پ
پ

هزینه ساخت هتل | قبل از شروع ساخت باید در مرحله نقشه کشی دسترسی‌ها به طور کامل مشخص گردند. نحوه تأمین بودجه، اقدام برای وام ساخت هتل و همچنین دریافت مجوز‌های لازم در این مرحله انجام می گیرد. شرایط تأسیس هتل و اقدام برای گرفتن مجوزها در ادامه به طور کامل بررسی خواهند شد.

 

هزینه ساخت هتل

 

مراحل اخذ مجوز تاسیس هتل

درخواست کتبی متقاضی حقیقی یا حقوقی در خصوص دریافت جواز تاسیس باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانی که در آن قرار دارد؛ تحویل داده شود.

– بدون شک شما محلی را جهت ساخت هتل یا اقامتگاه در نظر دارید که این محل باید توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که شما موفق به دریافت تاییدیه شدید؛ مراحل وارد قدم بعدی می‌شوند. در غیر این صورت، دلیل آن به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود که شخص قادر به رفع آن باشد.

– سپس در این مرحله باید مدارک اولیه ارائه شود که شامل سند مالکیت و کروکی و آدرس دقیق محل هتل است.

– این مدارک در کارگروه گردشگری بررسی می‌شوند و نتیجه به مسئول پرونده ابلاغ می‌شود.

– لازم است که از چندین ارگان مرتبط استعلام به عمل بیاید که هر یک از این استعلامات به همراه دلیل ذکر می‌شود.

شرکت آب منطقه جهت رعایت هرگونه حریم دریا، رودخانه و سد و کانال‌های مختلف کشاورزی.
شرکت نفت و گاز در خصوص رعایت حریم خطوط انشعبات نفت و گاز.
برق منطقه و شرکت توزیع برق در مورد رعایت حریم برق فشار قوی و تامین برق مورد نیاز پروژه.
منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص رعایت نمودن محدوده های جنگلی و اراضی ملی و مسائل زیست محیطی.
میراث فرهنگی به دلیل رعایت حریم بافت های قدیمی و تاریخی موجود در محل.
امور اراضی جهت کاربری یا کشاورزی بودن زمین.
شهرداری در مورد اینکه زمین در محدوده شهری در موقعیت قابل قبولی قرار داشته باشد.
اداره آب و فاضلاب
ادارات راه و ترابری در مورد رعایت حریم راه های اصلی و فرعی.
تمامی اسناد و مدارک و نتایج حاصل از استعلامات در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موافقت نامه اصولی یا جواز تاسیس به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود.

 

 

مطالعات مالی و اقتصادی طرح توجیهی احداث هتل

ایجاد این حجم مراکز اقامتی نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری عظیمی خواهد بود. برای برآورد منابع موردنیاز ایجاد اماکن اقامتی، ابتدا نیاز به اطلاعات آمار پایه بر مبنای تجربیات گذشته و متوسط هزینه‌کرد ایجاد تأسیسات گردشگری است که براساس ضوابط فنی و معماری ساخت هتل‌ها و همچنین مقایسه مقدار هزینه‌ای که در سال‌های اخیر برای ساخت تاسیسات و همچنین بازسازی و تجهیز هتل‌های موجود کشور مورد نیاز بوده، محاسبه شده است.

به عنوان نمونه، متوسط هزینه ساخت هتل پنج ستاره مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود؛ برآوردی که به قیمت سال ۹۳ صورت گرفته است لذا برای ایجاد ۱۱۲ هتل ۵ ستاره طی سال‌های برنامه ششم نیاز به حداقل ۵۶هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که با کسر ۲۰درصد سهم آورده سرمایه‌گذار، حجم تسهیلات مورد نیاز برابر ۸/ ۴۴ هزار میلیارد ریال خواهد بود. برای سایر اماکن با درجات مختلف نیز به همین صورت برآورد شده است.
همان‌طور که در جداول مشاهده می‌شود برای رسیدن به هدف پنج‌برابر شدن تاسیسات اقامتی طی سال‌های برنامه ششم نیاز به ۵۷۶هزار و۳۸۰ میلیارد ریال برابر با ۶/ ۵۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.
چنین مبلغی بسیار بیشتر از توان دولت و تامین این منابع از عهده بانک و دولت خارج است، بنابراین از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی به‌منظور نحوه تامین این منابع صورت پذیرد. این رقم صرفا اماکن اقامتی را شامل می‌شود و با لحاظ سایر تاسیسات گردشگری و زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی، اماکن تفریحی، جاده، فرودگاه و… حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز بسیار بیشتر از این ارقام خواهد شد.

 

هتل توریستی

هزینه ساخت هتل

هزینه ساخت هتل

 

سرمایه لازم برای احداث هتل

هزینه ساخت هتل قاعدتا با متراژ گفته شده ابتدا باید از سرمایه کافی برخوردار بوده و بعد اقدام به احداث و ساخت هتل شود. چرا که یکی از مشاغلی است که در ابتدای کار با انواع و اقسام موارد کوچک و بزرگ رو به رو خواهند شد. و تمامی اینها نیازمند سرمایه اولیه بالا است تا بتوانند بعد از احداث و راه اندازی آن سرمایه خود را بازگردانند. و سپس به سوددهی برسند. در واقع میزان سرمایه لازم برای هر کاری و راه اندازی یک کسب و کار نیازمند این است که از مقدار پول اولیه خود اطمینان داشته باشید. می توان با هر مقدار از سرمایه‌ایی که فرد دارد کسب و کار متناسب با آن را شروع کند اما برای احداث

هتل این موضوع کمی متفاوت است و در اصل باید سرمایه اولیه از مقدار بالایی برخوردار باشد به طوریکه ارقام آن برای ساخت انواع هتل و مسافرخانه عبارتند از:

 

هزینه ساخت هتل

هزینه ساخت هتل

هزینه ساخت هتل

 

هتل پنج ستاره و چهار ستاره مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تا ۳۰۰ میلیارد که کاملا بستگی به نوع سرویس و خدماتی است که در نظر می‌گیرید.
(البته این نکته باید مدنظر قرار بگیرید این مبالغ کاملا تقریبی گفته شده‌اند و با توجه به تحریم‌ها و نوسانات ارز مشکلاتی که وجود دارند ممکن این مبلغ حتی بیشتر از حد تصور نیز باشد.)

هتل دو و سه ستاره مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد هزینه بر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که شرایط تاسیس هتل سنتی کاملا متفاوت است زیرا از دکوراسیون داخلی و خارجی، نمای بیرون و داخلی، نوع سرویس دهی و … کاملا متفاوت می‌باشد.

ضمن اینکه شرایط تاسیس مسافرخانه نیز کاملا فرق می‌کند چون در مسافرخانه شما دیگر خدمات ویژه و یا هر نوع سرویس دیگری که مانند هتل پنج ستاره یا کمتر را نخواهید داشت اما در مقابل باید قواعد دیگری را رعایت کرد که در این مطلب نمی‌گنجد.

 

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل

توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.