پ
پ

اخذ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران |‌ این روز‌‌‌ها بسیاری از افراد که سفر می‌کنند دیگر سراغ هتل‌های لوکس در طبیعت بکر نمی‌روند. گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند دوست دارند به نقاط بکر و سرسبز ایران بروند و در اقامتگاه‌های بومگردی سکونت کنند و با آداب و رسوم محلی آنجا و مهمانوازی آن‌ها آشنا شوند. در چند سال اخیر اقامتگاه‌های بومگردی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و رقابت در بین آن‌ها زیاد شده است. کسانی که خانه‌ای در روستا دارند و می‌خواهند آن را تبدیل به اقامتگاه بومگردی کنند نیز رو به افزایش است. اگر شما هم خانه‌ای در روستای بکری دارید و می‌خواهید یک اقامتگاه بومگردی بسازید پیشنهاد می‌کنم همراه با ما باشید.

 

اخذ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در مازندران

اقامتگاه بوم‌گردی

اقامتگاه بوم‌گردی

 

اهمیت دریافت مجوز گردشگری برای اجاره اقامتگاه‌ها و ویلاهای شخصی

برای ثبت ویلاهای شخصی و یا دیگر اقامتگاه‌ها در سایت‌های گردشگری معتبر، دریافت مجوز گردشگری الزامی است. زیرا اعتبار قانونی و وجود مجوز گردشگری در جلب اعتماد مسافران و گردشگران نقش بسیار مهمی دارد. برای این که یک ملک بتواند مجوز گردشگری را دریافت کند، باید استاندارد‌های لازم را داشته باشد. این استاندارد‌ها شامل ایمنی و امنیت ساختمان، امکانات رفاهی مناسب، و تجهیزات مورد نیاز برای آرامش و اقامت مسافران و گردشگران می‌شوند.

دریافت مجوز گردشگری اقامتگاه و ویلا‌های شخصی تنها توسط صاحب سند ملک امکان پذیر است و این یک امر بسیار مهم در جلوگیری از فعالیت شیادان و کلاهبردان در اجاره دادن ملک‌هایی است که از نظر قانونی مشکل دارند و می‌توانند برای سایت‌های اجاره آنلاین و گردشگران مشکلاتی را به وجود بیاورند. وجود مجوز قانونی برای اجاره ملک‌های شخصی در سایت‌های گردشگری ضروری است و مسافران و گردشگران با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند نسبت به اجاره ویلا‌های شخصی یا اقامتگاه‌های دیگر اقدام کنند.

پس با دریافت مجوز گردشگری به سه نتیجه بسیار مهم و ضروری می‌توان دست یافت:

رعایت استانداردهای لازم در ملک‌های اجاره‌ای
جلوگیری از فعالیت افراد شیاد و کلاهبردار
جلب اعتماد گردشگران و مسافران از اجاره ملک‌های شخصی

 

درجه بندی اقامتگاه‌های بوم گردی برای گردشگران و سرمایه گذاران

آقامتگاه‌های بوم گردی به سه درجه، درجه یک، درجه دو، درجه سه دسته بندی می‌شوند. مبنای درجه بندی آن‌ها، بر اساس امتیاز‌های کسب شده در ارزیابی توسط کارشناسان می‌باشد. فرآیند امتیاز دهی به این صورت است که ، ۳۰ درصد از کل امتیازات مربوط به ساختمان، تجهیزات و خدمات ، ۳۰ درصد مربوط به نیروی انسانی و ایمنی و بهداشت و ۴۰ در صد از کل امتیازات مربوط به پایداری و رعایت اصول زیست محیطی و ابعاد فرهنگی می‌باشد.
سیستم امتیاز دهی برای تمام آیتم ها از صفر تا ده است. اقامتگاه‌های درجه سه باید از تمام آیتم‌ها حداقل امتیاز ۱ و از میانگین تمام آیتم‌ها امتیاز ۲ را کسب نماید. اقامتگاه‌های درجه دو باید از تمام آیتم‌ها حداقل امتیاز ۴ و در میانگین کل امتیازات حداقل امتیاز ۵ را کسب نماید و در نهایت اقامتگاه‌های درجه یک باید از تمام آیتم‌ها حداقل امتیاز ۷ و در میانگین کل امتیازات باید حداقل ۸ امتیاز باشد.

 

هتل توریستی ایران

مراحل دریافت مجوز‌های اقامت‌گاه بوم‌گردی

مراحل دریافت مجوز‌های اقامت‌گاه بوم‌گردی

 

مراحل دریافت مجوز‌های اقامت‌گاه بوم‌گردی

متقاضیان ساخت اقامت‌گاه بوم‌گردی باید مجوز‌های لازم برای این کار را دریافت کرده و تاییدیه سازمان‌های مربوطه را بگیرند. مراحل صدور مجوز اقامت‌گاه بوم‌گردی عبارتند‌از:

متقاضی باید یک درخواست کتبی به همراه مدارک خود را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه دهد.
پس از ارائه درخواست، کارشناس طبیعت‌گردی از محل موردنظر بازدید کرده و موضوع در کمیته گردشگری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کمیته گردشگری استان تصمیم‌گیری می‌کند که آیا این منطقه نیاز به اقامت‌گاه بوم‌گردی دارد یا خیر. در صورت تایید این موضوع، موافقت اولیه صادر می‌گردد.
پس از موافقت اولیه، طرح وارد کمیته استان می‌شود تا در صورت تایید، موافقت اصولی را نیز دریافت نماید.
در این مرحله متقاضی باید درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز شامل اسناد مالکیت زمین، کروکی موقعیت زمین و گزارش کمیته برنامه‌ریزی گردشگری استان را به کمیته فنی ارائه دهد.
کمیته فنی پس از بررسی و تایید موقعیت زمین، موافقت اصولی خود را صادر کرده و به متقاضی اعلام می‌کند.
فرد متقاضی پس از دریافت موافقت‌نامه اولیه و اصولی، باید مراحل زیر را طی کند تا بتواند پروانه بهره‌برداری موقت ۶ ماهه را دریافت نماید. مراحل دریافت پروانه بهره‌برداری عبارتند از:
نقشه‌ها توسط متقاضی به کمیته فنی سرمایه‌گذاری ارائه می‌گردد.
نقشه‌ها با حضور کارشناسی طبیعت‎گردی در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سپس نقشه‌ها پس از تایید در کمیته فنی، برای صدور پروانه بهره‌برداری به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌گردد.
متقاضی عملیات ساخت را بر اساس زمان‌بندی ارائه شده، شروع می‌کند.
متقاضی نامه پایان عملیات ساختمانی را ارائه می‌دهد.
معاونت گردشگری استان، پس از بررسی و تایید نهایی، پروانه بهره‌برداری موقت ۶ ماهه را صادر می‌کند.
پس از دریافت پروانه موقت، فرد متقاضی مدارک خود را به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ارائه می‌دهد. در صورتی که اقامت‌گاه دارای پروانه ساخت باشد، کمیسیون درجه‌‌بندی برای تعیین درجه اقامت‌گاه تشکیل شده و پروانه سه ساله برای آن صادر می‌گردد.

 

مدارک و مراحل اخذ موافقت اصولی

۱- ارائه درخواست کتبی توسط متقاضی مبنی بر احداث اقامتگاه‌های بوم گردی
۲- ارائه فتوکپی اسناد مالکیت زمین (فتوکپی برابر اصل شده از کلیه صفحات)
۳- ارائه کروکی موقعیت زمین
۴- ارائه گزارش کمیته برنامه ریزی گردشگری استان به کمیته فنی
۵- بررسی و تایید موقعیت زمین و صدور موافقت اصولی توسط معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری

تبصره ۱: حضور کارشناس طبیعت گردی استان در جلسه کمیته فنی ضروری است.

تبصره ۲: صدور موافقت اصولی برای ساختمان‌های تاریخی و میراثی به عنوان اقامتگاه بوم گردی منوط به موافقت معاونت میراث فرهنگی و یا سایر معاونت‌ها می‌باشد. تامین فضا‌های فیزیکی و ضروری، مشروط به حفظ ارزش‌های تاریخی و معنوی بنا خواهد بود.
۱. یک اقامتگاه بوم گردی می‌تواند شامل دو یا چند مجموعه اقامتی باشد، به شرطی که این مجموعه‌ها از مدیریت واحدی برخوردار بوده و ارتباط فیزیکی و دسترسی آسانی میان مجموعه‌ها وجود داشته باشد.
۲. امکان احداث دو یا چند اقامتگاه بوم گردی با درجات و اهداف فعالیت مختلف در یک محیط مدیریتی واحد وجود دارد، به شرطی که فعالیت هیچ یک از آن‌ها تاثیر منفی بر عملکرد واحد‌های دیگر نداشته باشد.

 

 

 

برای أخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و أخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما:

شماره تماس:

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام:

hotel-touristi-iran

ایمیل:

af.valipoor@gmail.com

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.