پ
پ

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان | گردشگري امروزه يكي از اقتصادي‌ترين فعاليت‌ها در چرخه ملي كشورها، به خصوص از جهـت اشـتغال و ارزآوري و رونـق منـاطق مختلف تلقي مي‌شود كه علاوه بر آن داراي مزاياي ارتباطي، سياسي، فرهنگي و تأثيرات بين‌الملل خاصـي اسـت.

بـه همـين دليـل اغلب كشورهاي جهان كه داراي ميراث فرهنگي غني و نيز مناطق طبيعي هستند، از ايـن فعاليـت بـه منزلـه ابـزاري راهبـردي در توسعه اقتصادي استفاده مي‌كنند. اين عامل شرايط مساعدي را براي بهره‌برداري و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري فراهم مي‌سازد. با توجه به اهداف و سياست‌هاي دولت در سند چشم‌انداز كشور، ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري از واقعيـت‌هـاي اجتنـاب ناپـذير اسـت. يكـي از راه‌هـاي تحقـق توسـعه گردشـگري، ايجـاد مجتمع‌هاي گردشگري، اقامتگاه، هتل، هتل آپارتمان، تالار و رستوران در مناطق توریستی کشور مي‌باشد؛ اين امر از طريق جذب گردشگر و افزايش اشتغال بر رشـد اقتصـادي و توسعه اين مناطق و در نهايت توسعه كشور تاثير مي‌گذارد.

 

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

 

شرایط لازم برای ساخت هتل آپارتمان

به طور کلی هتل‌ها به پنج سطح یک ستاره، دو ستاره تا پنج ستاره دسته بندی می‌شوند. این دسته بندی برای هتل آپارتمان‌ها نیز می‌باشد و زائرسراها، اقامتگاه‌ها و سوئیت‌ها در این دسته بندی قرار نمی‌گیرند.

برای اینکه یک هتل در این دسته بندی قرار بگیرد باید حداقل شرایط لازم دارا بودن سحطی از تسهیلات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود را داشته باشد.

تعداد اتاق، ظرفیت هتل، خدمات خصوصی، سرویس‌ها و تجهیزات اتاق خواب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و سایر سطوح کیفیتی از عوامل مهم در دسته بندی هتل‌ها می‌باشد.

هزینه ساخت در کدام شهر‌ها کمتر است؟

اگر از هزینه‌های مصالح و متریال‌های مورد نیاز فاکتور بگیریم، هزینه ساخت هتل آپارتمان تا حد زیادی به قیمت زمین بستگی دارد. به طور مثال در کلان شهری مانند تهران قیمت هر متر مربع زمین با همان متراژ زمین در شیراز یا در شهر‌های شمالی خیلی تفاوت دارد.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر یک هتل کوچک در منطقه‌ای مناسب و استراتژیک شهر داشته باشید که جذب مسافر بیشتری دارد، بهتر از یک هتل بسیار بزرگ و مجلل در منطقه‌ای از شهر است که زمین آن ارزان تر و در حاشیه قرار دارد.

 

نکته مهم قبل از راه‌اندازی هتل آپارتمان:

بررسی نیاز‌های بازار: بررسی نیازهای بازار و تعیین نوع شیوه اجاره و اندازه هتل آپارتمان بسیار مهم است.
برنامه‌ریزی مالی دقیق: برنامه‌ریزی مالی دقیق برای احداث هتل آپارتمان بسیار مهم است.
انتخاب مکان مناسب: باید مکانی مناسب را برای احداث هتل آپارتمان انتخاب کرد که به مشتریان دسترسی آسان داشته باشد.
استخدام پرسنل مجرب: استخدام پرسنل مجرب و حرفه‌ای برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان بسیار مهم است.
تهیه تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت: تهیه تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت برای احداث هتل آپارتمان بسیار مهم است.

 

درآمدزایی کسب و کار احداث هتل آپارتمان چقدر است؟

درآمدزایی کسب و کار احداث هتل آپارتمان بستگی به عوامل مختلفی مانند مکان، اندازه هتل، قیمت اجاره، نوع خدمات و دیگر عوامل دارد. با این حال، هتل آپارتمان می‌تواند درآمد بالایی را برای صاحبانش تولید کند.

 

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

مراحل شروع کسب و کار احداث هتل آپارتمان

مراحل شروع کسب و کار احداث هتل آپارتمان عبارتند از:

بررسی بازار و نیاز‌های مشتریان
انتخاب مکان مناسب
برنامه‌ریزی مالی دقیق
طراحی و ساخت هتل آپارتمان
استخدام پرسنل مجرب و واجد شرایط
تهیه تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت

مراحل راه اندازی هتل آپارتمان

مراحل راه‌اندازی هتل آپارتمان عبارتند از:

آماده‌سازی واحدهای مسکونی
تأسیس سامانه مدیریت هتل آپارتمان
استخدام پرسنل مورد نیاز
اجرای برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات

مراحل گرفتن مجوز برای احداث هتل آپارتمان

مراحل گرفتن مجوز برای احداث هتل آپارتمان عبارتند از:

۱- بررسی قوانین و مقررات مربوط به ساخت و احداث هتل آپارتمان
۲- اخذ مجوز از شهرداری و سازمان‌های مربوطه
۳- اخذ مجوز بهداشتی و ایمنی از وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه
۴- اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست و مراجع مربوطه به دلیل تأثیر هتل آپارتمان بر محیط زیست

 

هتل توریستی ایران

 

مراحل تاسیس هتل آپارتمان

مراحل تاسیس هتل آپارتمان عبارتند از:

تهیه زمین یا اجاره آن
طراحی و برنامه‌ریزی هتل آپارتمان
اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه
ساخت و ساز هتل آپارتمان
تجهیز هتل آپارتمان
استخدام پرسنل و اجرای برنامه‌های بازاریابی

محاسبه سرمایه لازم برای احداث هتل آپارتمان

برای محاسبه سرمایه لازم برای احداث هتل آپارتمان، باید هزینه‌های مختلفی مانند خرید زمین، ساخت و ساز، تجهیزات، هزینه‌های پرسنل، هزینه‌های بازاریابی، هزینه‌های مالیاتی و دیگر هزینه‌ها را در نظر گرفت. معمولاً برای احداث هتل آپارتمان بزرگ حداقل سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد تومان لازم است. اما این مبلغ بستگی به اندازه و نوع هتل آپارتمان، مکان و شرایط مختلف دیگر دارد.

برآورد هزینه راه اندازی هتل آپارتمان

هزینه راه‌اندازی هتل آپارتمان شامل هزینه‌هایی مانند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، هزینه‌های پرسنل، هزینه‌های بازاریابی، هزینه‌های اجاره زمین، هزینه‌های مالیاتی و دیگر هزینه‌ها است. برآورد هزینه‌های راه‌اندازی هتل آپارتمان باید با دقت و با توجه به شرایط مختلفی مانند اندازه هتل، محل قرارگیری و نوع خدمات انجام شود.

بررسی سود احداث هتل آپارتمان

بررسی سود احداث هتل آپارتمان باید با توجه به هزینه‌ها و درآمدهای مختلفی باشد. با توجه به اینکه هزینه‌های احداث هتل آپارتمان بالاست، باید به دقت بررسی شود که آیا سود این کسب و کار به اندازه کافی بالاست یا خیر. برای بررسی سود، باید هزینه‌ها و درآمدهای هتل آپارتمان به دقت محاسبه شود و با استفاده از روش‌های مختلف مانند آنالیز SWOT و کسب و کار پلن، ارزیابی شود که آیا احداث هتل آپارتمان مناسب است یا خیر.

 

هتل تویستی ایران

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

 

تأمین سرمایه لازم برای راه اندازی هتل آپارتمان

در این مرحله می‌بایست با تحقیق و بررسی، هزینه راه اندازی هتل آپارتمان را برآورد کنید و با توجه با آن اقدام به تأمین سرمایه کنید. کمک از خانواده و دوستان و همچنین اخذ وام از بانک‌های مختلف از جمله راه‌های تأمین سرمایه برای راه اندازی هتل آپارتمان هستند. در راه اندازی این کسب و کار سه هزینه اصلی وجود دارد.

۱) هزینه خرید یا ساخت آپارتمان

هزینه خرید یا ساخت آپارتمان اصلی‌ترین هزینه راه اندازی این کسب و کار است. برآورد هزینه‌های راه اندازی هتل آپارتمان به متراژ و زیر بنای ملک، موقعیت مکانی آن، تعداد اتاق‌ها و همچنین امکانات آن بستگی دارد. هر چه قدر ملکی که برای شروع کار در نظر گرفته‌اید بزرگ‌تر باشد یا در موقعیت بهتری از شهر باشد طبیعتاً میزان سرمایه اولیه نیز بیشتر خواهد بود. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه خرید یا ساخت آپارتمان با توجه شهر یا استان محل فعالیت نیز متفاوت خواهد بود.

 

۲)هزینه مجهز کردن هتل آپارتمان

بعد از خرید آپارتمان می‌بایست بخشی از سرمایه خود به خرید تجهیزات و افزودن امکانات به آن اختصاص دهید. برخی از مهم‌ترین این امکانات شامل موارد زیر است:

تلویزیون
یخچال و فریزر
میز و ناهارخوری
تجهیزات و لوازم آشپزی مانند گاز، فر و امکانات پخت‌وپز
مبل و کاناپه
و …

۳) هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان

هزینه‌های جاری در هتل آپارتمان، هزینه‌هایی هستند که در طول زمان ایجاد می‌شوند. برخی از این هزینه‌ها شامل هزینه آب، برق، گاز و تعمیرات می‌باشد.

گروه نرم افزاری محک با همکاری دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می‌‌کند.

اصول تنظیم قراردادها دکتر نصرالهی
شرایط وام ساخت هتل آپارتمان
اخذ وام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و یا بانک‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت هتل آپارتمان است. متقاضیان می‌بایست به اداره میراث فرهنگی استان محل سکونت خود مراجعه کنند و درخواست خود را مبنی بر اخذ وام ساخت هتل آپارتمان ثبت کرده و مدارک اعلامی را به واحد مربوطه ارائه دهند. پس از بررسی و تکمیل مدارک متقاضی توسط اداره کل استان و ارسال آن به معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان مرکزی، فرد متقاضی جهت دریافت وام به بانک معرفی می‌شود.

 

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.