پ
پ

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل آپارتمان | امروزه، بر خلاف گذشته، افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را داشته، پیش از هرگونه اقدام برای آغاز کسب و کار خود، باید برای دریافت مجوز از مراکز مربوطه اقدام نمایند. پروانه کسب، جواز تاسیس و موافقت‌های اصولی، از جمله این مجوز‌ها می‌باشند.

متقاضیان تاسیس هتل و مهمانپذیر، نیز از قاعده فوق، استثنا نبوده و پیش ازهرگونه اقدام برای افتتاح مرکز اقامتی خود، باید برای دریافت مجوز مورد نظر خود اقدام نمایند و بدین منظور، با نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر و شرایط تاسیس آن، آشنا باشند؛ در غیر این صورت، نه تنها از ادامه کار آن‌ها جلوگیری به عمل آمده، بلکه مشمول جریمه‌های متعدد و گاه سنگین دولتی نیز خواهند شد.

 

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل آپارتمان

 

طرح توجیهی راه اندازی هتل آپارتمان

هتل آپارتمان نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای هستند. هتل آپارتمان نوعی اقامتگاه است که از ترکیب هتل و آپارتمان حاصل شده است. مهمانان می‌توانند هتل آپارتمان را برای مدت طولانی رزرو کنند که این مدت ممکن است از چند روز تا چند ماه متغیر باشد و در عین حال مبلغ کمتری را نسبت به هتل برای اقامت خود پرداخت کنند. هر واحد آپارتمان از امکاناتی چون آشپزخانه برخوردار بوده و خدمه خانه داری حداقل یک بار در هفته به نظافت آن می‌پردازند. همچنین قیمت هتل آپارتمان به ازای افزایش مدت اقامت کاهش پیدا می‌کند.

اقامت در هتل‌ آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره‌ای وجود ندارد و مسافر هر زمان که بخواهد می‌تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید. بر خلاف هتل‌ها که دارای شرایط سختی هستند هتل‌ آپارتمان‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند و انواع بسیار متفاوتی دارند. این هتل آپارتمان‌ها معمولا شبیه هتل‌ها ساخته می‌شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان می‌باشند.

 

 

مزایا راه اندازی هتل آپارتمان چیست؟

برخی از مهم‌ترین مزایای راه اندازی هتل آپارتمان به شرح زیر است.

درآمد زایی و سود دهی بسیار بالا
فعالیت در صنعتی مهم و پربازده
راه اندازی آسان‌تر نسبت به هتل

 

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی هتل آپارتمان

راه اندازی هتل آپارتمان

راه اندازی هتل آپارتمان

 

مدارک لازم جهت راه اندازی هتل آپارتمان

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد ساخت هتل آپارتمان یا هر نوع اقامتگاه گردشگری داشته باشند ابتدا باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجوز‌های لازم را کسب کنند. بدون دریافت مجوز امکان تخصصین زمین و مکان مناسب و شروع پروسه ساخت وجود نخواهد داشت.

راه اندازی هتل آپارتمان

 

برای گرفتن مجوز راه اندازی هتل آپارتمان باید درخواست کتبی تحت عنوان « جواز تأسیس » به سازمان مربوطه ارسال گردد. برای صدور جواز تأسیس باید محل مدنظر شما جهت ساخت توسط کارشناسان بررسی گردد. اگر تأییدیه اولیه را بگیرید وارد مراحل بعدی خواهید شد.

در این مرحله لازم است که یکسری استعلام از سازمان‌ها و شرکت‌های ذیربط گرفته شود ضمن اینکه باید مدارکی مثل سند مالکیت زمین، کروکی و آدرس دقیق هتل نیز ارائه گردد. در طی مشاوره ساخت هتل به شما اعلام خواهد شد که باید از شرکت آب استعلام گرفته شود تا حریم کانال‌های مختلف کشاورزی، دریا و رودخانه حفظ شده باشد.

شرکت نفت و گاز باید در خصوص انشعابات تأییدیه ارسال کند. شرکت توزیع برق باید امکانات لازم جهت تأمین برق مورد نیاز و رعایت فشار برق قوی در محدوده آن را تأیید کند.

سازمان منابع طبیعی و محیط زیست باید در خصوص حفظ شدن حریم خصوصی جنگل و اراضی و کلیه مسائل زیست محیطی تأیید خود را اعلام نماید. میراث فرهنگی باید مخاطره آمیز نبودن محل ساخت هتل را با ساختمان و بافت‌های قدیمی تأیید کند. شهرداری، اداره آب و فاضلاب و اداره راه و ترابری هم باید در خصوص محدوده قابل قبول ساخت هتل تأییدیه ارسال نمایند.

در صورتی که تمامی استعلام‌ها موفقیت آمیز باشند، موافقت اصولی یا همان جواز تأسیس به شکل کتبی به فرد حقیقی یا حقوقی داده خواهد شد.
پس از دریافت متقاضی یا متقاضیان ۶ ماه فرصت دارند تا براساس ضوابط سازمان گردشگری، نقشه های معماری هتل را ارسال کرده و تأییدیه بگیرند. در چنین شرایطی پروانه ساختمان و مجوز ساخت صادر خواهد شد.

 

 

امکانات هتل آپارتمان شامل چه مواردی است؟

 

به طور کلی انواع هتل آپارتمان‌های دایر در سراسر کشور شامل یک فضای نشیمن، آشپزخانه، حمام، دستشویی و یک یا چند اتاق خواب هستند.
علاوه بر آن بسته به سیاست‌های هتلداری، بودجه و استانداردهای در نظر گرفته شده برای آن مکان، تجهیزات هتلی ضروری همچون ظروف، یخچال، لباسشویی، اتو و… خریداری می‌شود.
مسلماً هرچه اقامتگاه مد نظر شما از تجهیزات لوکس‌تر و بیشتری برخوردار باشد، هزینه اقامت نیز بالاتر خواهد رفت.

 

اما به صورت معمول می‌توان از هتل رزرو شده، بخش‌های زیر را انتظار داشت:

 

آشپزخانه مجهز شامل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، چای یا قهوه ساز، ماکروویو

ظروف پخت و پز غذا، کتری، ظروف سرو غذا و کارد و چنگال

ملزومات بهداشتی شامل حوله، سشوار هتلی، دستمال توالت، صابون، شامپو، مایع ظرف شویی و…

جاروبرقی، اتو، میز اتو و سایر تجهیزات رفاهی روزانه

منسوجات خواب همچون ملحفه و روبالشتی تمیز به تعداد مهمانان

مبلمان، میز غذاخوری، تلویزیون و سایر تجهیزات فضای نشیمن

امکانات اتاق خواب مانند تخت، میز بقل تختی، میز آرایش

دسترسی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، آب و برق

تلفن و اینترنت رایگان در هتل آپارتمان

موقعیت مکانی واقع در شهر

دسترسی به حمل و نقل عمومی راحت

امکان انتخاب تعداد اتاق خواب هتل از میان واحد‌های موجود

امکاناتی مانند سالن بدنسازی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های نزدیک در برخی از هتل‌ها

 

هتل توریستی

راه اندازی هتل آپارتمان

راه اندازی هتل آپارتمان

 

شرایط وام راه اندازی هتل آپارتمان

 

اخذ وام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و یا بانک‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت هتل آپارتمان است. متقاضیان می‌بایست به اداره میراث فرهنگی استان محل سکونت خود مراجعه کنند و درخواست خود را مبنی بر اخذ وام ساخت هتل آپارتمان ثبت کرده و مدارک اعلامی را به واحد مربوطه ارائه دهند. پس از بررسی و تکمیل مدارک متقاضی توسط اداره کل استان و ارسال آن به معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان مرکزی، فرد متقاضی جهت دریافت وام به بانک معرفی می‌شود.

شرایط وام برای راه اندازی هتل آپارتمان ممکن است بسته به مکان، اندازه پروژه، منطقه جغرافیایی و اهداف مالی متغیر باشند. اما در کل، برای دریافت وام برای ساخت یک هتل آپارتمان، شما نیاز به انجام مراحل زیر دارید:

پروژه و طراحی مطالعاتی: شما باید یک مطالعه جامع و کامل و دقیق برای پروژه هتل آپارتمان خود انجام دهید. این مطالعه باید شامل توصیف دقیقی از پروژه، نیاز به سرمایه، برآوردهای مالی، تخمین هزینه‌ها، نقشه‌ها و توضیحات مرتبط با طراحی و معماری باشد.

انتخاب منبع تأمین مالی: شما باید تصمیم بگیرید که برای ساخت هتل آپارتمان، از چه منابع مالی استفاده خواهید کرد. این منابع می‌توانند از جمله حساب‌های بانکی، سرمایه‌گذاران خصوصی، وام‌های بانکی یا منابع دیگر باشند.

 

هتل توریستی ایران

 

تهیه مستندات مالی و طرح توجیهی: شما باید مستندات مالی کاملی را آماده کنید که شامل حسابداری، دستورات تصمیم‌گیری مالی، برآوردهای درآمد و هزینه، میزان بازدهی، و اطلاعات مالی دقیق از جمله بودجه پروژه، سود و زیان و طرح تامین مالی باشد.

مذاکرات با بانک‌ها یا سازمان‌های تامین مالی: شما باید با بانک‌ها یا سازمان‌های تامین مالی برای گرفتن وام مذاکره کنید. در این مرحله، بانک یا مؤسسه مالی ممکن است شرایط و ضوابط مختلفی اعلام کنند که شامل نرخ بهره، مدت زمان بازپرداخت و تضمین‌ها می‌شود.

ارزیابی پروژه و ارزش‌گذاری: بانک یا مؤسسه مالی باید پروژه شما را ارزیابی کند و ارزش‌گذاری کند تا تصمیم بگیرد که آیا به شما وام دهد یا خیر. این ارزیابی شامل معایب و مزایای پروژه، توقعات بازدهی، و تجزیه و تحلیل ریسک‌های مختلف است.

انعقاد قرارداد وام: پس از تایید ارزیابی و تصمیم به پرداخت وام، یک قرارداد وام امضا می‌شود که شامل شرایط و شروط وام، نرخ بهره، مدت زمان بازپرداخت و دیگر مفاد قرارداد است.

تخصیص و استفاده از وام: پس از تخصیص وام، شما می‌توانید از مبلغ وام در پروژه ساخت هتل آپارتمان خود استفاده کنید و طبق برنامه‌های مطالعاتی خود پروژه را اجرا کنید.

در نظر داشته باشید که شرایط وام ممکن است بسته به مکان و شرایط متقاضی متغیر باشند، و همچنین باید با مشاوران مالی و حقوقی متخصص در این زمینه همکاری کنید تا بهترین شرایط و راهکارهای مالی را برای پروژه هتل آپارتمان خود انتخاب کنید.

 

 

بازار کار و درآمد راه اندازی هتل آپارتمان چگونه است؟

هتلداری یکی از کسب و کارهای پر سود است که به دلیل ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری از بازار کار مطلوبی برخوردار است. با توجه به گسترش صنعت گردشگری، هر ساله شاهد راه اندازی و ساخت هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های زیادی در سراسر کشور هستیم. میزان درآمد این کسب و کار به عوامل مختلفی از قبیل شهر محل فعالیت، سطح کیفی هتل آپارتمان، تعداد واحدها و… بستگی دارد. اما به طور کلی می‌توان درآمد ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را برای این کسب و کار پیش بینی کرد.

 

 

برای اخذ هر نوع مجوز گردشگری و موافقت اصولی و کاربری گردشگری و اخذ وام بانکی با مشاوران هتل توریستی در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

شماره تماس :

۰۹۱۱۱۲۴۴۷۹۷

۰۹۱۱۲۵۲۹۵۲۵

۰۹۱۱۱۵۶۳۱۲۶

اینستاگرام :

hotel-touristi-iran

ایمیل :

af.valipoor@gmail.com

ثبت دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب و احترام
    زمینی دارم به مساحت ۳۵۰ متر مربع ، اگر بخواهم هتل آپارتمان بزنم ، سند برای هر واحد جداگانه صادر می‌شود یا سند هر واحد مشا هست یا کلا یک سند برای کل ساختمان صادر می‌شود؟ و اینکه وام برای ۵ طبقه چقدر بهش تعلق می‌گیرد؟ پیشاپیش کمال تشکر را از شما دارم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.