پ
پ

مراحل ساخت هتل در مازندران | در دنیای مدرن امروزی با گسترش صنعت گردشگری، صنایعی چون هتلداری، رستون داری، و … رونقی روزافزون یافته اند.

فعالان عرصه هتل علاوه بر سرمایه گذاری در زمینه ساخت و راه اندازی هتل باید در بخش‌های مدیریتی و منابع انسانی هم تدابیر لازم را بیندیشد و با بکار گیری اصول صحیح مدیریتی و به خدمت گیری نیرو‌هایی حاذق و توانمند، سرمایه و سود بیشتری را عاید مجموعه گرداند.

 

مراحل ساخت هتل در مازندران

 

هتل، واحدی اقامتی و سیاحتی است که زیر گروه های بسیاری را در بخش‌های خود جای داده است. هر یک از این بخش‌ها سهمی بسزا در میزان سود آوری مجموعه و رفع نیاز میهمانان دارند.

متراژ و زیر بنای هتل، تعداد اتاق‌های آن، استانداردها و امکانات مد نظر، هزینه‌های راه اندازی هتل را تعیین می‌نمایند. برخی هتل‌ها اتاق‌های زیادی ندارند و این کمبود را معماری و طراحی منحصر بفرد، سطح استاندارد کیفی بسیار بالا، و سرویس دهی و تشریفاتی خاص جبران می‌نمایند. نگرش و سیاست کلی سرمایه گذار و مدیریت هتل است که نوع ارائه خدمات هتل و میزان سرویس دهیِ آن را مشخص می‌سازد. چنانچه بخش مدیریت و راه اندازی هتل با علم، درایت و برنامه ریزی عمل نماید و سرمایه هتل را در بخش‌های صحیح صرف نماید، با تأمین هزینه‌های اولیه و جاری و جذب سرمایه پس از مدت کوتاهی در مدار سود دهی قرار می‌گیرد.

 

 

پیش ‌نیازها در راه اندازی هتل چه هستند؟

وقتی هتل افتتاح می‌شود، باید از همان لحظه میزبان مسافران باشد. اما مسافران قرار نیست تا در یک ساختمان عاری از امکانات و یا نیمه ساخته رها شوند. ساختمان هتل قبل ‌از ورود اولین مسافر باید از هر نظر کامل شده باشد.
پیش ‌نیاز‌های بسیار مهم راه اندازی هتل‌ها متنوع هستند. سیستم‌های امنیتی، شبکه دوربین مدار بسته، سیستم‌های آلارم، اطفای حریق، سیستم‌های تهویه و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم‌های صوتی و تصویری، شبکه‌های ارتباط و اینترنت، تأسیسات ساختمانی اعم از برق، لوله کشی آب و فاضلاب و گاز همگی از پیش ‌نیازهای راه اندازی هتل هستند.
قاعدتاً تیم راه اندازی هتل مسئول اجرای این امکانات نیست. بلکه این امکانات از قبل جانمایی شده‌اند. اما تیم راه اندازی قرار است تا حضور و کارکرد مفید و سالم این پیش نیازها را بررسی کند.

 

برندینگ در راه اندازی هتل

معرفی، تبلیغات، بازاریابی و در یک کلام برندینگ از جمله فعالیت‌های تخصصی در سلسله کار‌های راه اندازی هتل است. هتل‌ها قبل ‌از افتتاح باید به ‌طور کامل برای توده مردم منطقه و مسافرین معرفی شوند. تنها با استفاده از تکنیک‌های برندینگ و تبلیغات است که می‌توانیم برای جذب حداکثری مسافرین هدف برنامه‌ریزی کنیم. اما برندینگ هتل و یا تبلیغات آن با دیگر فضاهای تجاری متفاوت است.

 

هتل توریستی ایران

مراحل ساخت هتل در مازندران

مراحل ساخت هتل در مازندران

 

اخذ ستاره مهمترین چالش در دنیای هتل‌داری

ستاره‌دار بودن هتل‌ها اهمیت زیادی دارد. هتل‌ها را با استفاده از معیار ستاره در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌کنند. هر چه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، کیفیت خدمات هتل بالاتر است و شانس آن‌ها در جذب بهتر مسافران بالاتر است.
تبلیغات و برندینگ بر پایه‌ی ستاره از موضوعات کلیدی در برنامه‌های راه اندازی هتل می‌باشد. مهم است که قبل‌ از افتتاح هتل تعداد ستاره‌های آن هر چه بیشتر باشد و در یک برنامه مدون برندینگ شده این قابلیت برجسته به مسافرین منطقه و حتی فرا منطقه معرفی شود.

 

امکانات و ویژگی‌های برجسته برای اخذ ستاره چه هستند؟

در روش‌های برندینگ هتل‌ها برای تدوین برنامه‌های راه اندازی هتل با موضوع کلیدی ستاره روبه‌رو هستیم. اما چه امکاناتی در تعداد ستاره‌های هتل‌ها تأثیرگذار هستند؟ رویکرد افتتاح هتل در برجسته‌تر کردن و معرفی هر چه بهتر این امکانات چیست؟
هتل‌ها در ایجاد امکانات رفاهی از یکدیگر پیشی می‌گیرند. در یک هتل ممکن است امکانات متفاوت مانند سالن‌های مختلف ورزشی، استخر‌های سرپوشیده و یا روباز، سونا و جکوزی عمومی و خصوصی، محوطه‌سازی و فضای سبز بسیار زیبا، محوطه اختصاصی بازی کودکان و یا بزرگسالان، واحدهای تجاری فروش پوشاک، اغذیه و اقلام اکسسوری وجود داشته باشد. ترکیب این امکانات تعداد ستاره‌های هتل را بیشتر و یا کمتر می‌کند.
در برنامه‌های افتتاح هتل برای حوزه برندینگ لازم است تا به برجسته کردن این امکانات اقدام کنیم. طراحی بروشور‌های تبلیغاتی، معرفی کامل امکانات، استفاده از بستر‌های نوین ارتباطی و همچنین طراحی بخش‌های مناسب راهنمایی مسافران در فضای هتل از جمله برنامه‌هایی است که به معرفی هر چه بهتر امکانات کمک می‌کند. اما در نظر داشته باشید که قبل‌ از افتتاح هتل باید تمامی این امکانات در بهترین فرم و حالت طراحی شده و مستعد ارائه کامل خدمات رفاهی باشند.

 

مراحل ساخت هتل در مازندران

پروسه ساخت هتل در واقع پیاده سازی طرح و کانسپت اولیه است. به شرطی که از مرحله طراحی تا ساخت توسط تیمی از متخصصین و افراد حرفه‌ای انجام گیرد، می‌توان احداث هتل را پروژه‌ای موفقیت آمیز دانست که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب خواهد کرد.

با اینکه پروسه و مراحل ساخت هتل بستگی زیادی به نوع آن و محل ساخت و سایر عوامل دارد اما کلیات آن مشابه است. در ادامه این مراحل به صورت خلاصه و مفید توضیح داده شده‌اند:

 

• برنامه ریزی و تهیه کانسپت هتل

در ابتدا باید سرمایه دارانی که قصد احداث هتل دارند هدف خود را از ساخت این مجموعه گردشگری مشخص کنند و اهداف را تعیین نمایند تا براساس آن نقشه ساختمان تهیه شود.

پس از آن جزئیات نقشه هتل براساس شهر و محل ساخت و نوع توریست‌ها معلوم می‌گردد. توسعه اهداف پروژه، تأمین نیازهای مالی و عملکردی و گردآوری تیم ساخت و توسعه به همراه ایجاد معیار‌‌های کیفی همگی در این مرحله انجام می‌پذیرند.

 

هتل توریستی ایران

 

• تعیین دسترس پذیری و مشخص کردن منابع مالی

قبل از شروع ساخت باید در مرحله نقشه کشی دسترسی‌ها به طور کامل مشخص گردند. نحوه تأمین بودجه، اقدام برای وام ساخت هتل و همچنین دریافت مجوزهای لازم در این مرحله انجام می‌گیرد. شرایط تأسیس هتل و اقدام برای گرفتن مجوز‌ها در ادامه به طور کامل بررسی خواهند شد.

 

•تأمین مصالح و تدارکات

پس از دریافت مجوز‌ها و تأمین بودجه نوبت به عقد قرارداد با پیمانکار می‌رسد. پیمانکار کل که به نوبه خود پیمانکار جزء مثل معمار، طراح داخلی و غیره را انتخاب می کند. تهران بناور به عنوان شرکت ساخت و ساز و بازسازی مجتمع‌های اداری با بیش از ۲۰ سال سابقه بهترین قیمت و کیفیت را در اختیار شما می گذارد. پس از این مرحله، پیش سازی هتل شروع می‌گردد.

 

• ساخت هتل

آماده سازی مکان ساخت و گود برداری، نظارت کامل بر بودجه و روند ساخت، بررسی کیفیت ساخت در حین انجام کار، اقدامات کامل در خصوص نهایی سازی روند ساخت پروژه و غیره در این مرحله انجام می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق قرارداد با پیمانکاران حرفه‌ای با خیالی آسوده کل روند کار را تا زمان اتمام پروژه و دریافت گزارش‌هایی از روند ساخت و مدیریت هزینه به آن‌ها بسپارید.

با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و مشکلات پیرامون ساخت هتل و یا هر نوع ساختمان گردشگری مثل هتل تجاری، مسافرخانه، متل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و غیره و پیچیده بودن فرایند طراحی تا دریافت مجوز و ساخت، باید با پیمانکار و شرکتی حرفه ای و با سابقه همکاری داشته باشید.

 

مراحل ساخت هتل در مازندران

مراحل ساخت هتل در مازندران

مراحل ساخت هتل در مازندران

 

اخذ مجوز‌ ساخت یک هتل

درخواست کتبی متقاضی حقیقی یا حقوقی در خصوص دریافت جواز تاسیس باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانی که در آن قرار دارد؛ تحویل داده شود.
بدون شک شما محلی را جهت احداث هتل یا اقامتگاه در نظر دارید که این محل باید توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار بگیرد. اگر شما موفق به دریافت تاییدیه شدید؛ مراحل وارد قدم بعدی می‌شوند. در غیر این صورت، دلیل آن به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می شود که شخص قادر به رفع آن باشد.

در این مرحله باید مدارک اولیه ارائه شود که شامل سند مالکیت و کروکی و آدرس دقیق محل هتل است. این مدارک در کارگروه گردشگری بررسی می‌شوند و نتیجه به مسئول پرونده ابلاغ می‌شود.
لازم است که از چندین ارگان مرتبط استعلام به عمل بیاید که هر یک از این استعلامات به همراه دلیل ذکر می‌شود.

۱- شرکت آب منطقه جهت رعایت هرگونه حریم دریا، رودخانه و سد و کانال‌های مختلف کشاورزی.
۲- شرکت نفت و گاز در خصوص رعایت حریم خطوط انشعبات نفت و گاز.
۳- برق منطقه و شرکت توزیع برق در مورد رعایت حریم برق فشار قوی و تامین برق مورد نیاز پروژه.
۴- منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص رعایت نمودن محدوده‌های جنگلی و اراضی ملی و مسائل زیست محیطی.
۵- میراث فرهنگی به دلیل رعایت حریم بافت‌های قدیمی و تاریخی موجود در محل.
۶- امور اراضی جهت کاربری یا کشاورزی بودن زمین.
۷- شهرداری در مورد اینکه زمین در محدوده شهری در موقعیت قابل قبولی قرار داشته باشد.
۸- اداره آب و فاضلاب
۹- ادارات راه و ترابری در مورد رعایت حریم راه‌های اصلی و فرعی.
۱۰- تمامی اسناد و مدارک و نتایج حاصل از استعلامات در کارگروه گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۱۱- موافقت نامه اصولی یا جواز تاسیس به صورت کتبی به متقاضی ابلاغ می‌شود.

 

 

 

 

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.