پ
پ

راه اندازی بوم گردی در مازندران | شمال یکی از زیباترین استان‌های کشور است. افراد بسیاری برای سفر و گذراندن روزهای تعطیل این استان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

هتل توریستی ایران

چه امکاناتی را باید در اقامتگاه بوم گردی خود برای مسافران تهیه کنید؟

جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، یکی از دلایل محبوبیت و استقبال از اقامتگاه های بوم گردی و خانه های سنتی در شهرهای ایران، همگام بودن ذات این اماکن با خود طبیعت است!

معمولا در این خانه ها شما نمی توانید هیچ تلویزیون و یا رسانه دیگری مانند رادیو پیدا کنید! شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از توریست های داخلی و خارجی از عمد این نوع اقامتگاه ها را انتخاب می کنند چرا که مدنظر دارند،این نوع اقامتگاه ها می تواند به آن ها در زمینه استفاده از تکنولوژی چند روزی را استراحت بدهد.

شاید با این توضیحات تصور کردید که با این موضوع باید از امکانات اولیه هم در اقامتگاه بوم گردی خود بکاهید! این موضوع اصلا درست نیست و شما به عنوان یک کارمند و یا مدیر در یک اقامتگاه یا هتل بوم گردی باید تمام تلاش خود را بکنید. که امکانات اولیه مورد نیاز برای تمامی مسافرین به بهترین شکل فراهم باشد. این امکانات رفاهی باعث می شود که مسافرین حالت و احساس خوبی از این موضوع داشته باشند.

در هر شرایطی باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که امکاناتی نظیر دستشویی، حمام، یخچال کوچک برای نگهداری مواد غذایی که باید در یک جای خنک نگهداری شوند و … باید در یک اقامتگاه وجود داشته باشند. شما نباید به این دلیل که می خواهید با طبیعت همخوانی داشته باشید، مسافران و توریست های خود را که برای اقامت محل اقامت شما را انتخاب کرده اند را آزار دهید!

راه اندازی بوم گردی در مازندران

بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران چه امکاناتی دارند؟

اقامتگاه بوم گردی در حقیقت یک مکان مناسب برای سکونت کوتاه ‌مدت مسافران است. تمام امکانات رفاهی در این اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران فراهم شده است.

لذت بردن از طبیعت شمال به خصوص در فصل بهار همان چیزی است که گردشگران را به این مناطق جذب می‌کند.در تمام اقامتگاه‌های بوم گردی و شهرهای مازندران امکانات کافی برای رفاه حال مسافرین در نظر گرفته شده است.

قیمت اقامت در بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران در شهرهای مختلف از قیمت‌های بسیار ارزان و متوسط شروع می‌شود و تا قیمت‌های گران ادامه دارد. قیمت اقامت به ازای هر شب در اقامتگاه‌های بوم گردی لوکس در شمال با قیمت اجاره یک ویلای اختصاصی برابری می‌کند. برخی از اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرهای گردشگری و شلوغ مازندران همانند یک ویلای لوکس اما با نمای سنتی طراحی شده‌اند.

هتل توریستی ایران

بهترین اقامتگاه بوم گردی مازندران:

مـجموعه اقامتی آشیانه عقاب:

اقامتگاه بومگردی آشیانه عقاب محصول فکری بلند و عشقی عمیق است به تاریخ و سنت سوادکوه. در طی مدت ۴ سال و با انگیزه قوی و سخت کوشی، فازهای مطالعه، طراحی، مرمت و تجهیز را سپری نمود و با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران شروع به فعالیت کرد. این اقامتگاه شامل دو عمارت شرقی و غربی می باشد. که هر یک بیش از صد سال قدمت دارد و سالیان سال محل سکونت یکی از خوانین محلی بنام مختار خان پهلوان بوده است.

پرواز در آشیانه عقاب ها

لذت و تجربه زندگی در دل طبیعت : آلاشت در زبان محلی یعنی آشیانه عقاب و این مکان بدلیل وفور عقاب های ساکن در منطقه از قرن ها پیش به این نام خوانده شده است. منطقه ای کوهستانی در ارتفاع حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا با چشم اندازی وسیع و زیبا به البرز شمالی و میانی و آب و هوایی سرد و دلچسب بخصوص در تابستان. دسترسی به کوهستان، جنگل، رودخانه و چشمه های متعدد جاذبه هایی است که در کنار تاریخ و سنت منطقه امکانی مناسب برای طبیعت گردی، آرام سازی جسم و روح و تمدد اعصاب فراهم نموده است.

بوم گردی

 

راه اندازی بوم گردی در مازندران

آب چشمه :

این مجموعه دارای یک چشمه آب اختصاصی و منحصر به فرد می باشد که در قدیم منبع تامین آب شرب ساکنین عمارت بوده است. در حال حاضر این چشمه در مقایسه با گذشته که تنها یک خروجی داشته است. حداقل سه خروجی شناسایی شده دارد آب بسیار خنک و گوارای ان برای مصارف گوناگون مجموعه از جمله نوشیدن استفاده می شود. شما حتی می توانید صدای حرکت آب چشمه را در دیوارهای سنگی انبار اقامتگاه در برخی زمانها بشنوید!

سقف سبز :

با هدف ایجاد بهره وری از منابع طبیعی موجود (آب و خاک) و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک جهت مصرف در داخل مجموعه اقامتی، برای اولین بار در منطقه برف گیر سوادکوه اقدام به احداث سقف سبز نمودیم.

بدلیل بارش برف به مقدار زیاد در این منطقه هرگز تجربه سقف سبز وجود نداشته است.اما با توجه به کاهش بارش های سنگین طی سالهای اخیر و نیز به دلیل کمبود زمین مناسب برای کشاورزی (منطقه کوهستانی) تصمیم گرفتیم. سقف ساختمان تازه تاسیس این مجموعه که به سرویس های بهداشتی ان اختصاص یافته است را برای احداث یک باغچه سبزیجات در نظر بگیریم. مساحتی بالغ بر ۵۰ متر مربع برای کشت سیب زمینی، سیر، لوبیا، کدو و اقلامی دیگر از محصولات کشاورزی به شیوه ارگانیک اختصاص یافته است. مهمانان عزیز می توانند تجربه منحصر به فرد کاشت و داشت و برداشت را به همراه باغبان مجموعه کسب نمایند و همچنین از خوردن این محصولات لذت ببرند.

تنور هیزمی :

پخت نان تجربه ای است بی نظیر که می توانید انرا در اقامتگاه بوم گردی آشیانه عقاب کسب کنید.همه امکانات از جمله آموزش و همراهی برای کسب این تجربه خاص برای شما فراهم شده است. همچنین با سفارش شما پخت نان صورت می گیرد و شما می توانید طعم لذیذ و عطر غلیظ نان تازه را در کوهستان حس کنید.

باغ میوه جات :

درختان آلو، به، زرشک و ولیک میراث گذشتگان برای ما هستند اما تصمیم گرفتیم گونه های دیگری از جمله سیب،انار، گلابی، آلوچه، بادام، گردو، گیلاس، آلبالو، خرمالو و… را برای آیندگان و ما عزیزان فراهم آوریم. لذا باغهای پشت خانه، آناهیتا و بالاسری را احداث کردیم.

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

تماس با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.