای جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند، از ایـن فعالیـت بـه منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند. این عامل شرایط مساعدی را برای بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری فراهم می‌سازد. با توجه به اهداف و سیاست‌های دولت در سند چشم‌انداز کشور که در آن سالانه به ورود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تاکید شده است، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از واقعیـت‌هـای اجتناب ناپذیر است. یکـی از راه‌هـای تحقـق توسعه گردشگری، احداث مجتمع گردشگری در مناطق توریستی و مراکز استان‌های کشور می‌باشد؛ این امر از طریق جذب گردشگر و افزایش اشتغال بر رشد اقتصادی و توسعه این مناطق و در نهایت توسعه کشور تاثیر می‌گذارد.

زمانی که این ابعاد مورد توجه قرار گیرد، آنگاه هدف غایی و نهایی برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای که همانا میل به توسعه پایدار و ایجاد ارتباط منطقی بین انسان و محیط است تحقق خواهد یافت؛ لذا باید بدین نکته اشاره داشت که در بررسی جایگاه اقامتی علاوه بر خدمات رسانی به گردشگران، اهداف مهم دیگری نظیر تداوم رشد و توسعه محیط زیست و عدالت اجتماعی برای منطقه و ساکنان آن مدنظر است.

گسترش حمایت‌های دولت به منظور کمک به ایجاد زیرساخت‌های اولیه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری از جمله گسترش شبکه‌های برق، آب، گاز، تلفن و راه دسترسی بوده است. همچنین باید توجه کرد که رشد زیاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله مجتمع گردشگری کشور را به امکانات و ظرفیت های بالای پذیرش گردشگران تبدیل می‌نماید.

مجتمع گردشگری در شمال

مجتمع گردشگری در شمال

مجتمع گردشگری در شمال

 

ویژگی‌های یک مجتمع گردشگری

انتخاب مکان مناسب و صحیح برای اوقات فراغت از اصول مهم طراحی طرح مجتمع گردشگری می‌باشد، انتخاب صحیح باعث صرفه جوئی در هزینه‌ها و افزایش بهره روری خواهد شد. از جمله موارد و پارامتر‌هایی که در این انتخاب موثرند عبارتند از:

نزدیکی به بازار هدف
دسترسی آسان به خدمات
وجود زیربناها و راه‌های دسترسی
دسترسی به نیروی انسانی
نزدیکی به فرودگاه
نزدیکی به راه آهن بین المللی
وجود زیرساخت

هتل توریستی ایران

 

تاسیسات گردشگری و مصادیق آن

آنچه امروزه یک گردشگر می‌تواند از آن برای رفاه و امنیت خود استفاده نماید تاسیسات گردشگری می‌باشد که به قصد ارائه خدمات و انتفاع برای پذیرایی و اقامت مسافران و گردشگران طبق ضوابط و مقررات احداث گردیده و به شرح ذیل تقسیم بندی شده‌اند:

هتل،متل و مهمانپذیر
مراکز اقامتی خود پذیرایی شامل هتل آپارتمان ها، زائرسراها و خانه مسافر
اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی
مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری
مجتمع‌ها، اردوگاه‌ها و محوطه‌های گردشگری
مراکز گردشگری سلامت از قبیل مجتمع های تندرستی و آب درمانی و هتل بیمارستان
محیط‌ها و پارک‌های طبیعت گردی و گردشگری روستایی عشایری
مراکز گردشگری ساحلی و دریایی
واحد‌های پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین راهی موجود
تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی
واحد‌های پذیرایی واقع در پایانه(ترمینال) فرودگاه‌ها، پایانه های مسافربری زمینی برون شهری، دریایی و ریلی
واحد‌های پذیرایی واقع در پایانه‌های مسافری مرزی کشور
سفره خانه‌های سنتی
مناطق نمونه گردشگری
دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی
دهکده‌های سلامت

تهیه طرح توجیهی مجتمع گردشگری به منظور اخذ مجوز

سرمایه گذارانی که قصد تاسیس مجتمع گردشگری را دارند، باید نسبت به دریافت موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام نمایند. اخذ موافقت اصولی از این سازمان بدون ارائه طرح توجیهی امکان پذیر نیست.

از این رو سرمایه گذاران باید در ابتدا طرح توجیهی مجتمع گردشگری را تهیه نمایند. این طرح توسط متخصصین با تجربه نگارش شده و مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط روز سازمان میراث فرهنگی کشور تهیه می‌گردد.

هتل توریستی ایران

مجتمع گردشگری در شمال

مجتمع گردشگری در شمال

 

 

شرایط اخذ تسهیلات مجموعه گردشگری

سازمان میراث فرهنگی به دلیل حمایت از صنعت توریست و گردشگری با عقد قرارداد با بانک‌های مختلف نسبت به اعطای وام به موسسین مجتمع‌های گردشگری اقدام می‌نماید.

بدین منظور سرمایه گذاران پس از دریافت مجوز یا موافقت اصولی از سازمان میراث فرهنگی و تهیه نقشه‌های معماری مجتمع گردشگری، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

برای دریافت وام باید در ابتدا توجیه پذیری اقتصادی و فنی طرح اثبات شود که این مهم تنها با تهیه و ارائه طرح توجیهی مجتمع گردشگری امکان پذیر خواهد بود.

چگونه می‌توان سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار را برآورد کرد؟

شاخص‌های مالی طرح از مهم‌ترین مباحثی هستند که در طرح توجیهی مجتمع گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرند. نگارندگان طرح توجیهی با دریافت ایده سرمایه گذاری از شما و با توجه به مختصات و ظرفیت طرح، اقدام به محاسبه و ارائه مقادیر دقیق سرمایه گذاری می‌کنند.

معرفی بهترین و پرطرفدار‌ترین مراکز تفریحی مازندران:

مجموعه تله کابین رامسر
زیپ لاین تله کابین رامسر
پینت بال تله کابین رامسر
سقوط آزاد تله کابین رامسر
پیست موتور چهارچرخ شهر سبز رامسر
کشتی تفریحی مایا
شهرک توریستی نمک آبرود

و…

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.